היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפחות חד הוריות

עבודה מס' 067337

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משפחות חד-הוריות בביטחון הסוציאלי בישראל.

6,589 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: כיצד השפיעו המודרניזציה והשינויים החברתיים שחלו במדיניות הרווחה על יחס הביטחון הסוציאלי בישראל למשפחות החד-הוריות, והאם חוק משפחות חד הוריות התשנ"ב 1992 נותן מענה הולם לצורכי המשפחות ?

שיטת מחקר: ניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בתחום שאלת המחקר.

מטרת העבודה: סקירת השינויים שחלו במדיניות הרווחה בישראל ובחינת השפעתם על יחס הבטחון הסוציאלי למשפחות החד הוריות. כמו כן חקירה מעמיקה של החוקים והתקנות הקיימים במסגרת מדיניות הבטחון הסוציאלי בישראל ובחינת אופן ומידת התמודדותם עם צרכי המשפחות החד הוריות.

תוכן העניינים:
מבוא
מדינת ישראל כמדינת רווחה
משפחה חד הורית - הגדרת הדפוס המשפחתי
מגמות השינוי במדיניות הרווחה והשלכותיהן
הזכויות שהוענקו למשפחות החד-הוריות
התמודדות מערכת הבטחון הסוציאלי עם צורכיהן של משפחות עם ילדים
תפיסה אל מול מדיניות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בישראל, משפחה נורמטיבית מורכבת מגבר ואישה, הנשואים זה לזה כדת משה וישראל - זוהי אינה הגדרה משפטית, אלא רק הגדרה של נורמה, של קונצנזוס, כי גם תא משפחתי נורמטיבי זה לא זכה להגדרה מסודרת בחוק.
הבעיה המרכזית היא, שהגדרה זו אינה מתאימה ליותר מ-42% מהמשפחות בישראל הנמצאות מחוץ לקונצנזוס. מדובר במשפחות חד הוריות, חד מיניות, זוגות בני דת שונה, משפחות עובדים זרים, ידועים וידועות בציבור ועוד מיני צרופים של בני זוג שלא יכולים או לא מעוניינים להינשא בטקס הדתי המקובל. בהיעדר הגדרה משפטית, הופכת המשפחה לחסרת הגנה וחסרת משמעות חברתית ו/או כלכלית, והיא איננה נהנית מזכויות חברתיות ו/או כלכליות שמן הראוי היה להעניק לה.

תגים:

חד הוריות · אמהות חד הוריות · בטחון סוציאלי · מודרניזציה · שינויים חברתיים · סוציאלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפחות חד הוריות", סמינריון אודות "משפחות חד הוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.