היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות הזכויות על ביטחונן הסוציאלי של משפחות חד הוריות בישראל

עבודה מס' 071121

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הזכויות המוענקות למשפחות חד-הוריות במדינת הרווחה בישראל משפיעות על ביטחונן הסוציאלי?

7,337 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בנושא המשפחות החד-הוריות ובהורים יחידנים. נושא זה חשוב בעקבות השינויים אשר חלו בעשורים האחרונים בכל הנוגע למעמד ולגידול הניכר בשיעור המשפחות החד-הוריות בכלל משקי הבית בישראל ועל מנת לחקור את התופעה אתר משקפת את האחוז באחוזי הגירושין והילודה בקרב רווקות. נראה כי בעשורים האחרונים נושא המשפחות החד הוריות עלה לתודעה הציבורית וזאת בזכות מלחמתן של ארגוני נשים ומוסדות רווחה בישראל וקיבל הכרה ציבורית וחברתית ובאמצעות זאת נחקקו חוקים שונים בעשורים האחרונים.
תחילה, אחקור מהו משפחה חד הורית על ידי מאמרים אקדמאים, כאשר הדגש הוא להבין את הקשיים וההתמודדויות אותן עוברת המשפחה בתהליך הגירושין. לאחר מכן נבחן את אופן ההתמודדות של המשפחה בפן האישי, החברתי והכלכלי וכן ונעסוק בגורמים משמעותיים המובילים למשברים, וכיצד המשפחה החד-ההורית נאבקת בחיי היום-יום.
אסקור את תופעת הגירושים כתופעה ההולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, אציג כיצד מתמודדות המשפחות החד הוריות בכלל והנשים החד הוריות בפרט. לבסוף, אבחן כיצד הן עוברות את המשבר, האם הן נעזרות בגורמים חיצוניים, מהו המבנה המשפחתי אשר תורם לתהליך ההתמודדות עם משבר הגירושים.
בספרות המחקרית קיימת עדות לניסיונות רבים שמטרתם להסביר את הקשר שבין התפקידים הללו ואת ההשלכות של קשר זה על התנהלותו של הפרט. העבודה הנוכחית מתמקדת בשאלת המחקר: כיצד הזכויות המוענקות למשפחות חד-הוריות במדינת הרווחה בישראל משפיעות על ביטחונן הסוציאלי, זאת מתוך הכרה בחשיבות זו.
הפרק הראשון הינו פרק העוסק בתיאור משפחות חד הוריות: השתנות המשפחה בעשורים האחרונים, מהי משפחה חד הורית, הסיכון החברתי של משפחות חד הוריות, הקשיים והסמים של פרנסה ודאגה לילדים.
הפרק השני עוסק במצבן של משפחות חד הוריות בישראל-נתונים, מדיניות מדינת הרווחה בישראל כלפי משפחות חד הוריות וכן חוקים, זכויות, נהלים ופרוצדורות פרק זה מציג את נושאים אלו וכיצד הם באים לידי ביטוי בקרב משפחות חד-הוריות.
הפרק השלישי עוסק בהשפעת הזכויות על ביטחונן הסוציאלי של משפחות חד הוריות בישראל באמצעות מיצוי זכויות, סטיגמות חברתיות, בעיות או כשלים במדיניות הממשלתית ורשויות הרווחה בישראל.
לבסוף, הפרק רביעי הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי הממצאים הספרותיים של מחקר זה, את התובנות והמשמעויות שעולות מהן כלפי המשפחות החד הוריות, וכן את תרומתו של עבודה זו למחקר האקדמי.
נושא זה חשוב מפני שבעשורים האחרונים נושא זה עלה ועולה יותר לתודעה בעקבות שינויים חברתיים שונים ובעקבות שינוי פני החברה וכן נושא זה חשוב ורלוונטי על מנת לעקוב אחר תהליכים ומאבקים חברתיים שונים התורמים לחקיקת חוקים ולשינוי סדרי עולם בכל הנוגע לזכויות ולדרכי ההתמודדות של המשפחות החד-הוריות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פרק ראשון: מהן משפחות חד-הוריות
2.1.1 הגדרת המשפחה
2.1.2 משפחה חד הורית
2.1.3 הסיכון החברתי של משפחות חד הוריות
2.2 פרק שני: היבטים חברתיים, כלכליים ופסיכולוגיים בקרב משפחות חד הוריות
2.2.1 נתונים על משפחות חד-הוריות בישראל
2.2.2 גירושין- היבטים חברתיים ופסיכולוגיים
2.2.3 משפחות חד הוריות בישראל-היבטים כלכליים
2.2.4 חוק "משפחות חד-הוריות"
2.3 פרק שלישי: השפעות הזכויות על ביטחונן הסוציאלי של משפחות חד הוריות דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למוסד המשפחה אין הגדרה משפטית חוקית מלאה ומקיפה בישראל. המציאות החברתית שבה אנו חיים משתנה והגדרה המוסרית של המשפחה הולכת ונשמטת. בעשורים האחרונים בעקבות שינויים כלכליים, טכנו-מדעים וערכיים-פוליטיים שעברו על החברה, מודל המשפחה הגרעינית המודרנית איבד את מרכזיותו סטטיסטית ונורמטיבית כאחד. המשפחה כבר אינה ממלאת את תפקידיה ההיסטוריים של ייצור ורבייה ועוברת תהליכי אינדיבידואליזציה ודמוקרטיזציה, כך שניתן לראות רב גוניות בהיבטי משפחה שונים. השינויים באים לידי ביטוי בתחום הדמוגרפי כמו ירידה בשיעור הנישואין ודחיית גיל הנישואין, עליה בשיעור הגירושין, ירידה בילודה, עליה בשיעור הלידות מחוץ לנישואין ועליה בזוגות שמנהלים משק בית משותף אך לא נשואים (נתנזון, גזלה ופורת,2017).

תגים:

ישראל · משפחה · הורים יחידנים · משק בית · רווחה · כלכלה · גירושין · זכויות · ביטחון סוציאלי · הטבות · הקלות · משפחה חדשה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות הזכויות על ביטחונן הסוציאלי של משפחות חד הוריות בישראל", סמינריון אודות "השפעות הזכויות על ביטחונן הסוציאלי של משפחות חד הוריות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.