היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעסוקת נשים בישראל

עבודה מס' 068945

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך התייחסות לאפלייה בשכר, בקבלה לעבודה, וסקירה של המגזרים החרדי, הערבי והחד הוריות.

7,358 מילים ,26 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבדוק את נושא תעסוקת נשים במדינת ישראל, כאשר השאלה שעליה אנסה לענות היא: "מהי השפעה של מדיניות הכלכלית בשנים אחרונות על תעסוקת נשים בישראל?".
המדינה עברה שינויים מהותיים בתחום הכלכלי בעשור האחרון, החל מהפיכת המשק לחלק מהמשק הגלובלי אשר הוביל ליציאה של מפעלי תעשייה מסורתית רבים מחוץ לשטחי המדינה,עקב עלויות שכר ולוגיסטיקה זולות יותר, דרך תוכניות כלכליות שקיצצו בקצבאות ילדים, דמי אבטלה וביטוח לאומי. כל השינויים הללו השפיעו בצורה כזו או אחרת על תעסוקת נשים במדינה, בעבודה זו אראה, שתוכנית כלכלית שהובילה ממשלת ישראל בשנים 2002-2003 הביאה בין היתר לגידול בכמות הנשים המועסקות במשק,מגמה שהמשיכה גם בשנים לאחר מכן, אביא נתונים שמציגים את מגמות תעסוקת הנשים, כיום נשים מתקרבות לכיוון מחצית מכוח עבודה הזמין במדינת ישראל, דבר שנראה דמיוני לפני שני עשורים.
כמו כן אציג נתונים של אפליית נשים, בדגש על אפלייה בקבלה לעבודה ובאפלייה בשכר יחסית לגברים. גם כאן המגמה היא שהפער מצטמצם בתקווה שבעתיד הקרוב לא יהיה קיים כלל.
פרק נוסף יעסוק במגזרים שבהם תעסוקת נשים סובלת מאחוזים נמוכים, המגזר הערבי, החרדי ואמהות חד הוריות ובמה שהממשלות ישראל עושות על מנת לעודד תעסוקה זו.
כמו כן אציג מגמות מסתמנות לעתיד תוך הדגשת פתרונות שיעזרו בקידום תעסוקת הנשים.

תוכן עניינים:
מבוא
השינויים במדיניות הכלכלית בישראל בעשור האחרון
תמורות שחלו בתעסוקת נשים בישראל בשנים אחרונות
אפליית נשים בתעסוקה
- אפליה בקבלה למקומות עבודה
- אפליה בשכר
תעסוקת נשים חרדיות, ערביות ואמהות חד הוריות
מגמות לעתיד בתעסוקת נשים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הספרות המחקרית מלמדת שבעשורים האחרונים חלו ברוב מדינות המערב תמורות כלכליות וחברתיות משמעותיות ששינו את פניה של מדינת הרווחה. בחלקם הגדול של מחקרים אלה בולטת ההנחה שחלק מהשינויים הם אידיאולוגיים: ביניהם ניתן למנות אימוץ מדיניות כלכלית ניאו-ליברלית, הקטנת מעורבות המדינה באספקת שירותים והיחלשות משמעותית של רשת הביטחון הסוציאלי שאפיינה את מדינת הרווחה המודרנית(1).

תגים:

נשים · תעסוקת נשים · בטחון סוציאלי · נשים ערביות · נשים חרדיות · אמהות חד הוריות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעסוקת נשים בישראל", סמינריון אודות "תעסוקת נשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.