היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מנהיגות מורים על מעורבות והתערבות הורים במסגרות חינוך ילדיהם

עבודה מס' 070914

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ליכולות מנהיגותיות של המורה קיימת השפעה על מעורבות והתערבות הורים בחינוך ילדיהם במסגרת הבית ספר?

7,148 מילים ,35 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

חשיבותה של מעורבות הורים בחיי ילדיהם הינה עובדה שאין עליה עוררין. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות הוכיחו שוב ושוב כי למעורבותם של הורים בחיי ילדם יש חשיבות רבה עבור התפתחותו התקינה והגעתו להישגים גבוהים. מערכת היחסים בין הורים לבין בתי הספר היא מערכת דינמית שעברה שינויים לאורך השנים, ואשר מושפעת מגורמים רבים, ביניהם הערכים השולטים בחברה והתפתחויות פוליטיות וחברתיות.
מטרת העבודה הנוכחית הינה לבחון את הקשר שבין מנהיגות המורים ומעורבות והתערבות הורים במסגרות החינוכיות של ילדיהם. תחילה תוצג סקירת ספרות המציגה את המונח 'מנהיגות' תוך בחינת המונח עצמו, עקרונות המנהיגות, בחינת סוגי המנהיגות השונים וכן הקשרם למורים והוראה. בחלק הבא בסקירה נסקרת מעורבות הורים בחינוך בית ספרי, כאשר פרק זה מציג את אבני הדרך במעורבות ההורים לאורך שנותיה של מדינת ישראל, עמדתה של מערכת החינוך בנוגע למעורבות הורים וכן ההבדלים והבעייתיות שבין מעורבות והתערבות הורים במסגרות החינוך הבית ספריות.
בחלקו השלישי של הסקירה נבחנת מנהיגותם של מורים בתקשורת מול הורים. חלק זה בוחן את יכולות המורה בהתמודדות עם התערבות ומעורבות הורי תלמידים במסגרת הבית ספרית, דרכי שיתוף פעולה בין המורים להורים, רתימת ההורים למינוף הצלחת התלמיד או עזרת ההורים בהובלת התלמיד להצלחה, וכן בחינת הגבולות החינוכיים שבין המורה להורה בהקשר לחינוך הבית ספרי.
לבסוף, לאור פרקי הסקירה הנ"ל, מוצג דיון הבוחן את סוגית המחקר, מציג את מגבלות המחקר השונים ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור על סוגיית המחקר הנוכחית ולתרום לה באופן ישיר ועקיף.
שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם ליכולות מנהוגותיות של המורה קיימת השפעה על מעורבות והתערבות הורים בחינוך ילדיהם במסגרת הבית ספר?
העבודה הינה מחקר עיוני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מנהיגות
2.1.1 מהי מנהיגות
2.1.2 עקרונות המנהיגות
2.1.3 סוגי המנהיגים השונים
2.1.4 מנהיגות בהוראה
2.2 מעורבות הורים בחינוך הבית ספרי
2.2.1 מעורבות הורים- שלבי התפתחות ומאפיינים
2.2.2 עמדתה של מערכת החינוך בנוגע למעורבות הורים
2.2.3 מעורבות מול התערבות הורים- סוגיה בעייתית
2.3 מנהיגותם של מורים בתקשורת מול הורים
3. דיון
3.1 דיון
3.2 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי פופר (1998), קיימים שני סוגי מנהיגות עיקריים: המנהיגות המתגמלת והמנהיגות המעצבת. המנהיגות המעצבת לא מושפעת מנורמות חברתיות ומונעת מעשיית שינוי בנתינים ועיצובם מחדש. לעומת זאת, המנהיגות המתגמלת יוצרת יחסי תמורה בין המנהיג לנתיניו שבהם המנהיג אינו חורג מציפיות המונהג. המנהיגות המעצבת בנויה מארבעה מרכיבים עיקריים: מודל חיקוי, הנעה, אתגר ופיתוח אישי עליהם ארחיב בהמשך. נוסף על כך נמצא כי ההקרבה של מנהיג קשורה באופן ישיר עם תחושת השייכות של הנתינים בקבוצה. נמצא שכאשר המנהיג מקריב את עצמו למען הקבוצה נתיניו מרגישים תחושת זהות גבוהה יותר כלפי הארגון שבו נמצאים (Ruggieri, 2013).

תגים:

חינוך · קטינים · ילדים · נוער · תלמיד · השפעה · הורים · מורים · בית ספר · מנהיגות · ניהול · התפתחות · הורות · משפחה · תמיכה · הוראה · התערבות · הורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מנהיגות מורים על מעורבות והתערבות הורים במסגרות חינוך ילדיהם", סמינריון אודות "השפעת מנהיגות מורים על מעורבות והתערבות הורים במסגרות חינוך ילדיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.