היישום אינו מחובר לאינטרנט

המנהיגות במקרא-מאפייניה, סמכות המנהיגים ותכונותיהם

עבודה מס' 040354

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משה כמנהיג, מנהיגות השופטים ומנהיגות המלכים.

2,521 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

כמה צורות של מנהיגות מופיעים במקרא. אנו מוצאים שופטים ומלכים, נביאים ומצביאים. לעיתים מושם דגש על דמויות מיוחדות כמו משה, שמואל הנביא או דויד המלך, ואנו מבינים שכנראה היו סיבות היסטוריות כבדות משקל למקום הנכבד שהם תופסים במסגרת סיפור תולדותיו של העם, על פי הבנת עורכיהם של הספרים היותר 'היסטוריים' במקרא.
מה ניתן ללמוד מתיאורי המקרא על המאפיינים של המנהיגות הישראלית? מהיכן נובעת סמכותם של המנהיגים, מהן תכונותיהם? מה כוללים תפקידיהם? מה מידת הכריזמה הנחוצה לתפקיד? מהם הצדדים המודגשים בתיאוריהם? מה הקשר בין המנהיג לתקופה בה הוא פעל?
האם ניתן למצוא מכנה משותף בין אופני המנהיגות המוכרים? האם ניתן לקבוע אם היה 'מנהיג' חשוב יותר מאחרים ובאילו היבטים או דגשים? האם יש זהות בין המרכיב הדתי והלאומי בפעלו של המנהיג ?

ננסה לענות על שאלות אלה במהלך העבודה. נדון תחילה ובהרחבה בשאלת מנהיגותו של משה, שהייתה יחידאית ושונה מאוד מצורות המנהיגות האחרות כמו השופטים והמלכים, ולו רק בשל המקום הנכבד שתפס במקרא, במסגרת תיאור תולדותיו והתגבשותו של העם. בהמשך ניגע בקצרה בצורות המנהיגות הנוספות (השופטים והמלכים) ונשתדל לאפיינן.

תוכן עניינים:
1. משה כמנהיג
2. מנהיגות השופטים
3. מנהיגות המלכים
4. סיכום

תגים:

ישראל · תנך · בני · הנהגה · נבואה · דוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המנהיגות במקרא-מאפייניה, סמכות המנהיגים ותכונותיהם", סמינריון אודות "המנהיגות במקרא-מאפייניה, סמכות המנהיגים ותכונותיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.