היישום אינו מחובר לאינטרנט

סמכות הורית ואלימות בבני נוער

עבודה מס' 068488

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין תפיסת סמכות הורית לבין התנהגות אלימה של בנים לעומת בנות בבית ספר רגיל בהשוואה לבית ספר עם בעיות התנהגות.

16,402 מילים ,42 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

החברה הישראלית עומדת בפני מציאות הכוללת סדרה של מעשי אלימות. התחושה בציבור היא שהאלימות גואה ומגיעה לממדים שלא הכרנו. דאגה מיוחדת מתעוררת לנוכח מעשי אלימות של בני נוער, ובעיקר אלימות בין כותלי בית הספר. העבודה תסקור את מושג האלימות ובעיקר נתייחס לאלימות בקרב בני נוער. יושם דגש להשפעה ההורית על מצבי אלימות.
מחקר מגמתי המתייחס למשפחה ולעבריינות מצא, שהרוב הגדול של הממצאים מתאים להנחה שבמשפחה הרוסה או בעייתית רמת העבריינות של הילדים היא גבוהה יותר מאשר במשפחות יציבות ולא בעייתיות. לכן, מניחים שאלימות והתנהגות תוקפנית יהיו קשורים למערכת יחסים לא יציבה בתוך המשפחה הגרעינית ולמערכות יחסים חלשות או פגומות, עם בני המשפחה בשלב מאוחר יותר. ההנחה היא, שעבריינים אלימים באים ממשפחות בעייתיות, כשלפחות אחד ההורים לא מתפקד כראוי.
משימת ההורות הייתה תמיד משימה קשה וכיום אף יותר. בהסתכלות היסטורית נראה בברור, שתפקיד ההורות מסתבך והולך. ההורה המודרני חווה פער גדול בין מה שהוא מצפה להיות, לבין מה שהוא מרגיש שהוא מסוגל לבצע בפועל. הוא חש סתירה פנימית הולכת ומחריפה. מצד אחד, היה רוצה להיות הורה ליבראלי. מצד שני, הוא מרגיש חסר סבלנות, כועס ומתוסכל, כאשר ההתנהגויות העצבניות של ילדו נמשכות עוד ועוד. מעבר לכך, גם החברה מצפה מההורים יותר ויותר, ולמרות שהורים משקיעים בלהיות הורים טובים, תחושת הביטחון שלהם קטנה מאוד. לכן קיימת חשיבות רבה בבדיקת הסמכות ההורית.
תהליכי החברות הם בעלי חשיבות מרובה. הסוציאליזציה שכולנו עוברים מינקות משפיעה על אופן התנהגותנו התפתחותנו ושפיטתנו המוסרית, עליהם דיברו פיאז'ה וקולברג. ניתן לומר, שאופי הסמכות ההורית קשורה לתהליכי הסוציאליזציה אותה עברו ההורים וזה מעין מעגל שחוזר על עצמו. גם סיכוייו של אדם לפתח את נטיותיו התורשתיות, תלויים בהזדמנויות שמזמן לו מעמדו החברתי.
עבודה זו באה לבדוק את האופן בו בני הנוער תופסים את הסמכות ההורית ואיך תפיסה זו קשורה להתנהגותם האלימה. העבודה תבדוק את ההבדל בין בנים לבנות ובין נוער הלומד בבית ספר רגיל לבין נוער הלומד בבית ספר לתלמידים עם בעיות התנהגות. ניתן לקחת בחשבון גורמים נוספים שיכולים להשפיע על המחקר, אך אנו בחרנו להתמקד בתפיסת סמכות הורית, הבדלי מגדר, שיפוט מוסרי והבדלים בין בתי ספר שונים.

במדגם השתתפו 26 נבדקים מבי"ס רגיל (11- בנים ו-15 בנות) מתוכם 25 ילדי כיתה ט' ואחד מכיתה יא' ו-23 נבדקים מבי"ס להפרעות התנהגות (12-בנים ו-11 בנות) ילדי כיתה יא'.
כלים: שאלון סוציו דמוגרפי, שאלון סולם אלימות ישירה ועקיפה, שאלון שפר- השאלון לתפיסת גישות הורים (Schaefer, 1965).

תוכן העניינים:
1.-מבוא
פרק ראשון- חלק עיוני

2.- רקע תיאורטי - אלימות והפרעות התנהגות בקרב בני נוער
2.1 - תיאוריות
2.2- אלימות בנים לעומת אלימות בנות
3.- סוציאליזציה (חיברות)
3.1 - תהליכי הסוציאליזציה של בנים לעומת בנות
4.-סמכות הורית
4.1 - סוגי סמכות
4.1.1 - הורות אוטוקרטית
4.1.2 - הורות מתירנית
4.1.3- הורות דמוקרטית
4.2 - שיפוט מוסרי
4.3 - לסיכום
4.4 - השערות

פרק שני: חלק מחקרי
1. -שיטה
1.1-נבדקים
1.2- כלים
1.3 - הליך
2. - תוצאות
3.- דיון

ביבליוגרפיה
נספחים - שאלוני המחקר

קטע מהעבודה:

אלימות מתייחסת לתחום רחב של פעולות מזיקות הנעשות בידי אדם אחד או יותר ופוגעות בפרט או בחברה. בספרות המקצועית העוסקת בנושא האלימות משתמשים בשני מושגים חלופיים לחקר התופעה: תוקפנות ואלימות. ככלל, אפשר לומר כי במוקד המושג תוקפנות נימצא היחיד ובמוקד המושג אלימות נמצאת החברה. כמו כן אפשר לומר כי תוקפנות היא התנהגות מכוונת פגיעה, ואילו אלימות היא תופעה חברתית שהתרחשותה ממושכת ויכולים להיות מעורבים בה יותר מאדם אחד (הורביץ, 2000).

תגים:

אלימות · בני נוער · הורות · הורים · סמכות · סמכות הורית · בית ספר · חינוך · הוראה · לימודים · פשע · עבריינות · קרימינולוגיה · מחקר · סימנריון מחקרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סמכות הורית ואלימות בבני נוער", סמינריון אודות "סמכות הורית ואלימות בבני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.