היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות בקרב בני נוער עולים מחבר העמים ובני נוער מאתיופיה-דמיון ושוני

עבודה מס' 071053

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם קווי הדמיון והשוני בין בני נוער עולים מחבר העמים ובני נוער עולי אתיופיה בדפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות?

6,304 מילים ,38 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בשנים 1990-2010 עלו לישראל כ-300,000 ילדים ובני נוער שבעת עלייתם לארץ לא עלה על גילם על 17. שנות השיא, בהן עלו עלו לארץ כ 30,000 ילדים ובני נוער מדי שנה היו בין השנים 1990-1994. לאחרונה הצטמצמה מאוד העלייה לכדי אלפי עולים בלבד בשנה.
בני נוער נמצאים בשלב מכריע בחייהם, הן מבחינת ההתפתחות האישית והן מבחינת ההחלטות החשובות הניצבות בפניהם. חוויית ההגירה מציבה בפני בני נוער עולים ובני עולים התמודדות ייחודית: הם צריכים להתמודד עם האתגרים המיוחדים שמציב תהליך הקליטה בחברה במקביל לאתגרים הכרוכים בגיל ההתבגרות. למידת ההצלחה בשני מישורים אלה בחיי בני הנוער יש תפקיד חשוב בקביעת אופן השתלבותם בחברה הישראלית. ממשלת ישראל השקיעה ומשקיעה מאמצים רבים כדי לעזור לקדם את קליטתם של בני נוער עולים בתחומים שונים.
העולים מבריה"מ ומאתיופיה אמנם זכו לתשומת לב רבה יחסית במחקר בכלל, ובמחקר על בני נוער בפרט, אך עם זאת, לא היה בנמצא בסיס מידע שיטתי, שיאמוד את מאפייניהם ואת צורכיהם במגוון תחומי חיים, כגון שליטה בעברית, השתלבות במערכת החינוך, פעילות פנאי, תחושת זהות, התנהגויות סיכון, קשר עם ההורים ועוד, ואת השפעתם על דפוסי התנהגות עברייניות בקרב אוכולסיות אלה
לפיכך, עבודה זו תבחן את הדמיון והשוני בדפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות בין עולי חבר העמים ועולי אתיופיה בשנים 1990-2010.
בחלק הראשון מוצג הרקע התיאורטי להגירת חבר העמים והגירת אתיופיה. חלק זה יסקור את קשיי ההגירה של אוכלוסיות אלה מבחינת תרבות, שפה, כלכלה וחברה. בחלק השני של פרק הסקירה יוצג הקשר בין קשיי ההגירה והתנהגויות עברייניות בקרב אוכלוסיה אלה. מתוך כך, תערך השוואה בין עבריינות בני נוער אתיופים ועבריינות בני נוער מחבר העמים.
בחלק השני אציג דיון שיעסוק בכלל הממצאים הספרותיים שהתקבלו בפרק הסקירה, תוך השוואת הקשיים שבין ההגירות השונות והשפעתן על דפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות בקרב בני הנוער של הגירת חבר העמים ואתיופיה.
שאלת המחקר בעבודה זו הינה: מהם קווי הדמיון והשוני בין בני נוער עולים מחבר העמים ובני נוער עולי אתיופיה בדפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מתודולוגית המחקר
3. סקירת ספרות
3.1 בני נוער מהגרים- קשיי הגירה
3.1.1 קשיים כלכליים ודמוגרפיים
3.1.2קשיים משפחתיים
3.1.3 קשיים במערכת החינוך
3.1.4 קשיים תרבותיים
3.1.5 קשיים חברתיים
3.2 עבריינות בני נוער
3.3 עבריינות בני נוער מאתיופיה וחבר העמים- דמיון ושוני
4. דיון
4.1 דיון
4.2 סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בישראל מקובל השימוש במונחים "עולים" ו"עלייה" לעומת המונחים "מהגרים" ו"הגירה". להפרדה בין המונחים הללו משמעות אידאולוגית. העלייה היא ערך לאומי מרכזי ומשמעותה עזיבת ה"גולה" ו"שיבה לציון". המונח "עלייה" מכיל קונוטציה של התקדמות, התרוממות רוחנית ומעבר למקום טוב יותר (חנין, אפשטיין וניזניק, 2011). הביטוי המעשי של אידאולוגיה זו הוא מתן אזרחות מלאה לכל העולים לפי חוק השבות. לעומת זאת, השימוש במונח "מהגרים" מקובל בישראל כאשר מתייחסים למהגרי עבודה, למבקשי מקלט ולפליטים, בין אם הם חוקיים ובין אם אינם חוקיים. למונח זה קונוטציה של מצב זמני, לעומת "עלייה" שאמורה לציין מצב קבוע (אליאס, בר אילן ירושלמי וסופר, 2000).

תגים:

עבריינות · בני נוער · צעירים · אוכלוסייה · אתיופיה · חבר העמים · עלייה · קליטה · הגירה · דפוסי התנהגות · אלימות · עליה · רוסים · אתיופים · מהגרים · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות בקרב בני נוער עולים מחבר העמים ובני נוער מאתיופיה-דמיון ושוני", סמינריון אודות "עבריינות בקרב בני נוער עולים מחבר העמים ובני נוער מאתיופיה-דמיון ושוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.