היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות נוער (הצעת מחקר)

עבודה מס' 068006

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת מחקר העוסקת בעבריינות נוער בקרב בני העדה האתיופית בישראל.

3,036 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ההנחה העומדת בבסיס עבודה זו הינה כי סטריאוטיפים הינם תופעה קוגניטיבית המושרשת בצורה חזקה באישיות האדם. לכן, רוב פרטי המידע אשר יוצגו לו לא ישפיעו על התפיסה הסטריאוטיפית הקיימת אצל הנבדקים, למעט במקרים בודדים שבהם המידע המוצג הינו מאסיבי, אמין ומוכח.
הרציונאל:
ההנחה המסורתית הייתה שחשיבה סטריאוטיפית היא נוקשה ואינה מגיבה לעדויות חדשות (חסון, 2006). אולם, מחקרים הדנים בשיפוט חברתי עסקו בדפוסי התמודדות של הפרט עם מקרים אשר סותרים את הסטריאוטיפים הקיימים. מתברר כי במקרים מסוימים, למרות הנטייה לשמר את הסטריאוטיפ הקיים, אין מנוס משינויו ומעדכונו בהתאם למידע החדש, בכדי שהוא ימשיך לשרת אותנו כקטגוריה חברתית מהימנה. ברוב המקרים יעדיף הפרט לגבות את תפיסותיו, סטריאוטיפיות ככל שיהיו, גם במחיר של הטיות קוגניטיביות חלקן באופן מודע וחלקן באופן לא מודע (Kunda & Oleson, 1995, 1997 בתוך: גונט, 2000).
שיטת המחקר-
במחקר ישתתפו 400 נבדקים (n=400) אשר מארבע קבוצות גיל. הנבדקים יחולקו לשתי קבוצות בגודל ובהרכב שווה, הן מבחינת קבוצות הגיל והן מבחינת שני המינים. יש להדגיש כי החלוקה בתוך קבוצות הגיל הושפעה רק ממשתנה המין של הנבדק ותבוצע בצורה שרירותית לחלוטין.

תוכן עניינים:
מבוא
סיכום רציונאל והשערות
שיטה
תוצאות צפויות
מקורות
נספח

קטע מהעבודה:

הילטון ווון היפל (Hilton & von Hippel, 1996) מגדירים סטריאוטיפים כ"אמונות בנוגע למאפיינים, לתכונות, ולהתנהגויות של חברים בקבוצה מסוימת". במשך תקופה ארוכה נטו לראות את הסטריאוטיפים כהכללות שגויות, נוקשות, פשטניות, אלוגיות ומוטות (Ashmore & Del Boca, 1981; Taylor & Moriaty, 1987). ההנחה המסורתית הייתה, שחשיבה סטריאוטיפית הינה נוקשה, ואינה מגיבה לעדויות חדשות, מכיוון שהיא תוצאה טבעית של הקיום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי של הפרט (Macrae, Bodenhausen, Milne, & Castelli, 1999). בראון (Brown, 1965 בתוך: שחורי, 2002) הציע נקודת מבט נוספת, המבוססת על ההנחה, שהכללות נכונות הן מועילות, שכן הן מסייעות בפישוט מורכבותו של העולם החיצוני, ובצמצום גודש המידע שהפרט נדרש לקלוט ולעבד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות נוער (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "עבריינות נוער (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.