היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות בקרב נוער יוצאי אתיופיה

עבודה מס' 061584

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור הקשיים שהנוער העולה נתקל בהם.

7,015 מילים ,21 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מאז ומתמיד היתה קיימת אצל יהודי אתיופיה כמיהה עצומה לעלות לארץ אבותם, ארץ ישראל. במשך השנים היו ניסיונות של קבוצות או בודדים לנסות את מזלם ולעלות לארץ, חלקם אכן הצליחו אבל היו כאלה שלא הצליחו וחזרו לכפרים או מצאו את מותם בדרך.
העלייה המאסיבית החלה בתחילת שנות ה-80 וכמות העולים היתה גדולה. רוב העולים שוכנו במרכזי קליטה, באתרי קרוואנים או בבתי מלון, אשר הביאו להפרדה מוחלטת משאר האוכלוסייה. הפיקוח וההתערבות של העובדים במרכזים היתה גדולה ורבה, רוב העובדים לא היו בעלי הכשרה כלשהי לטפל באוכלוסייה בעלת שונות תרבותית גדולה. השונות הזו פורשה אחרת ע"י משרדים ממשלתיים שונים, אשר החליטו לקבל החלטות הנוגעות לעולים, מבלי לחכות ולשאול האם החלטות אלה אכן מתאימות להם ונכוות לדפוסי החיים שלהם.
היום אנו רואים את תוצאות החלטות אלה בתחום החינוך, הדיור והעלייה בפשיעת בני נוער, ובני נוער רבים נמצאים מחוץ למסגרות חינוכיות ומשוטטים ברחובות או בתחנה המרכזית בת"א. זו תמונת המצב של עולי אתיופיה בארץ.
מטרת המחקר היא להראות את מכלול הקשיים שהנוער העולה נתקל בהם, השוני שחל במערך היחסים בתוך המשפחה מאז העלייה, ההורים עסוקים בחיפוש אחר מקומות עבודה ומציאת פתרונות בבעיות הקליטה, כך שרמת מעורבותם בחיי הילדים היא מועטה. יתר על כן, רוב בני הנוער מתחנכים במסגרות פנימיתיות דתיות, עקב כך קל לנערים לסטות מדרך הישר ולהתחבר אל חבורות רחוב ולבצע מעשי אלימות וונדליזם.
הנערים הללו מושפעים מן המעבר אל חברה מודרנית מתועשת שהיא בעייתית ומעוררת אצלם בעיות חדשות אשר לא נתקלו בהן ואין בידם כלים נכונים למצוא פתרונות וזאת מפני שהכלים שלהם אינם יעילים לחברה מסוג זה.
עליהם להתמודד עם הדחייה והסגרגרציה של החברה וללמוד במערכות חינוך דתיות, שר מטילות ספק ביהדותם, למרות שעמי פדהצור סבור שאין בסיס להאשמה זו ושיש גזעניות כלפי עולים אתיופים. הם צריכים גם להיות פה להורים שלהם, מערך התפקידים התהפך. פתאום הם אלה שצריכים לעזור להורים, לתמוך ולהסביר להם את מערך התפקידים של החברה הישראלית. לנערים רבים קשה להתמודד עם התלות של ההורים בהם.
המעבר הביא עימו בעיות של זהות ומשבר. הנערים אינם יודעים איך עליהם להתנהג - כישראלים לכל דבר או כאתיופים ובכך לשמור בנחישות ובנוקשות על המשכיותה של המסורת האתיופית.
מבחינת חינוך המצב קשה. נערים רבים נושרים מהלימודים, רבים מהם מחפשים אלטרנטיבות וחלקם מפסיקים ללמוד. הפתרונות המוצעים יעילים. נערים רבים מגיעים להחלטות של המשך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. מוסדות רבים נרתמים לעזרה, כגון: צה"ל - השלמת בגרויות, העצמה וכו' (ידיעות נגט, 2000).

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
הקשר בין משפחה ועבריינות
תנאים וגורמים כלכליים
הגירה ופשיעה
תמונת מצב של עולי אתיופיה
משפחה
קליטה בתחום הדיור
קליטה בתחום החינוך
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

איצקסון, ש., הנגבי, ר. (1985). אובדן ואבן בקהילה האתיופים. עלים. תשמ"ו.
אודנהיימר, י. (1995). בנים חורגים למערכת החינוך. ירושלים. אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה.
אחי-שחר, י. (1995). חינוך אחר, בידוד ונשירה בחינוך העל יסודי, מסמך/הדו"ח על עולי אתיופיה במערכות חינוך.
בן עזר, ג. (1989). עולי אתיופיה וקליטתם בישראל, מתוך: סקירה חודשית, 36(5): 37-46.
בן עזר, ג. (1992). כמו אור בכד. עלייתם וקליטתם של עולי אתיופיה. ירושלים: הוצאת ראובן.
טור כספא, מ. (1996). איום נתפס, צורך בשליטה וסטריאוטיפים: הקשרם לדעות קדומות של ישראלים כלפי עולים מרוסיה ואתיופיה. המחלקה לפסיכולוגיה. אוניברסיטת בר-אילן. עבודת מ.א.
ירון, א. (1985). על משבר הזהות אצל נוער יוצא אתיופיה. עלים. תל-אביב.
כהן, י. (1994). "ISAT - זמן אש". נוער אתיופי בסיכון. מניתוק לשילוב: יוזמות ומחשבות, במה לעובדי קידום נוער בישראל, 6, 17-24.
להב, ח. (1999). נוער בשולי החברה התופעה ודרכי התמודדות. בהוצאת משרד החינוך, מינהל חברה ונוער - תחום קידום נוער.
מירסקי, י., קאושינסקי, פ. (1989). עליה וגדילה תהליכי פרידה ואינדווידואציה אצל סטודנטים עולים. שיחות, ג'(3), 184-174.
נועם, ג. (1993). הישגים ואתגרים בקליטת עולי אתיופיה. ירושלים: ג'וינט - מכון ברוקדייל.
נעם, ג., ליפשיץ, ח. (1993). סקר עולים צעירים מאתיופיה. דו"ח ביניים ממצאים נבחרים. ג'וינט ישראל, מכון ברוקדייל, ירושלים.
פדהצור, ע. (1999). הזר השונה והגר. מפנה. 23-26.
פישביין, י. (1998). השתלבות יוצאי אתיופיה במערכת החינוך. נקלטים או נפלטים. אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה.
פישביין, י. (1998). נערים בין תרבויות. הוצאת אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, ירושלים.
קאושינסקי, פ., גולדמן, ל. (1997). תהליכי הסתגלות של נוער עולה - מניעת תופעת שוליים. מניתוק לשילוב: יוזמות ומחשבות במה לעובדי קידום נוער בישראל, 8, 62-56.
שוהם, ג., רהב, ג., אדד, מ. (1987). קרימינולוגיה. תיאוריות מחקר ויישום. ירושלים ות"א: הוצאת שוקן.
שוורץ, י. (1996). גזענות שורשית בוטה וחסרת בושה. עמ' 28.32.
שמעון, ז., שטרקל, ר. בר-גיא, א. (1997). גשר לקשר - נעורים עליה זוגיות ומיניות חוברת א'. ירושלים: הוצאת ג'וינט ישראל, בית ספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה.

תגים:

פשע · נוער · מרכז · קליטה · קשיי · עלייה · הגירה · פשיעה · משפחה · הרוסה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות בקרב נוער יוצאי אתיופיה", סמינריון אודות "עבריינות בקרב נוער יוצאי אתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.