היישום אינו מחובר לאינטרנט

קליטת נוער יוצא אתיופיה בפנימייה

עבודה מס' 064273

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בעבודה זו נבדקה ההשתלבות של נוער עולה מאתיופיה לפנימייה, לאורח החיים ולסביבה החברתית, מתוך ההנחה שההשתלבות בפנימייה והגורמים המשפיעים עליה, הם ראי לאופן ההשתלבות במדינת ישראל ובחברה הישראלית.

5,811 מילים ,12 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מטרת המחקר היא לבדוק את השוני הקיים באופן הסתגלותו של נוער עולה מאתיופיה לתנאי הפנימייה ולמעורבות החברתית, תוך בחינת השפעתם של משתני משפחה, וותק ושביעות רצון מתהליך העלייה והקליטה בארץ, מתוך ההנחה שהפנימייה היא תמונת ראי להסתגלות לארץ ולהשתלבות החברתית בה,
במחקר זה, הנחקרים הם נוער עולה מאתיופיה ונוער עולה מבריה"מ, הנמצאים בפנימייה דתית, בה לא קיים כלל נוער ישראלי ותיק. במחקר השתתפו 100 בני נוער הלומדים בפנימיית מקווה ישראל, באגף הדתי, בכיתות י'-יב', כאשר 60 מבני הנוער הנם עולי מאתיופיה ו-40 הנם בני נוער עולים מבריה"מ לשעבר.
הנתונים התקבלו משאלון שהועבר בקרב הנבדקים בפנימייה בה הם שוהים. נבדקו ההתפלגויות השונות בקרב בני הנוער ביחס למשתנים. המשתנים הבלתי תלויים היו מידת הלכידות המשפחתית, וותק בארץ ובפנימייה ותחושת שביעות רצון מתהליך הקליטה והעלייה.

תוכן העניינים
תקציר
1.0 מבוא
1.1. הקדמה
1.2. הרציונאל
1.3. מחקרים קודמים
1.4. השערות המחקר
1.5. הגדרת משתנים
2.0 שיטה
2.1. מאפייני אוכלוסייה
2.2. כלים
2.3. תהליך
3.0 תוצאות
4.0 דיון ומסקנות
4.1. תוצאות
4.2. ביקורת
4.3. מחקרי המשך
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

במחקר של שטרית, א. (1999) הצביעו מתבגרים יוצאי אתיופיה על דמיון או דמיון רב בין ערכיהם לערכי הוריהם. ממצא זה נתמך ע"י האגודה למען יהודי אתיופיה (1998), הטוענת כי "נוער עולה מאתיופיה נוטים להתנהג עפ"י הנורמות והכללים של הקהילה, גם כאשר כלפי חוץ נדמה כאילו התנהגותם חורגת מהמסורת הקהילתית, עולמם הפנימי תואם במידה רבה מאוד את הנורמות המקובלות על הוריהם, בעולמם הפנימי הם מחוברים לתרבות האתיופית ויש להם יחס של כבוד אליה".

תגים:

עליה · עלייה · קליטה · הגירה · מסגרת · חינוכית · השתלבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קליטת נוער יוצא אתיופיה בפנימייה", סמינריון אודות "קליטת נוער יוצא אתיופיה בפנימייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.