היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק הנוער ובית משפט לנוער

עבודה מס' 067672

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שלב המשפט וההענשה הייחודי של עבריינות נוער.

3,635 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבריינות נוער היא תופעה שהולכת ומתפשטת בעשורים האחרונים. על אף החשיבות שבכך, עבודה זו לא תעסוק בסיבות לעבריינות הנוער ובניסיונות למנוע אותה, אלא בשלב שמתרחש לאחר ביצוע העבירה: שלב המשפט וההענשה. עבריינות נוער היא תופעה בעלת מאפיינים ייחודיים, אשר בגינם יוסדה בתוך מערכת ההליך הפלילי מסגרת מיוחדת לנוער שסטה מדרך הישר. המרכיבים העיקריים במסגרת זו הם חוק הנוער ובתי המשפט לנוער. התפיסה הבסיסית ממנה נובע היחס השונה לנוער עבריין היא ששיקול הדעת של נערים עדיין אינו משתווה לזה של המבוגרים. בנוסף, בדרך כלל מקורה של עבריינות נוער הוא במצוקה כלשהי ושבשלב מוקדם זה, עדיין ניתן לשקם את הנער ולהחזירו לתפקוד הנורמטיבי. כמו כן, יש ניסיון להימנע ככל שניתן מהטבעת חותם שלילי על נער, שיתכן כי מעד באופן חד פעמי. בעבודה זו ארחיב לגבי המנגנונים שמאפשרים לנער עבריין לקבל את מלוא ההזדמנות לחזור למוטב.
הפרק הראשון יעסוק בחוק הנוער ויכלול את התפתחות החוק, הגדרות של קטינות ושל גיל האחריות הפלילית ופירוט של הסעיפים המרכזיים בחוק.
הפרק השני יתמקד בבית המשפט לנוער, תוך דגש על מדיניות בית המשפט והפרדתו משאר הערכאות, התייחסות לשופט הנוער ולשאר הנוכחים בעת משפט, ולבסוף פירוט דרכי הטיפול והענישה.

תוכן עניינים:
מבוא
חוק הנוער
בית משפט לנוער
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

מעמד ההורה - לאחר שהועמד קטין לדין, חייב בית המשפט לנוער להעביר להורים העתק של ההזמנה לדין בצירוף העתק כתב האישום וליידע אותם כי הם רשאים להיות נוכחים בשעת הדיון. במידה וההורים יבחרו שלא להיות נוכחים בשעת הדיון, הדיון יתקיים בהיעדרם. אולם, בידי בית המשפט הסמכות לחייב את ההורים להיות נוכחים בדיון ואף לכפות זאת על ידי צו הבאה. מצד שני, בית המשפט רשאי למנוע את נוכחותם של ההורים בעת הדיון כולו או בשלבים מסוימים ממנו, וזאת מטעמים מיוחדים (שרון, 1990).

תגים:

עבריינות נוער · משפט · הענשה · אחריות פלילית · חוק העונשין · קטין · קצין מבחן · שופט · חוק יצחקי · קטינות · מחוקק · סטרשנוב · הגנה · הליך פלילי · שפיטה · משרד המשפטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק הנוער ובית משפט לנוער", סמינריון אודות "חוק הנוער ובית משפט לנוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.