היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות המשפט והחוק המוסלמי

עבודה מס' 067456

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של התפתחות המשפט האסלאמי.

1,762 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ברצוננו לציין מלכתחילה את מהות החוק שבאסלאם, חוק שאינו דטרמיניסטי. מיום התהוותה של מערכת החוקים, נראתה האימפריה האסלאמית כבעלת פתרון אולטימטיבי לחיי שלווה (היו כאלה שטענו, שהיא הפתרון לכל סוגיות החיים) מכאן המונח "שאסלאם הוא הפיתרון". בדיעבד לא הייתה פריחה ומודרניזציה תהליך שעל פניו נראה כהכרחי על מנת להתמיד בסגולה שאמורה להיווצר עם הדת עצמה.
השאלה על העתיד הינה חדשה למחשבה ולפילוסופיה האסלאמית מסיבות רבות. אחת מהן שבעינינו נראית כחשובה ביותר היא שהמוסלמים חיו מאות שנים בהמתנה לבוא היום ושעת הדין, דבר שהוליד ריקבון תרבותי. היעדר הדאגה לתדמית המודרנית וההשקעה בטקס "ההטבלה או ההכשרה" כאות הכנה לנקודה בה מתפרצת השעה והאמונה שאין לעסוק בעתיד והדבקת המונח "מטאפיזיקה" באופן אינטנסיבי למה שלא ניתן לחזותו, הקנה את התשובה שאין לשנות את מהלכי האלוהים. סיבות אלו, מבין רבות כמותן, מחקו בדיעבד את הסטרוקטורליזם התבונתי אודות מה יהיה הקשר בין האסלאם המסורתי לבין העולם המערבי שצבר תאוצה והתחיל להתפתח ללא הפסקה. מכאן ניתן לשפוך אור על מלחמת העולם המערבי באסלאם ובמזרח התיכון.
חוקרי תרבות שונים, הן בני הדת והן בני תרבות אחרת, מנסים לאתר את נקודת המפנה שהובילה לפרשנות הלא מחמיאה להתנהלות הדת במסגרת המדינית, ולהדבקת סטריאוטיפים לכלל העולם האסלאמי. אדוארד סעיד בספרו האוריינטליזם, ניסה להסביר את הנושא בהרחבה ולתת תשובה לעולם המערבי, דא-עקא, שניתן לתפוס את הנרטיב האסלאמי כלא מוכן למלחמת האידיאולוגיות עם המערב, קרי: שוויון מגדרי, חיים מדיניים וכו', אלא ככזה שעדיין מדשדש אי שם בתחילת דרכו, לכן אנו מאמצים מונח אחר "אסלאם כאחד הפתרונות לחשיבה דתית ולכל סוגיות החיים", בניגוד להנחה הרווחת אסלאם כפתרון אולטימטיבי.

בעבודה זו לא ניתן פרשנות וביקורת אודות התנהלותה של הדת, אלא נדון בהתפתחות החוק שבאסלאם, שבהתחלה היתה זו השריעה, אך מאוחר יותר ועם התרחבות מימדיה של תרבות זו נאלץ הנביא בעזרת אנשי הדת והמוסמכים לכך, לאתר ולבנות מערכת מורכבת יותר שלכאורה תפתור את מרבית הסוגיות והדילמות באותה תרבות. מערכת חוקים זו נקראת "אסול אלפקה".

תוכן עניינים:
הקדמה
עיקרי דבר
א. האימפריה האסלאמית
ב. פוסט- אימפריה אסלאמית "אחרי העידן העבאסי"
סיכום
רשימת מקורות

הערת מערכת: מקורות העבודה כוללים מקור אחד בשפה הערבית.

קטע מהעבודה:

המקורות להלכה והעקרונות על פיהם נקבע החוק המוסלמי, הם 'אצול אלפקה' או שורשי החוק. אותם חוקים נבעו, כמו שהוזכר לעיל, מתוך התפתחות האימפריה המוסלמית ומתוך אילוץ לייצר ולבנות מרחב גדול יותר לתחום השיפוט. ההיררכיה בין המקורות היא חשובה מאוד- קודם כל המילה הכתובה שמקבלת חשיבות רבה ומאוחר יותר ניתן להשתמש בכל מיני פרשנויות שבאו על מנת לפרש ולהסביר את מה שכתוב בספר.
1. הקוראן: "שריעה"- מה שהותיר אלוהים והרשה לעבדו בדת, קרי, צום, תפילה, העלייה לרגל, זכא(6) ושתי העדויות(7). שריעה בשפה פירשה מי שיורד למים בעת צימאון, ושריעה בקוראן קשורה למונח הנ"ל מאחר והיא היעד שהמאמין לצריך לבוא אליו כמו שהוא בא למים בעת צימאון(8).
...

תגים:

פילוסופיה · איסלאם · זמן · חוקה · אסול · אלפקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות המשפט והחוק המוסלמי", סמינריון אודות "התפתחות המשפט והחוק המוסלמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.