היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית

עבודה מס' 069351

מחיר: 397.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בתורת הגזע, התפתחותה לאורך השנים, כיצד באה לידי ביטוי בהגות האנטישמית והשפעתה על התפתחות האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאצים לשלטון תוך התייחסות לאידיאולוגיה הנאצית ששילבה בתוכה את תורת הגזע ועשתה בה שימוש לצרכים פוליטיים.

14,275 מילים ,32 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אסקור את מקומה של הגזענות באנטישמיות המודרנית, תוך דגש על התפתחותה בגרמניה. לצורך כך, אפרט את הרקע התקופתי ומצבם של יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19, אעמוד על משמעותה של תורת הגזע ואסקור את השתלבותה של זו בהגות האנטישמית תוך התמקדות במספר הוגים בולטים בתקופה זו שהשפעתם על התפתחותה של הגזענות בתוך האנטישמיות המודרנית הייתה משמעותית וחשובה.
בתוך כך אבקש לבחון כיצד התפתחה תורת הגזע בשלהי המאה ה- 19 בגרמניה ומה הייתה השפעתה על האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאציזם לשלטון?
טווח התקופה בה אדון יסתיים בעליית המפלגה הנאציונל סוציאליסטית לשלטון בגרמניה, תוך נגיעה קלה בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה על מנת להמחיש את השפעותיה מרחיקות הלכת של הגזענות האנטישמית על החברה היהודית בגרמניה ובכלל.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון - מבוא
2. פרק שני - רקע תקופתי - יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19
3. פרק שלישי - תיאוריית תורת הגזע
4. פרק רביעי - התפתחות תורת הגזע בהגות האנטישמית:
4.1. וילהלם מאר
4.2. אדולף שטקר
4.3. אויגן דיהרינג
4.4. גאורג ריטר פון שנרר
4.5. ריכארד וגנר
4.6. יוסטון סטיוארט צ'מברלין
5. פרק חמישי - התפתחות תורת הגזע בתחילת המאה העשרים
6. פרק שישי - תורת הגזע באידיאולוגיה הנאציונל סוציאליסטית
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1871 הושלם תהליך איחודה המדיני של גרמניה והחלה תקופת הרייך השני(5). עם תחילת תקופת הרייך השני הושלם גם תהליך האמנציפציה של היהודים בגרמניה. התמורות הכלכליות שהחלו כבר במחצית המאה ה- 19 צברו תאוצה וגרמניה הפכה למעצמה תעשייתית בעלת מרכזים פיננסיים גדולים וארגונים תעשייתיים ענפים המבוססים על שוק חופשי, יוזמה פרטית ומעורבות המדינה. עיסוקם העיקרי של היהודים במסחר הביא לאפשרות משמעותית של עלייתם במעמד החברתי ובאיכות חייהם. במהירות התפתח בקרב היהודים מעמד בינוני חזק ודומיננטי.

תגים:

אנטישמיות · תורת הגזע · גזענות · נאציזם · יהודים · שנאת ישראל · גרמניה · הרייך · וגנר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית", סמינריון אודות "מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.