היישום אינו מחובר לאינטרנט

צ'מברליין ויחודיות תפיסתו הגזענית

עבודה מס' 020985

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האנטישמיות בגרמניה ובאירופה בסוף המאה ה19- והדעות השונות בנושא תוך התמקדות על דעותיו של צ'מברליין.

6,268 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

האנטישמיות היוותה מאז ומעולם כלי בידי אומות העולם לנגח את ישראל. היא התבטאה בכל תקופה בצורה שונה, אולם המאפיינים היו דומים: היהודים מהווים את מקור הרע בעולם ללא תלות במצבם הכלכלי או הגזעי. כך אנו מוצאים עוד בשלהי המאה ה15- את האינקוויזיציה מסיתה את המון העם נגד היהודים בתואנה כי הם לא יצליחו לשנות את דרכם והם משתמשים בדם נוצרים על מנת לשוות למנהגיהם רוח מיסטית.
גרמניה והקיסרות האוסטרו-הונגרית, שתיהן ארצות נאורות יחסית באותה תקופה, לא זנחו אף הן את האנטישמיות, והפכו אותה למעיין תורה חדשה: שונאים את היהודי לא בשל דתו אלא בשל מוצאו- דבר חמור שבעתיים היוצר מצב בו היהודי אינו יכול להשתנות ע"י המרת דתו או ע"י התערות בחברה בצורת רכישת השכלה וכד', אלא הוא אמור להיות תמיד נחות מהאחרים, היות והוא מזיק לגזע העליון.

מוקד התפתחות האנטישמיות המודרנית לביטוי מגובש היה סט. צ'מברליין. תורותיהם של ריכארד ואגנר וחוגי המרכז לתרבות ולאומנות, זרמים בתיאולוגיה שכונו "תיאולוגיה פרקטית" ואשר ביקשו להביא לידי חידוש החיים הנוצריים תוך השענות על חיי ישו-אלה שורה ארוכה של זרמים שונים אשר נשתלבו בתורת הגזע של צ'מברליין שאמר "אני הראשון להכיר בכך שהגזע השמי בהשוואה עם הגזע האינדו-אירופאי מהווה באמת תרכובת נחותה של הטבע האנושי".

העבודה סקרה את תורתו הגזענית ומצא כי הוא טוען שהיהודים הורכבו ממספר גזעים\עמים אשר לרובם הוא מייחס תכונות שליליות. עמים אלו הגיעו לפלשתינה עוד לפני הפלישתים והם התערבו בעם ישראל, וממנו יצאו הישראלים הנוכחים. תרבותם כל כך נלעגת וכן רמת מוסריותם עד שהאירופאים אינם יכולים להגיע לרמה מוסרית נאותה בקרבתם.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה- היהודים בגרמניה במאה ה-19
3. האנטישמיות על רקע גזעי
א. כללי
ב. מאר
ג. שטאקר
ד. דיהרינג
ה. ואגנר
ו. שנרר
4. דעותיו של צ'מברליין
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

בנקיר דוד, "השימוש באנטישמיות להחייאת האידיאולוגיה ולגיוס המונים בגרמניה הנאצית", דברי הקונגרס העולמי למדעי היהדות, 1981.
גורי יעקב, שנאת היהודים בראי הקריקטורה, ספרית מעריב, 1982.
וסרמן הרי, "יהודים בסגנון יודנשטיל", זמנים, 33, 1990.
טלמון י., "תעודה ועדות- משמעותה האוניברסלית של האנטישמיות בעת החדשה", אחדות וייחוד, ירושלים, תשכ"ה.
טל אוריאל, יהדות ונצרות ברייך השני, ירושלים, תש"ל.
כ"ץ יעקב, שנאת ישראל, עם עובד, 1979.
ניר רפאל, "רטוריקה אלקטורלית בישראל", ביקורת ופרסום, 1988 2.
צימרמן משה, "אמנסיפציה ואנטישמיות בגרמניה- עימות ישיר: גבריאל ריסר מול וילהלם מאר", דברי הקונגרס העולמי למדעי היהדות, תשל"ו.
רוטנשטרייך נתן, "בין אמת היסטורית לדת התבונה", מחקרי ירושלים במחשבת ישראל, תש"ן.
שטאל אברהם, עדות בישראל, ת"א, 1978.
FOUNDATION OF THE xix CENTURY, THIRD ADITION, LONDON, 1912.

תגים:

אמנסיפציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צ'מברליין ויחודיות תפיסתו הגזענית", סמינריון אודות "צ'מברליין ויחודיות תפיסתו הגזענית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.