היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות החשיבה בילדים

עבודה מס' 067436

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות תיאורית ה- mind בקרב ילדים אוטיסטיים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינה.

4,086 מילים ,37 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

היכולת שלנו להסיק מה אדם אחר חושב ומרגיש, הינה אחת ההיבטים הבסיסיים ביותר של האינטראקציה האנושית. יכולת או קיבולת זו ידועה גם כ" הסקת מסקנות מנטאלית" של אחרים (mentalizing) (Courtin, 2000) .
התיאוריה המרכזית והחשובה המתארת את ההתפתחות של הסקת מסקנות אנושית הינה תיאורית ה-mind (TOM), שלפיה האדם המחזיק בה יכול להסיק את הטווח הרחב של מצבים מנטאליים(אמונות, תשוקות, כוונות, דמיון, רגשות ועוד) אשר גורמים לפעולה, במילים אחרות, להיות בעל תיאורית ה-mind זה להיות יכול לשקף או לחשב את תוכן הדעת של אדם אחר ואף של הדעת של העצמי(Baron-Cohen, 2001). בעבודה זו אנו נתמקד ונדון בהתפתחות התיאוריה של ה-mind בקרב ילדים בעלי אוטיזם לעומת ילדים בעלי התפתחות תיאורית mind תקינה.
השאלות הנשאלות במסגרת תיאורטית ומחקרית של תיאורית ה- mind הן האם ילדים מזהים שיש לאחרים מצבים מנטאליים פנימיים, ואילו מצבים פנימיים הם מייחסים לאחרים. שאלות אלה מתייחסות לידע משתמע שיש לילד על העולם המנטאלי של הסובבים אותו, אותו ידע המאפשר לילד לתת הסברים לגבי ההתנהגויות שלו עצמו, ולנבא התנהגות של אחרים תוך הישענות או הסתמכות על מצבם המנטאליAstington & Gopnik, 1991) מיתוך שקד & ירמיה, 1998).

תוכן עניינים:
מבוא
מהי תיאורית ה- mind
מסלול התפתחותי של תיאורית ה- mind(באיזה גילאים היא מתפתחת באופן כללי)
התפתחות ה- TOM בקרב ילדים אוטיסטים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינהדיון וביקורת.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקור המודל של תיאורית ה-(Theory Of Mind) mind הינה במחקר שנערך עם קופים. Premack & Woodruff, (1978) ניסו לבחון האם לשימפנזים יש יכולת לדעת על ה-minds של אחרים.
החוקרים בחנו טענה זו בעזרת שימפנזה אחת שלה הראו שמונה קטעי ווידאו, שבהם נראה אדם הנתקל בבעיה מסוימת במצבים שונים, חלקם פשוטים יחסית ואחרים מסובכים יותר. השימפנזה נדרשה להצביע על דרכי פיתרון בהן נתקלה. לדוגמא, בקטע אחד נראה אדם כלוא בתא ללא יכולת לשחרר את עצמו ולאחר הסצנה ניתנו לשימפנזה ארבע תמונות של פתרונות אפשריים לסיטואציה שראתה: מפתח, צינור, גפרור ומברג. החוקרים בחנו האם השימפנזה תבין את הכוונות והמחשבות של האדם באותה סיטואציה ותבחר את התמונה עם הפיתרון עבורו. השימפנזה הצביעה על הפיתרון הנכון לרוב קטעי הווידיאו והחוקרים טענו כי היא הבינה את כוונות השחקן בסיטואציות השונות שנתקל בהן. לכן לאור הממצאים הסיקו החוקרים כי ה-TOM מתפתחת אצל שימפנזיםPremack & Woodruff, 1978) מיתוך, (Peterson & Siegal 2000.

תגים:

תיאורית המיינד · theory of mind · תיאורית ה-mind · התפתחות החשיבה · mind · ילדים אוטיסטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות החשיבה בילדים", סמינריון אודות "התפתחות החשיבה בילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.