היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדם המשפטי של חוקי המגן אל מול זכויות היתר של המעביד

עבודה מס' 070131

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי ההגנה על העובד במסגרת חקיקת המגן ומהי מידת האפקטיביות של חקיקה זו, בפני זכויות היתר של המעביד, תוך בחינת החוק והפסיקה האקטיביסטית של בתי הדין לעבודה.

3,057 מילים ,20 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעידן של המהפכה החוקתית מאז שנות ה-90, במסגרתה יצאו לאוויר העולם שני חוקי יסוד חדשים הבאים לשרת את זכויות האדם והאזרח, חוק יסוד: חופש העיסוק וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (להלן: "חוקי היסוד"), הננו רואים השלכות רבות גם למשפט העבודה.
משפט העבודה, ובמסגרתו חקיקת המגן, נועדו להגן בעיקר על העובד המוחלש מפני מעביד שכוחו על העובד רב ביותר. חקיקת המגן נועדה להבטיח כי העובד יהא זכאי לזכויות מעוגנות באופן קוגנטי, גם אם הוא בחר לוותר עליהם בדרך אחרת. כך למשל, לא ניתן יהיה לוותר על שכר מינימום, על תשלום בעד שעות נוספות, קבלת ימי מחלה וימי חופשה, שוויון הזדמנויות בעבודה, שכר שווה לעובד ולעובדת וכיו"ב.
המהפכה החוקתית הביאה עמה שני חוקים המשרתים באופן ברור את זכויות העובד וכן הפרשנות המרחיבה של החקיקה הנורמטיבית, במסגרת "האקטיביזם השיפוטי", נותנת יד רחבה לביטוי נכון ורצוי של זכויות האדם ובמסגרת, גם זכויות העובד .
בהמשך הדברים שיובאו במסגרת כתב זה, תובא ביקורת גם לכוחו של בית המשפט בהרחבת הפרשנות באמצעות אקטיביזם שיפוטי ויובהר כי גם כאן לא תמיד העובד נמצא עם ידו על העליונה. אולם, בראשית ועיקרי הדברים יובהר להלן, כי העובד זכאי, במסגרת לזכויות האדם שעוגנו כחקיקה נורמטיבית במהלך חקיקת שני חוקי היסוד, לזכויות יסוד נרחבות ורבות .

תוכן עניינים:
מבוא
הגנה על העובד במסגרת חקיקת המגן
סיכום

קטע מהעבודה:

זכויות עובדים הקבועות בחקיקת המגן הן למעשה שלוחות של זכויות יסוד. חוקות רבות פורשות את הגנתן באופן ישיר ומפורש על זכויות העובדים. אולם, זכויות היסוד בישראל אינן מעניקים הגנה מפורשת וישירה לזכיות עובדים, אלא רק למספר מצומצם של ערכים. כך לדוגמא, את זכות העובד לתנאי עבודה בטוחים ניתן לגזור מהזכות לחיים ושלמות הגוף(8). מהזכות לחיים והזכות לכבוד ניתן לגזור את זכות העובד לשכר מינימום(9) ואת זכותו לשעות פנאי(10).

תגים:

זכויות עובדים · חופש העיסוק · המהפכה החוקתית · אקטיביזם · זכות השביתה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדם המשפטי של חוקי המגן אל מול זכויות היתר של המעביד", סמינריון אודות "מעמדם המשפטי של חוקי המגן אל מול זכויות היתר של המעביד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.