היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקודקס של עבד אל-רזאק אל סנהורי

עבודה מס' 069896

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע הקודקס של עבד אל-רזאק אל סנהורי על החוק המצרי?

4,292 מילים ,13 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בשלושת העשורים הראשונים של המאה ה- 20 התקיים בחברה ובפוליטיקה המצריות מבנה משותף אשר קושר את הקצוות השונות של התפיסות החברתיות והלאומיות במדינה, מי שהשפעתו הייתה רבה בכל תחומי השיח הציבורי ולא רק בחוגים האינטלקטואליים. מבנה משותף זה היה הליברליזם אשר האיר על המפגש בין מזרח ומערב למדינה, על התחייה הלאומית לגווניה, על מוסדות השלטון, הכלכלה והחברה.
הליברליות המצרית הגיעה ברקע של תקופה שהייתה בה כמיהה לשינוי פנימי אל מול אתגרה של אירופה אשר שיקפה עולם המשתנה במהירות, וכתוצאה מכך היה ניסיון להתאים את תחומי החיים השונים לקצב החדש ולבצע שינויים בדת, ברפורמה המשפטית, במוסדות השלטון, בחיים הכלכליים, בהשכלה הגבוהה ובאמנויות.

בעבודה זו אנסה לענות על השאלה: כיצד השפיע הקודקס של עבד אל-רזאק אל סנהורי על החוק המצרי?
ראשית אסביר לגבי מגמות של חילון והשכלה אשר השפיעו על מצרים, לאחר מכן תינתן סקירה קצרה אודות חוק ומשפט במצרים טרם הקודקס של סנהורי ולבסוף תובא משנתו של סנהורי והקודקס המשפטי שלו.

תוכן עניינים:
מבוא
בין מסורת לשינוי: התעוררות ההשכלה במצרים: חילון והשכלה במצרים
חוק ומשפט במצרים טרום הקודקס של סנהורי
משנתו של עבד אל-רזאק אל סנהורי
הקודקס של סנהורי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

אנשי האסלאם המודרני הבינו שעל- מנת לשרוד ולהתפתח יש לאמץ גישות ומוסדות מהמערב ואכן כבר מהמאה ה-19 הנהיגו שליטים במרכז האימפריה העותומאנית, במצרים ובתוניסיה רפורמות במוסדות החינוך והחברה. הגישה הייתה פרגמטית אימוץ סלקטיבי של דגמים מערביים אשר יוכלו להעצים אותם אך מבלי לפגוע במדינה האסלאמית ובתרבותה הפוליטית.

תגים:

מצרים · ארצות ערב · אפריקה · ליברליזם · השכלה · חילון · חוק · משפט · שריעה · אסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקודקס של עבד אל-רזאק אל סנהורי", סמינריון אודות "הקודקס של עבד אל-רזאק אל סנהורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.