היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליה תעסוקתית כלפי נשים בהריון

עבודה מס' 070907

מחיר: 309.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת אפליה של נשים בהריון במקום העבודה, מה היקף התופעה בארץ ובעולם, מה החוק בנושא זה ודרכי ההתמודדות.

7,393 מילים ,27 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים באפלייתן של נשים בתעסוקה, כאשר עיקר מחקרים אלה עוסקים בהבדלי שכר בין גברים ונשים אשר לכך נמצא כי ישנן סיבות רבות ביניהן תקרת זכוכית תעסוקתית שנשים מתקשות לפרוץ בענפי עיסוק מסוימים, קונפליקט בית עבודה המאפיין לרוב את עבודתן של אמהות ובשכיחות ועוצמות גבוהות יותר מאשר גברי ואף קושי מסוים בניהול משא ומתן על השכר בשל סטריאוטיפים מגדריים. כל אלה יוצרים למעשה אפלייה מסויימת בתעסוקה בין גברים ונשים.
אל מול מחקרים אלה, מחקר זה שם לו למטרה להתמקד דווקא באפליית נשים בהריון בתעסוקה, כלומר מחקר זה יורד לרזולוציה אחת יותר ממחקרים קודמים אשר עסקו בנשים בלבד ומתמקד בנשים בהריון בתעסוקה.
אמנם יש נקודות רבות בקריירה של נשים עובדות אשר עשויות לערער את דפוס העבודה השגרתי והנורמלי של העובדים, כאשר חוויה זו בולטת במיוחד כאשר אחת העובדות הינה בהריון. במהלך ההריון, הגוף האימהי של העובדת החווה שינויים פיזיים ונפשיים כאחד, יוצר מצבים שונים בו העובדת נדרשת להתנתק משגרת העבודה ואף מהנורמות הארגוניות אשר מעוגנות בהנחות גבריות לגבי עבודה (Greenberg, Ladge & Clair, 2009).
מתוך כך, שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: האם קיימת אפליית נשים בהריון בתעסוקה ומהם מאפייניה? בחינת סוגיה מחקרית זו נעשית באמצעות מחקר עיוני אשר סוקר מחקרים קודמים בנושא ויוצר אינטגרציה ספרותית עדכנית וחדשה בנושא אפליית נשים בהריון בתעסוקה.
הפרק הראשון של המחקר סוקר מהי אפליה ומהי אפליית נשים בתעסוקה כאשר הפרק מתמקד במאפייני אפליית נשים בתעסוקה תוך התמקדות באפליה בשכר, אפליה בתפקידים ועיסוקים ואפליה באפשרויות קידום בתעסוקה ושאיפות קריירה.
הפרק השני סוקר את מקומן של נשים בהריון בתעסוקה תוך בחינת זכויותיהן התעסוקתיות, החוק בישראל, חוקים בעולם ויחסי מעביד כלפי אישה בהריון במקום העבודה.
לבסוף, פרק אחרון של המחקר הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי התובנות הספרותיות שעלו מתוך תיאוריות שהועלו בסקירה הספרותית, מציג את מסקנת המחקר מתוך ממצאים אלה, את מגבלותיו של מחקר זה וכן הצעות למחקרי המשך בסוגיה מחקרית זו.
אני מוצא בחקר הנושא של אפליית נשים בהריון בתעסוקה סוגיה מחקרית מעניינת ואקטואלית מאוד בעידן ה-Me too כיום בארץ ובעולם כאשר נשים כיום מבינות שעליהן וביכולתן לפרוץ את תקרת הזכוכית בכל ענפי העיסוק הקיימים וכי הריונן במהלך חייהן לא צריך להוות עבורן מכשול בדרך לשכר שוויוני, משרות ניהוליות ואפשרויות קידום במקום עבודתן בדומה לגברים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אפליה מגדרית בתעסוקה
2.1.1 הגדרה
2.1.2 ביטויי האפליה המגדרית בשכר
2.2 גורמים לאפליה מגדרית בשכר
2.2.1 הבדלים במשלח יד
2.2.1 הבדלים בתפקידים ושאיפות קריירה
2.2.2 הבדלים ביכולת ניהול משא ומתן
2.2.3 העדפת העסקת העובד האידיאלי
2.3 נשים בהריון בתעסוקה
2.3.1 יחס המדינה כלפי העסקת נשים בהריון
2.3.2 יחסי מעביד כלפי עובדת בהריון
2.3.3 החוק בארץ ובעולם כלפי נשים בהריון בתעסוקה
2.3.4 פסקי דין
2.4 דרכי התמודדות עם אפלית נשים בהריון בתעסוקה
3. דיון וסיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חרף העלייה הדרמטית שחלה במאה השנים האחרונות בשיעור הנשים המועסקות בשכר, נשים בישראל וברחבי העולם סובלות עדיין מאפליה מגדרית וממעמד מוחלש בשוק העבודה. אי השוויון התעסוקתי בין נשים לגברים מקבל את ביטויו בפערי שכר גבוהים, בריכוזן של נשים במקצועות מעוטי שכר, בהזדמנויות תעסוקתיות מוגבלות יותר, ובשיעורים גבוהים של היעדר ביטחון תעסוקתי ושל עבודה במשרות חלקיות, שעתיות וזמניות. נשים בשוק העבודה נאלצות להתמודד עם חסמים מסוגים שונים וביניהם סטריאוטיפים מגדריים, הטרדות מיניות וקושי לשלב בין הדרישות של שוק העבודה לבין מטלות הטיפול בילדים ובמשק הבית, מטלות שהן עדיין האחראיות העיקריות לביצוען (מן, 2018).

תגים:

תעסוקה · אפליה · נשים · שוני · שוויון · שכר · הריון · גברים · זכויות · חוק · עיסוק · ניהול · מגדר · מין · לידה · ילדים · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליה תעסוקתית כלפי נשים בהריון", סמינריון אודות "אפליה תעסוקתית כלפי נשים בהריון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.