היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיוויון הזדמנויות ואפליה בעבודה לגבי אנשים בעל נטייה מינית שונה

עבודה מס' 066396

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עמדות החברה הישראלית כלפי הומוסקסואליות והאם השוויון בישראל, כלפי אלו שאינם בעלי נטייה מינית הרווחת באוכלוסייה, קיים או שאינו קיים.

5,685 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מהיותנו ילדים אנחנו גדלים בתהליך של גילוי מתמשך של זהותנו בעיני עצמנו ובעיני אחרים. אנחנו גדלים בחברה הטרוסקסואלית שנותנת כל הזמן חיזוקים להתנהגות הטרוסקסואלית, ליחסי גבר-אישה. ההתנהגות הקיימת, 'הנכונה', המוכרת והנשאפת בחברה שלנו היא האהבה, הזוגיות והמשפחה ההטרוסקסואלית. גם מי שמגלה בשלב מסוים של החיים שהוא/היא נמשכים אל בני מינם, גדלו עם זהות הטרוסקסואלית.
אנחנו חיים בחברה הומופובית. זוהי חברה שמשדרת, בגלוי ובסמוי, מסרים שליליים על ההומוסקסואליות. מגיל צעיר רובנו - גם אלה שלאחר זמן מתחוור להם שהם עצמם הומוסקסואלים או לסביות - מפנימים רגשות חזקים של דחיית ההומוסקסואליות, פחד מפניה ושנאה. מציאות זו מהווה נקודת התחלה בעייתית, קשה ומורכבת בתהליך של גיבוש זהות הומוסקסואלית חיובית. זהו תהליך ארוך שנמשך שנים וכרוך באובדנים, בפחדים, בבלבול ובחשש מפני דחייה. לתהליך זה אף נלווית בדידות רבה, ולעיתים נלווית לו גם שנאה עצמית. ההקלה מתרחשת, כאשר בשלבים מאוחרים יותר מתחילה הקבלה העצמית בשילוב עם חשיפה חלקית לחברים ולאנשים משמעותיים להם.
בחברתנו התנהגות הטרוסקסואלית נחשבת להתנהגות נורמאלית וכל צורה אחרת של יחסי מין נחשבת כהתנהגות סוטה אשר מכילה בתוכה- פדופיליה, נקרופיליה, סדיזם, מזוכיזם, מציצנות וכו' בנוסף להומוסקסואליות. ערכי החברה השתנו ולכן אחוז הגירושין עלה ממה שהיה בעבר וכיום רואים בהומוסקסואליות כמשהו פחות שלילי.
"האגודה לזכויות האזרח בישראל" פועלת רבות הרבה למען הקהילה ההומו-לסבית כבר מתחילת שנות השמונים. מבחינה משפטית אין גוף בישראל שתרם יותר למאבק ההומו-לסבי לשוויון. מאז 1988 חלו שינויים משפטיים במעמדם של הומוסקסואליים ולסביות בישראל, למרות שגובר השיח הציבורי והמשפטי בכל הנוגע לזכויות ההומוסקסואלים ולסביות, עדיין הם חסרים תשתית והנמקה ראויים.
בנוסף, במהלך העשור האחרון התפתחו ברחבי העולם סוגים שונים של הכרה משפטית בבני זוג מאותו מין כ"משפחה". בניגוד למשפט הישראלי, המכיר בזוגיות הומוסקסואלית באופן נקודתי בלבד במספר מצומצם של תחומי המשפט.
הקהילה ההומוסקסואלית, לסבית, ביסקסואלים וטרנסג'נדרס נלחמת כל שנה מחדש במדינה ובאזרחים שיכירו בהם כאזרחים לכל דבר, כאזרחים בעלי זכויות כמו הטרוסקסואלים.
הם מקיימים מצעדי גאווה ברחבי הארץ- ירושלים (שהשנה המצעד מתקיים בה בפעם השנייה), חיפה, אילת ותל אביב.
לקהילה יש אגודות שונות שעוזרות ותומכות בהורים לילדים/ילדות בעלי נטייה מינית שונה (תהיל"ה), אגודות תמיכה נפשית בנוער אשר מבולבל בזהות המינית שלו, הקל"ף- קהילה לסבית פמיניסטית, לפניך ברעדה- אתר להומואים דתיים וכו'.
עדיין יש קהל רחב של אזרחים שיש לו סטיגמה שלילית על הומוסקסואלים/לסביות אבל עם השנים ניתן לראות שהגישה משתנה גם בחברה וגם במשפט.
העבודה תחל בסקירה כללית, הגדרת הומוסקסואליות ופירוט מטרת העבודה. סעיפים אלה באים להסביר בקצרה כיצד החברה רואה את ההומוסקסואליות וכיצד מגדירים אותה.
העבודה בפרק השני סוקרת מהי אפליה בכל מיני היבטים. ראשית הציג הסבר כללי על אפליה בכלל, ואחר כך יוצגו השלכות האפליה בכלל והגדרות משפטיות בפרט.
הפרק השלישי בודק כיצד החברה מקבלת את ההומוסקסואל באמצעות סקירה של עמדת הדתיים ועמדת החילוניים בנושא ואת הקוטביות ביניהן.
הפרק הרביעי בעבודה סוקר את החוק האוסר אפליה בגין נטייה מינית והשינויים שחלו בו במהלך שנים.
הפרק עוסק גם בפסק דין דנילוביץ, אשר הביא לפריצת דרך קטנה בהכרת ההומוסקסואל וזכויותיו חברה הישראלית.
הפרק האחרון מסכם ומביא מסקנות לגבי הכרת העולם בכלל ומדינת ישראל בפרט, זכויותיהם של ההומוסקסואליים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
סקירה כללית
הגדרת הומוסקסואליות
מטרת העבודה
2. מהי אפליה
השלכות האפליה
הגדרות משפטיות
3. עמדת הדתיים והחברה הישראלית
גישות שונות במהלך השנים
עמדת הדתיים
עמדת החילוניים
4. סקירת החוק האוסר אפליה בגין נטייה מינית ושינויו במהלך השנים
שינויים בחוק ובפסיקה במהלך השנים
פסק דין דנילוביץ
איסור אפליה בגין נטייה מינית והזכות לפרטיות
איסור אפליה בגין נטייה מינית בעבודה
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הומוסקסואליות מוגדרת כמשיכה מינית לבן אותו מין. יכולה להיות בין זכר לזכר או בין נקבה לנקבה. הסיבות לכך אינן ברורות, ונוטים כיום לחשוב כי מדובר בסיבות שונות, חלקן הורמונליות, כמו חשיפה לא מספקת להורמוני מין בתקופת החיים העובריים, וחלקן רגשיות או חברתיות. התנהגות מינית היא משתנה הנקבע לפי מאפיינים חברתיים. החברה מחלקת התנהגות מינית להתנהגות מינית נורמלית והתנהגות מינית סוטה. בחברה בת זמננו התנהגות מינית הטרוסקסואלית נחשבת להתנהגות נורמלית. כל צורת יחסי מין שחורגת מדפוס זה היא נטייה מינית, כאשר קבוצה זו כוללת גם פדופיליה, נקרופיליה, סדיזם, מזוכיזם, מציצנות וכו' בנוסף להומוסקסואליות.

תגים:

אפליה בעבודה · נטייה מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיוויון הזדמנויות ואפליה בעבודה לגבי אנשים בעל נטייה מינית שונה", סמינריון אודות "שיוויון הזדמנויות ואפליה בעבודה לגבי אנשים בעל נטייה מינית שונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.