היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגתם של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת

עבודה מס' 068278

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד האופן שבו התקשורת מציגה אנשים עם מוגבלויות ומשפיעה על עמדות הציבור יוצרת חוסר שוויון ופוגעת בכבוד האדם.

8,349 מילים ,35 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

נושא העבודה הינו הצגתם של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת. חשיבות הנושא הינו בבחינת העלאת המודעות של הפרת זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות על ידי החברה והתקשורת בתחומים השונים.
תרומתו של הנושא טמון בבחינת כלל האספקטים המובאים במחקרים אקדמיים, המתארים את ההלימה בין יחסם של אמצעי התקשורת לאנשים עם מוגבלויות ויצירת מודעות חברתית, לבין זכויותיהם לכבוד ושוויון, כשבתווך עומדים סדרי העדיפויות של העיתונאים. הסוגיה העומדת בפתח דיון זה, תבחן את היחס בין אופן הצגתם של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת לבין שימור עמדות שגויות ודעות קדומות בחברה.
תחילה, נסקור את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, והאמנה בדבר אנשים עם מוגבלויות. לאחר מכן, נדון ביחס שבין חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות למציאות הקיימת, נעמוד על גישתה של החברה ושל התקשורת כלפי אוכלוסיה זו, ובכן בכוחם הבלתי מעורער של אמצעי התקשורת לשנות דעות קדומות וסטריאוטיפים בחברה. כמו כן, בעבודה תוצג השוואה בין יחסה של התקשורת לאנשים עם מוגבלויות בישראל לבין המדינות השונות.

מטרת העבודה הינה להעלות את סוגיית יחסה של התקשורת לאנשים עם מוגבלויות, תוך למידה והבנת זכויותיהם, והצורך המהותי שהן תמומשנה.
העבודה תבחן את הפער העצום בין המוצג בקדמת הבמה לבין המתרחש מאחורי הקלעים, הבא לידי ביטוי בסוגיית זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. אדם עם מוגבלות הינו אדם שווה ערך, הזכאי ליחס של שוויון, כבוד, הערכה ושילוב מלא בחברה. אך התקשורת מציגה את הפן השלילי, הסטריאוטיפי, הסנסציוני והלא מייצג של אנשים עם מוגבלויות, בעוד שהתפאורה איננה משתנה. חוסר השוויון של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת, בא לידי ביטוי בזמן האוויר, בייצוגם, תיאורם ואפיונם בתקשורת.

עבודה זו תתבצע בשיטה איכותית, תוך שימוש בבחינת טקסטים אקדמיים, לצד ניתוח מאמרים בספרות המחקר האקדמית, דוח"ות ופסקי דין.

תוכן עניינים:
פרק א- מבוא
פרק ב- חקיקה
גישתה של החברה כלפי אנשים עם מוגבלות
תפקיד התקשורת בשינוי עמדות
אי שוויון בתקשורת הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלויות
בחינה השוואתית של היחס לאנשים עם מוגבלויות בתקשורת
הקשר שבין הצגת המוגבלים בתקשורת לבין שינוי עמדות הציבור ויצירת שוויון ומימוש הזכות לכבוד
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

זכויותיהם של הפרטים בחברה הישראלית מעוגנות בחקיקה רחבה, שחלה על כלל האוכלוסייה, והכוללת אנשים עם מוגבלויות. בבחינת זכויותיהם, ראתה מדינת ישראל צורך בחקיקת חוקים נוספים ונכונות לקחת חלק בהשתתפות באמנת האו"ם לדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, כשהמטרה היא לאפשר לאוכלוסיה זו שוויון הזדמנויות בכל תחומי החיים. החוק מתייחס לאדם עם מוגבלות ומגדירו באופן הבא: "אנשים עם מוגבלויות כוללים אנשים הסובלים מליקויים גופניים, נפשיים, שכליים או חושיים העלולים, במגע עם מחסומים שונים לעכב את השתתפותם המלאה והיעילה בחברה על בסיס שווה עם אנשים אחרים" (אמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, 2006 , ע' 3).

תגים:

נכים · הצגה בתקשורת · ייצוג מיעוטים · סקטורים · אכיפת חוקים · חקיקה בישראל · נגישות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגתם של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת", סמינריון אודות "הצגתם של אנשים עם מוגבלויות בתקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.