היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל במצבי סיכון חברתי לגבי אנשים עם מוגבלויות

עבודה מס' 068065

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של החוקים בתחום זה ויישומם על ידי מערכת הביטחון הסוציאלי.

6,679 מילים ,21 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מערכת הביטחון הסוציאלי מגינה על אנשים החשופים לסיכונים חברתיים המקשים עליהם להתפרנס בכבוד או לעזור להם לטפל באחד מבני ביתם במקרה של מוגבלות מסוימת.
כיום חיים במדינת ישראל מספר גדול של ילדים ומבוגרים הזקוקים לעזרתה של מערכת זו.
מוגבלות הינה ליקוי נפשי, גופני או שכלי הנובע מתאונה, מום או מלידה. מוגבלות יכולה להיות מולדת, כתוצאה מתאונת דרכים, מחלה, תאונת עבודה או נכי צה"ל.
מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל ביססה במשך השנים שורה ארוכה של חוקים העוזרים לקיומם של האוכלוסיות הנ"ל, ומטרתם לשלבם באוכלוסיה על מנת שיתפקדו וייטמעו בחברה.
צריך לזכור שלא תמיד מספיקים החוקים, ועל החברה לדעת לקבל את האנשים עם המוגבלויות, לא לחשוש מהם ולעזור בשילובם.
ישנם סיווגים שונים לנכויות שונות ולכל אחד יש את החוק המונה את זכויות.
בנוסף לחוקים ולזכויות המגיעות לאוכלוסייה זאת, ישנם מוסדות המשכנים ועוזרים לבעלי מוגבלויות וישנם ארגוני רווחה וולונטריים שונים המטפלים באוכלוסיות אלו, כאשר מספרם והיקף פעילותם עלה מאוד בשנים האחרונות.
בשנים האחרונות ישנה מגמה בארץ ובעולם לקידום חקיקת שוויון זכויות לנכים בתחומים שונים כמו תחבורה, תעסוקה, חינוך ונגישות על מנת שיוכלו לתפקד כמו האוכלוסייה הרגילה. חוקים אלו מתעדכנים לפי צורכי החברה.
מערכת הביטחון הסוציאלי חוקקה חוקים ברמת הפרט וברמת החברה על מנת לעזור לשילובם בחברה.
החלטתי לעשות את העבודה בנושא הנ"ל , מכיוון שבימים אלו אני לקראת סיום התואר שלי באוניברסיטה הפתוחה, והחלטתי לפנות להסבה להוראה בחינוך המיוחד. זהו תחום שמאוד מעניין אותי, וברצוני לעזור ולתרום לחברה.
החינוך המיוחד הינו חלק מהביטחון הסוציאלי לו זכאים התלמידים בעלי מוגבלויות , ולכן הכנסתי לעבודתי גם את הנושא הזה.
בעבודה זו אדון בנושאים הבאים: אסרוק את החוקים העיקריים שנחקקו בתחום זה לעיתים ע"י עזרה ולחץ מארגונים חיצוניים, וולונטריים, ויישומם של החוקים הנ"ל ע"י מערכת הביטחון הסוציאלי. הנושא השני הינו לגבי שילובם של ילדים בעלי מוגבלויות במערכת החינוך, השתלשלות החוקים בתחום זה, תרומתם של ארגוני ההורים וארגונים וולונטריים לחקיקתם, והקשיים שנתקלים ההורים המגדלים ילד בעל צרכים מיוחדים.
הנושא האחרון בו אתמקד יהיה מעורבותם של אנשים בעלי מוגבלויות בחיי החברה והפנאי, תרומתה של ההשכלה לשילובם בחברה, והתרומה של דיור בקהילה לאנשים בעלי מוגבלויות בוגרים (בעיקר עם לקויות קוגניטיביות ונפשיות).
ברצוני לבדוק, האם מספיקים החוקים על מנת שאוכלוסיה זו תשתלב? מה מערכת הביטחון הסוציאלי עושה על מנת לשלבם מלבד החוקים.
לאור האמור לעיל, שאלת המחקר הינה:
האם מערכת הביטחון הסוציאלי אכן עונה על צורכיהם של אוכלוסיות מיוחדות ודואגת לשילובם בתחומי החיים השונים: בחינוך, בתעסוקה ובחברה בכלל?

תוכן עניינים:
הקדמה
סקירת החוקים הקיימים במע' הביטחון הסוציאלי בישראל והקשיים ביישומם
ישום החוקים,שיקומם ושילובם של בעלי מוגבלויות בתעסוקה
-אחריות חברתית בנושא תעסוקה
-חוק הנכים החדש, כדאיות השתלבותם בעבודה ותרומת השיקום
הטמעת החוקים,יישומם ושילובם של ילדים בעלי מוגבלויות
שילובם של בעלי מוגבלויות בתחומים נוספים
-מעורבות חברתית השכלה
-דיור
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השינוי ביחס לבעלי מוגבלויות החל בעולם ע"י אמנות בינלאומיות. כבר בשנת 1975 האו"ם הצהיר על זכותם של בעלי מוגבלויות לשוויון באופן דומה ככל האפשר לבני גילם.
במדינת ישראל קיימת מערכת חוקים מתקדמת. החוק המרכזי בתחום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות הינו "חוק שוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות" אשר נכנס לתוקפו בינואר 1999. החוק עוסק בעיקרו בהבטחת שוויון ע"י איסור אפליה בתחומי החיים השונים בכל סוגי המוגבלויות. החוק מניח תשתית למענה כלכלי וחברתי ומקיף את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. החוק נוקט במילים "אדם עם מוגבלויות" ולא "מפגר" או "נכה", במטרה לשים דגש על האדם כאדם, כאשר המוגבלות שלו היא הרלוונטית למתן אותן זכויות.
הוא עוסק בתחומים שונים כגון: איסור אפליה בתעסוקה, שירותי תחבורה ציבורית נגישים, הקצאת מקומות חניה נגישים והקמה של נציבות שוויון זכויות ומניעת אפליה של אנשים עם מוגבלות. החוק הנ"ל הגיע לאחר שנים רבות, שבהם בעלי מוגבלויות סבלו מאפליה ואי שילוב באוכלוסיה. מטרתו היא למצוא את האיזון בין שמירה על זכויות האדם עם המוגבלות תוך שמירה על האינטרסים של החברה, אך עדיין לא הגענו לאיזון הרצוי(1).

תגים:

חינוך מיוחד · שילוב · שילוב בתעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל במצבי סיכון חברתי לגבי אנשים עם מוגבלויות", סמינריון אודות "מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל במצבי סיכון חברתי לגבי אנשים עם מוגבלויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.