היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגירת והעסקת עובדים זרים על אבטלה בקרב בני 40-50 במשק הישראלי

עבודה מס' 070898

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם העסקת עובדים זרים במשק הישראלי פוגעת בתעסוקת בני 40-50?

5,978 מילים ,14 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

הגירת עבודה, תופעה סוציו-כלכלית המתבטאת בהגירתם של אנשים המבקשים למצוא את פרנסתם במדינה שאינם אזרחיה או תושביה הקבועים. הגירת עובדים איננה תופעה ייחודית לישראל, אלא מהווה חלק מתופעה גלובלית של הגירת עובדים בין-לאומית אשר הולכת ומתרחבת בעת האחרונה. יש הטוענים כי תהליכי הגלובליזציה והתחרות הגלובלית על השווקים בשנים האחרונות מאיצה את קצב האוטונומיה ובכך את האבטלה וכן את הצורך בעובדים הזרים. נהוג לדבר, כשדנים בנושא זה, על גורמי משיכה מזה וגורמי דחייה מזה. גורם הדחייה העיקרי המניע אנשים לעזוב את ארצותיהם הוא אבטלה כרונית - חוסר אפשרות להתפרנס. על זאת אפשר להוסיף במקרים מסוימים מצב פוליטי מעורער, חוסר ביטחון אישי, אפליה על רקע דתי או אתני, ועוד. גורם המשיכה העיקרי הוא התקווה למצוא עבודה ששכרה בצדה, וכן התקווה להשתלב באורח החיים העשיר והמגוון של העולם המפותח, והסיכוי להעניק לצאצאים עתיד טוב יותר.
על אף הרצון לתמוך בהגירה בעידן גלובליזציה ולאפשר למיעוטים חיים טובים יותר במדינה זרה, להגירה זו ישנן השלכות רבות על המדינה אליה היגרו. מחקר זה יעסוק בבחינת השפעת העובדים הזרים על המשק הישראלי בהיבטים של תעסוקה בענפים שונים וכן השפעתה על אבטלה במשק בקרב בני 40-50. לפיכך, בחלק הראשון של מחקר זה בחרתי לסקור תחילה מהי אבטלה, כיצד נמדדת ומהי מגמתה בארץ בקרב בני 40-50 בשנים האחרונות. בחלקה השני של הסקירה אסקור את תופעת העובדים הזרים בארץ, את השתלבותם והשפעתם על ענפי החלקאות הבניין והסיעוד ולבסוף אציג את השפעת עובדים זרים אלה על אבטלה בקרב בני 40-50 במשק הישראלי.
בחלקו השני של המחקר אציג את שיטת המחקר בה נעשה שימוש לרבות מדגם המחקר, כלי המחקר, הליך המחקר ושיטות סטטיסטיות בהן נעזרתי בחינת שאלת החקר והשערותיה. בחלק השלישי אציג את פרק הממצאים אשר מציג את אוכלוסיית המחקר באמצעות סטטיסטיקה תיאורית, את הכלים הסטטיסטיים בהם נעשה שימוש לבחינת השערות המחקר וכן את תוצאות מבחנים אלה.
לבסוף, מוצג דיון הסוקר את התיאוריות השונות אותן ציינתי בפרק הסקירה בשילוב הממצאים האמפיריים אשר עלו מתוך מחקר זה. פרק זה בעבודה מציג גם את מגבלות המחקר אשר השפיעו על תוצאותיו ומסקנותיו וכן הצעות למחקרי המשך אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי מחקר זה.
עקב תאור מציאות בעיית העובדים הזרים בישראל ומתן הרקע בנושא, בחרתי להתמקד בשאלת מחקר האם העסקת עובדים זרים במשק הישראלי פוגעת בתעסוקת בני 40-50?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אבטלה בישראל בקרב בני 40-50
2.2 הגירת עובדים זרים לישראל
2.3 עובדים זרים בענפי המשק השונים
2.3.1 עובדים זרים בענף הבנייה
2.3.2 עובדים זרים בענף החקלאות
2.3.3 עובדים זרים בענף הסיעוד
2.4 הקשר בין עובדים זרים ואבטלה בקרב בני 40-50
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 שיטת המחקר
3.4 משתני המחקר
3.4.1 משתנה תלוי
3.4.2 משתנים בלתי תלויים
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. פרק ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

פלד (2014) מציג במחקרו כי ניתוח שביצע ביטוח לאומי למקבלי דמי האבטלה בשנת 2013 מראה שרובם של בני ה-40 ומעלה שמגיעים כבר למצב של הסתמכות על דמי אבטלה מנצלים אותם עד תומם. 52.9% מאלו שזכאים לדמי אבטלה למשך 175 יום, רובם המוחלט בני 40 ומעלה, מגיעים אל התקופה המקסימלית. בקרב בני 28-35, לשם ההשוואה, הזכאים לדמי אבטלה למשך 100 יום לכל היותר, שיעור מיצוי הזכאות היה כ-40%. לפיכך, נראה שהאופק התעסוקתי של אותו מובטל בן 40 או 45 ומעלה הוא כה עגום, עד שברור מדוע הוא מנסה לדחות ככל הניתן את קבלת הצעת העבודה החדשה עד שכבר אין לו ברירה כי צריך להתפרנס אחרי תום הזכאות לדמי אבטלה.

תגים:

אבטלה · מחייה · העסקה · הגירה · עובדים זרים · משק · ישראל · פרנסה · אזרחים · חקלאות · עבודה · מהגרים · תעסוקה · מובטלים · גלובליזציה · גירוש · מדיניות הגירה · משרד הפנים · סיעוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגירת והעסקת עובדים זרים על אבטלה בקרב בני 40-50 במשק הישראלי", סמינריון אודות "השפעת הגירת והעסקת עובדים זרים על אבטלה בקרב בני 40-50 במשק הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.