היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגירת "שארית הפליטה" אל מחוץ אירופה

עבודה מס' 021183

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תופעת הגירת היהודים לאחר מלחמת העולם השניה אל מחוץ אירופה, אפשרויות ההגירה, המאבקים ההשתלבות וההצלחות

5,646 מילים ,12 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

לאחר סיום השואה, במחצית העשור החמישי של המאה העשרים, החלה "שארית הפליטה" היהודית למצוא מפלט מאירופה שלא האירה להם פנים, בלשון המעטה.
חלק גדול מהם פנה לארץ ישראל אולם חלק גדול אחר שם פעמיו לארצות אחרות מסיבות שונות אשר בהן ניתן למנות את התנגדות הבריטים לעליה לארץ ישראל.
עד 1947 העליה התנהלה בעצלתיים, ובאביב 1947 החליטו הבריטים להעביר את הדיון לעצרת האו"ם. יש הטוענים כי פעולה זו היתה על מנת לקחת פסק זמן במלחמה עם המחתרות אולם אחרים טוענים כי הבריטים עייפו בשליטה בשני העמים ורצו להיפטר מהמנדאט .
המעצמות המנצחות לא החישו פתרון ל"שארית הפליטה". הפליטים הרבים הוסיפו לשבת במחנות. רובם לא רצו לחזור לארצות מוצאם.
בקיץ 1946 אירעו כמה מאורעות שבעקבותיהם הוחמר המצב במחנות העקורים. גברה התנגדותה של בריטניה להגדיל את מספר היהודים הרשאים להיכנס לארץ ישראל, והנשיא טרומן נאלץ לשקול דרכים לטיפול במצבם של העקורים. האירוע הראשון היה יציאתם ההמונית של היהודים מפולין. יהודים רבים שבו לפולין אחר המלחמה אולם נערכו בהם פוגרומים ורכושם הוחרם ולכן החליטו לצאת. כמו כן בריה"מ שחררה למעלה מ- 150,000 יהודים שברחו מפולין בזמן המלחמה, והללו פנו לגרמניה. באוגוסט 1946 באו לגרמניה המערבית יותר מ100,000- יהודים והתדפקו על שערי מחנות העקורים. הצפיפות במחנות גדלה והצבא היה חסר אונים להתמודד עם הבאים, אבל טרומן, בלחצם של היהודים באמריקה, לא הרשה לסגור את המחנות בפניהם.
בשנת 1947 הפסיק אונר"א טיפולו במחנות ואת מקומו תפס ארגון פליטים בינלאומי שתנאיו לא היו כקודמו, דבר שדירבן את העולים לחפש מקום מקלט.
לאור כל זאת, טבעי הוא כי רבים מהם ירצו להגר לארצות אחרות בשל קלות ההגירה אליהם, בשל הימצאות קרובים או מהרצון לברוח מאירופה, ולא משנה לאן. המקומות החביבים היו, כמו תמיד, הארצות האנגלו-סכסיות: ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ודרום אפריקה, אולם גם ארצות דרום אמריקה.

מטרת עבודה זו היא לסקור את תופעת הגירת היהודים לאחר מלחמת העולם השניה אל מחוץ לאירופה (לא כולל את ארץ ישראל), את אפשרויות ההגירה שהיו להם, את "המלחמות" על מנת להגר לארצות אלו, על כל המשתמע מכך.
כמו כן תסקור העבודה את צורת השתלבותם של היהודים בארצות ההגעה: כיצד החברה הגויה והיהודית קיבלה אותם, כיצד הם הצליחו מבחינה כלכלית, חברתית, ומה מידת מוכנות הממשלות לראות בהם כאזרחים לכל דבר.
העבודה תסקור, מפאת קוצר היריעה, את השנים 1945-1955, ולא את כל הארצות, אלא את העיקריות שבהן.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.הקדמה
א.תולדות הגירת היהודים מאירופה
ב.תאור כללי של הגירת שארית הפליטה
3.הגירת היהודים והשתלבותם
1.ארה"ב
2.קנדה
3.דרום אמריקה
4.אוסטרליה ודרום אפריקה
4.סיכום
5.ביבליוגרפיה

מקורות:

אופנהיים ישראל, תנועת החלוץ בפולין, ירושלים, תשמ"ב.
גלעדי דן, הישוב בתקופת העליה הרביעית,בחינה כלכלית ופוליטית, ת"א, 1976.
גרטנר א., הישוב היהודי בארצות הברית מראשיתו ועד ימנו, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1980.
דותן שמואל, המאבק על א"י, משהב"ט, 1984.
ורהפטיג ז., פליט ושריד בימי השואה, ירושלים, תשמ"ד.
לשצינסקי י., התפוצה היהודית, ירושלים, 1960.
לשצינסקי י., הפזורה היהודית, ירושלים, תשכ"א.
מורגנתאו ה., פוליטיקה בין האומות, ירושלים 1968.
פרנקל י., "משבר 1882-1881 כנקודת תפנית בתולדות היהודים בעת החדשה, זמנים, 1984 עמודים 74-81.
קמחי ד., דרכי סתר, ירושלים תשט"ו.
מאירי ב.,היהודים בעולם, (חוברת הסברה), תל-אביב, 1981.
שארית הפליטה, 1944-1948, יד ושם, ירושלים, תשנ"א.

תגים:

שארית הפליטה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגירת "שארית הפליטה" אל מחוץ אירופה", סמינריון אודות "הגירת "שארית הפליטה" אל מחוץ אירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.