היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקלות במס לתושבי עיירות פיתוח - תאוריה ובדיקתה

עבודה מס' 010113

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת האפקטיביות של מיסוי זה, הסיבות להקלות, בדיקת אבטלה והגירה שלילית ומסקנות לעתיד.

2,710 מילים ,1990

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. העזרה במיסוי הניתנת לעיירות הפיתוח, מידת האפקטיביות שלה וחשיבותה.
2. הסיבות לחשיבות ההקלה לעיירות הפיתוח:
א. מאזן הגירה שלילי.
ב. אבטלה.
3. סיכום ומסקנות.

מבוא
מדינת ישראל סובלת בעשור האחרון מקשיים כלכליים רבים וניתן לומר כי הבעיה הכלכלית הינה אחד הנושאים החשובים העומדים כיום על הפרק.
כאשר המצב הופך להיות גרוע, אך טבעי הוא הדבר שהנפגעים הראשונים יהיו אלה אשר מצבם מבחינה כלכלית קשה. הם החלשים ביותר בחברה וכל הרעה קטנה של מצב התעסוקה או השכר במשק יפגע בראש ובראשונה בהם.

בישראל, כאשר מדברים על מצוקה כלכלית של משפחות, מדברים לרוב על תושבי עיירות פיתוח שונות, הן בדרום והן בצפון אשר מצב התעסוקה אצלם בכי רע ורמת השכר היא הנמוכה במדינה. אם מדברים על %7 אבטלה בממוצע הרי שבעיירות פיתוח האחוז הוא כפליים או יותר.

הממשלה נוקטת בצעדים, לא רבים, להרגעת המצב ולעזרה. משאבים כלכליים ומקורות תעסוקה מוקמים בעיירות פיתוח וניתנת למפעלים באזורים מסוימים הקלות במס הכנסה הקלות אלו ניתנות גם ליחידים וגם למפעלים עצמם והם נועדו לשפר את המצב הכלכלי באזורים אלו ע"י:
א. מניעת מאזן הגירה שלילי.
ב. הקטנת אחוז האבטלה.
ג. העלאת השכר המשולם - ע"מ ליצור תמריץ אצל העובדים.
העלאת השכר המשולם נעשית ע"י הורדת מס ההכנסה על יחידים ופרט זה עוזר גם למפעלים עצמם משום שרוב המעסיקים קובעים שכר נטו עם הפועל וכאשר משלמים ניכוי מס הכנסה פחות הרי עלויותיו של המעביד פוחתות.
מטרת עבודתנו זו היא לבדוק את נושא ההקלות במס הניתנות לתושבי עיירות הפיתוח תוך הבהרת החשיבות שיש לנושא העזרה לישובי הפיתוח.

הערת המערכת: המחקר האמפירי במאמר זה מעודכן עד שנת 1988.

תגים:

שכר · עיר · מיסים · פיתוח · מדינה · עובד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקלות במס לתושבי עיירות פיתוח - תאוריה ובדיקתה", סמינריון אודות "הקלות במס לתושבי עיירות פיתוח - תאוריה ובדיקתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.