היישום אינו מחובר לאינטרנט

העליה לישראל והשפעתה על הצמיחה והפיתוח הכלכלי

עבודה מס' 010490

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה האם קיים קשר בין העליה לפיתוח הכלכלי במדינה בעליה האחרונה מברה"מ. כולל תאוריות ופיתוחים.

2,720 מילים ,8 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

העליה האחרונה הגדולה היתה מארצות חבר העמים לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי. למעשה החל מ-1989 עלו מארצות חבר העמים מאות אלפי אנשים, כשפניהם לישראל.

מטרת העבודה היא לבדוק האם קיים קשר ישיר וחיובי בין העליה לפיתוח הכלכלי במדינה. היות והתקופה רחבה ביותר אסקור רק את העליה האחרונה מחבר העמים (1989-1992). לצורך כך יש להקדים ולומר כי התיאוריה הקלאסית גורסת כי איזון במשק והתפתחות כלכלית יבואו מאליהם. יש לתת לשוק לעשות את שלו והוא יתפתח לפי צרכים שלו. גישה זו רווחה עד שנות השלושים של המאה הנוכחית. אולם אז הגיעו משברים לאומיים, והדוגמא הבולטת ביותר היא המשבר בארה"ב- מליוני אנשים היו מובטלים, למרות ששכר העבודה ירד.
או אז, הציע הכלכלן ג'והן קיינס כי הממשלה תגביר את הביקושים שלה וכך, ורק כך המשבר יפתר. תיאוריה זו הנקראת התאוריה הקנסיאנית הצליחה מעל למשוער, וכיום היא השלטת- אם רוצים להביא לפיתוח כלכלי ולמניעת מיתון, הממשלה צריכה לתת את הדחיפה הראשונה למשק, ע"י הזרמת ביקושים ואז המשק יתעורר. היא צריכה לשחרר תקציבי פיתוח, השקעה וכד', אז יווצרו מקומות עבודה והביקושים יעלו וכך יגמר המיתון.

אי לכך עבודה זו תסקור את התקציבים שהופנו לקליטת העליה, ביחוד התקציבים שהופנו על מנת להגדיל את מספר מקומות העבודה. מציאת מקומות תעסוקה גורמת לעולים הן להגביר את התפוקה הלאומית והן להרוויח כסף שעימו יצרכו מוצרים וכך התפוקה של שאר היצרנים תעלה.

ראשי פרקים:
1. הצגת הנושא
2. התקציב והמאמץ לקליטה
3. הגידול בענף הבניה
4. שוק העבודה
5. מערכת החינוך
6. סיכום
7. רשימת מקורות

מקורות:

אהרוני יאיר, הכלכלה הפוליטית בישראל, האוניברסיטה העברית, 1991.
אסטמן,ר. עמדות הציבור בנושאי קליטה ועליה. ירושלים, 1980.
גבאי יורם, "מדיניות העלאת מיסים וקליטת העלייה, רבעון לכלכלה, 49, 1991.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולי בריה"מ 1970-1983, סדרת פרסומים מיוחדים מס' 846, ירושלים תשמ"ט.
קרנית פלוג, קליטה בתעסוקה של עולי בריה"מ בשנת 1990 והלאה: הבטים של שמירה והחלפת משלחי יד, בנק ישראל, מחלקת המחקר, אפריל 1991.
שבייד א,. מדינת ישראל והעלייה מבריה"מ, סקירה חודשית,יולי 1987.
תעודת ציונים למשק הישראלי, 1990-2, המכון ללימודים אסטרטגיים, ירושלים, 1993

תגים:

עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העליה לישראל והשפעתה על הצמיחה והפיתוח הכלכלי", סמינריון אודות "העליה לישראל והשפעתה על הצמיחה והפיתוח הכלכלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.