היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק האזרחות והכניסה לישראל מול הביקורת השיפוטית

עבודה מס' 069614

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בעמידתו של חוק האזרחות והכניסה לישראל בדיונים בבג"צ, כולל הדיון האחרון משנת 2012. העבודה כוללת ניתוח של החוק, רקע לחקיקתו, פירוט הדיונים בבג"צ והשוני ביניהם.

5,339 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

חוק האזרחות והכניסה לישראל נחקק בשנת 2003 ומאז באופן רציף הוא עומד במבחניה של הביקורת השיפוטית. החוק השנוי במחלוקת מנע תחילה מתן אזרחות לתושבי השטחים מכוח איחוד משפחות, ולאחר מכן הורחב ומנע זאת גם לתושבי מדינות אויב. החלטה זו משפיעה על אזרחי המדינה מהמגזר הערבי, הטוענים כי נמנעות מהם זכותיו חוקתיות בסיסיות למשפחה ולשוויון. מאחורי החוק עומדים טיעונים יציבים בדבר שמירה על בטחון המדינה ואזרחיה.
שני פסקי דין קבעו שאין לבטל את חוק האזרחות והכניסה לישראל, אך סוגיית איחוד המשפחות איננה חלוטה. מאז פסק הדין האחרון מינואר 2012, הוגשו עתירות נוספות וייתכן שיימשך הדיאלוג הזה שבין המחוקק לבית המשפט. מצד אחד, ברור שהחוק יוצר קושי לדמוקרטיה וחוקתיותו מוטלת בספק. מצד שני, הפיגוע בקו אוטובוס 142 בנובמבר 2012 שבוצע על ידי מחבל שזכה למעמד ישראלי מתוקף החוק , ממחיש את חשיבותה של הסוגיה הבטחונית מחדש.
מעבר לכך שהחוק נוגע מציב אתגר לדמוקרטיה הישראלית, ויש אף שייטענו שמשפיע על גורלה של המדינה, הפרשייה המשפטית סביבו מורכבת ומרתקת. פסקי הדין שניתנו בבג"צ מציגים מגוון רחב מאד של שיקולים, עמדות ודעות שנלקחו בחשבון על ידי השופטים, חלקם אינם טריוויאלים כלל. כמו כן, פסקי הדין הוכרעו על חודו של קול בודד, דבר המדגיש את המחלוקת וחוסר תמימות הדעים סביב חוקתיותו של החוק.
בעבודה זו בחנתי את החוק עצמו, הרקע לו ואת שני ההליכים בבג"צ, תוך ניסיון לבדוק מהם שיקולי השופטים כאשר הם עוסקים בביקורת שיפוטית. נקודת המוצא שלי לעבודה הייתה שקיימים שיקולים מגוונים, ביניהם חוקתיים- פורמליים, ריאליים ופרקטיים. אך עם זאת, הייתי סבור כי מרכז הכובד והבסיס להחלטה בסוגיות כה מהותיות מתבסס על השיקולים הפורמליים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- חוק האזרחות והכניסה לישראל
1.1 רקע
1.2 החוק והתיקונים שנעשו בו
1.3 תכלית החוק
1.4 מעמדו ותוקפו של החוק

פרק 2 - העתירות נגד החוק
2.1 העתירה הראשונה- בג"צ 7052/03 עדאלה נ' שר הפנים
2.1 העתירה השנייה- בג"צ 466/07 ח"כ זהבה גלאון נ' היועץ המשפטי לממשלה

פרק 3- דיון בין שני פסקי הדין
3.1 שיקולים פורמליים
3.1 שיקולים ריאליים
3.2 היבטים נוספים

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אותה הזכות לאיחוד משפחות מוקנית בסעיף 7 בחוק האזרחות, הקובע כי "בעל ואשתו שאחד מהם אזרח ישראלי או שאחד מהם ביקש להתאזרח ונתקיימו בו התנאים שבסעיף 5(א) או הפטור מהם, יכול השני לקבל אזרחות ישראלית על ידי התאזרחות, אף אם לא נתקיימו בו התנאים שבסעיף 5(א)"(3).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק האזרחות והכניסה לישראל מול הביקורת השיפוטית", סמינריון אודות "חוק האזרחות והכניסה לישראל מול הביקורת השיפוטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.