היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערי שכר בין גברים ונשים בענפי ההיי-טק בישראל

עבודה מס' 070844

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות ראיונות עומק.

7,670 מילים ,13 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בהבדלים בשכר בין גברים ונשים בהייטק בארץ ובחו"ל. נתוני הספרות מראים על הבדלים מהותיים בשכר השעתי שבאים לידי ביטוי בשכר בסוף החודש ובהפרשות של המעסיק לתנאים סוציאליים שונים של האישה. מהנתונים של המחקר עולה כי אחד המקורות העיקריים לפערי השכר בין גברים לנשים הוא היקף שעות העבודה השונה שלהם.
על אף העלייה המרשימה בשיעורי ההשתתפות של נשים בכוח העבודה בעשורים האחרונים, אופן ההשתלבות שלהן הוא בלתי שוויוני: הן מהוות 60% מבין משתכרים עד שכר מינימום, כשמרביתן מועסקות כשכירות ומרוכזות במקצועות "נשיים" המאופיינים בשכר נמוך יחסית. בהמשך לכך, שכרן של הנשים נמוך לרוב משכרם של הגברים כאשר בשנת 2010 השכר החודשי של הנשים היווה בממוצע רק 63% משכר גברים.
לאור הדברים הנ"ל, שאלת המחקר הינה: האם קיימת אפליה בשכר תעסוקתי בין נשים וגברים?
כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק. מחקרי יתמקד באוכלוסיית נשים העובדות בהייטק. המחקר כולל 5 נשים, בטווח הגילאים 28-46 בעלות משרות שונות ומגוונות בענף הייטק.
בחרתי את הנושא של הבדלי שכר בין נשים לגברים בענף ההייטק בישראל מהסיבה שאני מאמינה שתחום ההיטק הינו תחום גלובלי בעל תכונות של שיוויון מלא בין המינים כאשר אנו רואים כי דווקא בתחום שאינו דורש עבודה פיסית לרוב, נשים באות לידי ביטוי כמו גברים. ניתן לראות זאת בארץ בחברת אינטל כאשר בראשה עומדת מנכ"לית וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק שהיא גם אישה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פערי שכר במשק בין גברים ונשים
2.2 הסיבות לפערי שכר בין גברים ונשים
2.3 פערי שכר בין נשים וגברים בהיי-טק
2.4 דרכים לגישור על פערי שכר בין נשים וגברים
3. מתודולגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.4 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינות
4. פרק הממצאים
4.1 פערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
4.2 גורמים לפערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
4.2.1 בידול תעסוקתי והערכה שונה של עיסוקים גבריים ועיסוקים נשיים
4.2.2 שעות עבודה
4.2.3 סטריאוטיפים מגדריים
4.2.4 בטחון והערכה עצמית
4.3 התמודדות עם פערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 הצעות למחקרים נוספים
5.4 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - תמלילי הראיונות

קטע מהעבודה:

פערי שכר בין נשים לגברים בשוק העבודה, בשכר חודשי ובשכר שעתי, הינם תופעה אוניברסלית, המשקפת היבטים של אי-שוויון בחלוקת העבודה המגדרית בבית ובשוק העבודה כאחד. ב-2014, השכר החודשי הממוצע של אשה בישראל עמד על 67% משכרו של גבר כאשר המגמה הינה חיובית כלפי הנשים כאשר סבך הכל בעשור האחרון הצטמצמו פערי השכר החודשיים בין גברים לנשים ב-4%. מחישוב מהיר עולה כי אם מגמה זו תימשך יידרשו כ-80 שנה לסגירת הפער. פערי השכר לשעה קטנים יותר, כ- 16%, אך נותרו יציבים לאורך העשור האחרון (דגן-בוזגלו וחסון, 2015).

תגים:

שוויון · שיוויון · הייטק · גברים · נשים · פערי שכר · ראיון · ראיונות · סטארטאפ · דרישות שכר · תעסוקה · אפליה · זכויות עובדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערי שכר בין גברים ונשים בענפי ההיי-טק בישראל", סמינריון אודות "פערי שכר בין גברים ונשים בענפי ההיי-טק בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.