היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר המשפחה בעידן המודרני - ההקשר התיאורטי

עבודה מס' 068929

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השינויים במבנה ובתפקוד המשפחה לאור גישות תיאורטיות ובחינת מקומם של הילדים ושל הגברים בתוך המגמות המשתנות של התא המשפחתי בעידן המודרני.

2,303 מילים ,42 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מרכזיות המשפחה בחיי היחיד והיותה אבן יסוד בחברה מציבים אתגר מיוחד בבחינת התהליכים והשינויים שהיא עוברת. המשפחה המסורתית הייתה 'חממה' לטיפוח ולשימור אי השוויון בין הבעל לאשתו ובין ההורים לילדיהם, לא האהבה היא שהכתיבה נישואים. עם תהליכי אינדיבידואליזציה, לצד תהליך של דמוקרטיזציה, גוברת והולכת היום הלגיטימציה שניתנת לרבגוניותה של המשפחה, מרכז התא המשפחתי הוא הפרט, רצונותיו ושאיפותיו והתא המשפחתי כבר לא מהווה בסיס ליציבות החברה. המאמר מנתח את השינויים במבנה ובתפקוד המשפחה לאור הגישה הפונקציונאליסטית, תיאורית החליפין והתפישות פמיניסטיות. כן בוחן המאמר את מקומם של הילדים ושל הגברים בתוך המגמות המשתנות של התא המשפחתי בעידן המודרני.

המאמר מנתח את השינויים במבנה ובתפקוד המשפחה לאור הגישה הפונקציונאליסטית, תיאורית החליפין והתפישות פמיניסטיות. כן בוחן המאמר את מקומם של הילדים ושל הגברים בתוך המגמות המשתנות של התא המשפחתי בעידן המודרני.

קטע מהעבודה:

על פי גישת החליפין נתפסת המשפחה כאוסף של פרטים והגורם המרכזי בה הוא המוטיבציה. התיאוריה מתייחסת אל היחיד כמי שפועל משיקולים רציונאליים של מחיר וגמול ומרחיבה אותם לקשת של ערכים כמו סיפוק, הנאה ושביעות רצון. הרווח, על פי גישת החליפין, מוגדר כיחס בין התגמולים למחירים בכל החלטה (Klein & White, 2003).

תגים:

אינדיבידואליזם · דמוקרטיזציה · חליפין · פונקציונאליסטית · שוויון · נשים · גברים · ילדים · פמיניזם · חברה · חברתית · חיברות · אינטימיות · זוגיות · הטרוסקסואלים · חד מיניים · מגדר · פטריארכליות · פמיניסטי · מטריאליסטיים · מודרני · סובלנות · פוסט · פוסט-מדרניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר המשפחה בעידן המודרני - ההקשר התיאורטי", סמינריון אודות "משבר המשפחה בעידן המודרני - ההקשר התיאורטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.