היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות חברתיות-כלכליות בישראל

עבודה מס' 067416

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המקורות לזכויות חברתיות-כלכליות תוך התייחסות בעיקר למציאות במדינת ישראל וכן התייחסות למצב בעולם.

9,450 מילים ,16 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מדינת ישראל שואפת להיות מדינת רווחה ומדינה שתומכת תושביה ע"י מערכת ביטחון סוציאלי שכוללת את משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי וארגונים אזרחיים ומוצאים לנכון לתמוך בנזקקים (מטרתם להשלים את פעולת הממשלה).
בעבודה זו באתי לתחקר את השקעת המדינה והגופים הקשורים אליה בתחום הביטחון הסוציאלי של אזרחי המדינה. המטרה של מערכת הביטחון הסוציאלי דאגה לאוכלוסיה חלשה בזמן סיכונים חברתיים אישיים למשל מצבים של לידה, אבטלה, נכות ומצבים נוספים שמונעים מאדם עבודה או התפרנסות בכבוד.
מערכת הביטחון הסוציאלי שונה ממדינה למדינה וכך גם רווחת תושביהן של המדינות השונות לפי רמת הדאגה וההשקעה של המדינה במערכת הביטחון הסוציאלי יש מדינות שגישתן לגבי ביטחון סוציאלי הינה גישה צרה (כמו ארה"ב למשל), במדינות אלה הדאגה לרווחת התושבים נמוכה בד"כ במדינות אלה הטיפול וההשקעה בתחום הביטחון הסוציאלי תבוא רק לאחר פגיעה מסוימת. ואילו ישנן מדינות שהגישה שלהן רחבה במדינות אלו כמו מדינות סקנדינביה במדינות אלה הגישה היא לתמוך לאורך כל הדרך בתושבים ובמקום לתקן את המצב לאחר שהוא קורה אז למנוע אותו מראש ע"י מדיניות של תמיכה תמידית מערכת זו שדוגלת בגישה הרחבה דואגת לזכויות בסיסיות לתושביהן באופן תמידי.
נושא עבודתי הוא "זכויות חברתיות-כלכליות" במדינת ישראל כאשר זכויות אלה הן הבסיס למערת הביטחון הסוציאלי התקינה, ישנם כמה מקורות לזכויות חברתיות-כלכליות שאדון בהם לאורך העבודה:
1. אמנות בינלאומיות/החלטות של ארגונים בינלאומיים- מדובר באמנות בינלאומיות שנקבעו ואושררו ע"י גופים בינלאומיים כמו למשל האומות המאוחדות וארגון העבודה הבינלאומי. אמנות אלו אינן מחייבות לפעול לפיהן אבל הן מציבות נורמה מסוימת של זכויות בסיסיות כאשר ההכרה הזכויות אלה ע"י ארגון בינלאומי מחזק את מעמד זכויות אלה.
2. חקיקה- הכוונה לחוקי יסוד וחוקים רגילים שמטרתם להגן על זכויות חברתיות-כלכליות לאזרחי המדינה החקיקה מבוצעת ע"י הכנסת ואמורה להיות מקוימת ע"י הממשלה. ע"י חקיקה ניתן גם לפגוע בזכויות חברתיות-כלכליות קימות למשל לאחרונה פורסם בתקשורת כי משרד האוצר מתכוון כחלק מחוק ההסדרים לשנת 2009 לדחות יישום חוק המאריך את חופשת הלידה ובנוסף דחייה של מענק לידה החל מהילד השני
3. פסקי דין- בתי המשפט ובראשם בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ יכולים ע"י פסקי דין לגזור מחוקים קיימים נורמות מסוימות או זכויות מסוימות שמגיעות לאזרח במדינה כדי לשמור על רמת חיים נאותה או כל זכות אחרת, ע"י פסקי דין אלה בית המשפט מביא את המדינה למצב בוא יש דאגה לזכויות חברתיות במדינת ישראל.
עבודתי זו בנויה כך שאני אנתח את כל המקורות שהזכרתי לפי המציאות במדינת ישראל העיקר ותוך התייחסות לעולם.

תוכן עניינים:
פרק ראשון: מבוא
פרק שני: זכויות חברתיות-כלכליות באמנות בינלאומיות\המישור הבינלאומי
פרק שלישי: זכויות חברתיות-כלכליות בחקיקה הישראלית
פרק רביעי:זכויות חברתיות-כלכליות במערכת המשפט הישראלית
פרק חמישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנם כמה דורות להתפתחות תקני הביטחון הסוציאלי:
1. הדור הראשון- תקנים ראשונים שהתפתחו לאחר מלחמת העולם השנייה ועם הקמת ארגון העבודה הבינלאומי רוב התקנים של דור זה קוימו, הוקמו מוסדות שמטרתם הייתה לאלץ את מערכות הביטחון הסוציאלי לפעול.
2. הדור השני- בין השנים 1940-1945. בשלב זה נוצר השדה של הביטחון הסוציאלי המודרני הרעיון היה תאום פעולות ואיחוד פעולות הארגונים. היו הצעות להטחת הכנסה ב-1944, השגחה על בריאות ב-1977, בדור זה של תקנים נפתחה הדרך להתפתחות הביטחון הסוציאלי.
3. דור שלישי- לאחר ועידה 102 של ארגון העבודה הבינלאומי. הייתה חתימה על מודל לביטחון סוציאלי שנקבע בועידה זו, המודל מציע רמה גבוהה של הגנה על האוכלוסייה ורמה של כיסוי ורווחה. בועידה זו בעצר שיפרו את התקנים של הדור הראשון.

תגים:

ביטחון · סוציאלי · זכויות · כלכליות-חברתיות · בישראל · רווחה · ביטוח · לאומי · נזקק · סוציאל-דמוקרטי · סוציאל · דמוקרטי · צדק · חלוקתי · עוני · אבטלה · ביטוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות חברתיות-כלכליות בישראל", סמינריון אודות "זכויות חברתיות-כלכליות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.