היישום אינו מחובר לאינטרנט

הלגליזציה בישראל -השפעות כלכליות

עבודה מס' 070708

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההשפעות בעולם, שוק הקנאביס בישראל (המצב המצוי והרצוי), העלות הכלכלית בהיבטים שונים.

2,130 מילים ,9 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

צמח הקנאביס מלווה את האנושות אלפי שנים ובעל שימושים רבים בכלכלה, בתעשייה, ברפואה ובתרבות. קנאביס נחשב לסם לא חוקי שיש להעניש על החזקתו אך בעשורים האחרונים אנו עדים לשינויים ודיונים בסוגית החוקיות כלפי קנאביס בעולם.
בעבודתנו בחנו את השפעת הלגליזציה של הקנאביס על הכלכלה הישראלית והערכנו מה תהיה התרומה התקציבית של הסדרת שוק הקנאביס ומצאנו כי התוספת התקציבית מוערכת בכ- 2.3 מיליארד שקל בשנה.
בנוסף סקרנו את השפעת הלגליזציה של קנאביס על שווקי ארצות הברית ואירופה שאימצו מדיניות שכזו בשנים האחרונות ומצאנו שמבחינה כלכלית, הסדרת שוק הקנאביס תרם רבות לכלכלה במדינות שעשו זאת.
לסיכום, ממצאים אלו יחד עם דעת הקהל בישראל הנוטה להיות בעד לגליזציה - 41.8% בעד לעומת 35.7% נגד - המלצתנו היא לאמץ מדיניות זו גם בישראל. אימוץ מדיניות זו תתרום רבות לאזרחי המדינה, לכלכלת המדינה ולחברה הישראלית.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
סקירה בינלאומית
שוק הקנאביס בישראל המצב המצוי
העלות הכלכלית בהיבטים שונים
מסקנות - המצב הרצוי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האיסור על שימוש בקנאביס, אשר הוטל בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת, הולך ומתרופף ומדינות רבות מבצעות התרה על פי חוק (לגליזציה) של השימוש בו. בפרק זה בחרנו להביא את תמונת המצב של השימוש בקנאביס ושל תהליך הלגליזציה של הקנאביס בארה"ב ובאירופה.
בשנת 2012 חלה התקדמות משמעותית לעבר הלגליזציה בארה"ב. בסוף שנת 2012 (1), בשתי מדינות - וושינגטון וקולורדו - אושרו חוקים שמשמעותם לגליזציה של סם הקנאביס למטרות הנאה ("recreational use").

תגים:

סמים · התמכרות · הפללה · מריחואנה · קנאביס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הלגליזציה בישראל -השפעות כלכליות ", סמינריון אודות "הלגליזציה בישראל -השפעות כלכליות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.