עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "קולנוע":

עבודה מס' 68758 SHOPPING CART DISABLED
פמינזם בקולנוע- ייצוג האישה בקולנוע, ובקולנוע הישראלי בפרט, 2011.
דיון בסרטים: "הנושא השמיני" ו"ואלס עם באשיר".
2,126 מילים (כ-6.5 עמודים), 2 מקורות, 131.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודתי על פמיניזם בקולנוע, התייחסתי לשני מאמרים על ייצוג האישה בקולנוע ובדקנו האם הם תקפים. המאמר הראשון של מלוואי (Malawi) מדבר על ייצוג נשים בסרטים בעולם, והמאמר השני, של פרידמן נכתב על הקולנוע הישראלי בפרט, ועל דמותה של האישה בחברה הישראלית.

בחרתי את הסרט "הנוסע השמיני" (Alien, 1979), של רידלי סקוט (Scott), כדוגמא, לניתוח על פי מאמרה של מאלווי, ובסרט "וואלס עם באשיר" (2008), של ארי פולמן, כדוגמא לניתוח על פי מאמרה של מיכל פרידמן "''בין שתיקה לנידוי: המדיום הקולנועי ואלמנת המלחמה הישראלית''.

מתוך העבודה:
ייצוגה של ריפלי, בסרט "הנוסע השמיני", תואם את טענותיה של מאלווי (Malawi). ניתן לזהות יסודות רבים מן המאמר בדמותה של גיבורת הסרט ובנרטיב עצמו. אחת הטענות המרכזיות היא, שרק הגברים פעילים, אקטיבים מקדמים עלילה ואילו הנשים הינם פסיביות. "הגבר שולט בפנטזיה של הסרט ומתגלה כנציג הכוח" (126). בסרט "הנוסע השמיני" ניתן לראות, שלמרות שהגיבורה היא נשית, היא מקדמת את העלילה רק כאשר דמויות הגברים נעלמות ומפסיקות לדכא את רצונותיה. כמו כן, היא מעלה את רעיון המבט החודר Gaze)) לאישה, המסביר על הנאת הצופה הגברי(בלבד) מהמבט על האישה. עוד וזאת, היא מסבירה על המושג סקופופיליה ארוטית, כמענה למציצנות היוצרת הנאה חזותית אצל הצופה הגברי.
 
עבודה מס' 60624 SHOPPING CART DISABLED
חוויה וקולנוע - תכנית לעסק בתחום הקולנוע, 2001.
תיאור רעיון עסקי להקמת רשת "קולנוע ביתי".
1,957 מילים (כ-6 עמודים), 0 מקורות, 87.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
קמעונאות - חוויה וקולנוע
תכנית לעסק בתחום הקולנוע

תוכן העניינים:
1.     מבוא
2.     מטרות ויעדים
3.     תכנית עסקית
4.     אסטרטגיה קמעונאית
5.     התמהיל הקמעונאי
       מגוון וקטגוריות
       מותגים
       שירות ללקוח
       מבנה החנות
       אסטרטגית מחירים
       מיקום
       מבצעים ואירועים
       פרסום, מדיה ויחסי ציבור
6.     תועלת ללקוח
      PROFIT
      PRESTIGE
      PLEASURE
      PEACE OF MIND
7.     ערכים ללקוח
8.     מודל A.I.D.A
9.     מתחרים
10.     סוגיות להתמודדות
       כניסה לשוק חדש
       גודל השוק
       קהל היעד - פילוח
       נתח השוק
       גודל חנות
       פריסה ארצית
11.     הזדמנויות
       איומים
       אילוצים
12.     ספקים
       שיקולים בבחירת ספקים
       מעורבות הספק
13.     סיכום

מבוא
"קולנוע ביתי" הינה רשת בתי קולנוע פרטיים אשר מיועדת להקרנת מגוון סרטים
עפ"י הזמנה אישית לקבוצות מאורגנות עד 20 איש.
"קולנוע ביתי" יוצרת אוירה אינטימית, נעימה, מאפשרת חגיגות ימי הולדת או
אירועים או סתם בילוי חברתי באווירה מיוחדת והכל עפ"י מגוון רחב ובקשה אישית
של סרטים וכיבוד.
הרשת מונה 6 סניפים ברחבי גוש דן והשרון עם פוטנציאל להתרחבות לשאר רחבי
הארץ בעתיד.

הבילוי ב"קולנוע ביתי" מתבצע ע"י השכרת המקום לקבוצות בתשלום קבוע וכמו כן
אפשרות לתוספת תשלום לכיבוד\ארוחה עפ"י הזמנה.



 
עבודה מס' 70165 SHOPPING CART DISABLED
קולנוע יפני - ביקורת כנגד מלחמת העולם השנייה בקולנוע היפני, 2014.
בחינת הביקורת על התנהלות יפן במלחמת העולם השנייה כפי שהוצג בסרטים היפנים.
6,773 מילים (כ-21 עמודים), 18 מקורות, 604.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מלחמת העולם השנייה והמלחמה באוקיינוס השקט השפיעו רבות על יפן ומרבית העולם. התבוסה הותירה את האומה היפנית במצב קשה של חורבן, הרס, עוני, רעב ומחלות. לתנאים הספציפיים של התבוסה במלחמה הייתה השפעה מכרעת על זהותו של העם היפני ואיך הם רואים את עצמם ביחס למלחמה ולעולם (Wickham 2010, p. 1). התמודדות עם העבר, במיוחד עם "פרקים אפלים" בהיסטוריה של אדם או של אומה, זאת אף פעם לא משימה קלה. זה קשה במיוחד בעולם מודרני, שבו פוליטיקה, יחסים בינלאומיים ולאומיות, נמצאים לעיתים קרובות בקונפליקט עם תהליך של זיכרון. זה קשה במיוחד עבור אומה שהובסה במלחמה, בגלל הטראומה הפסיכולוגית והתרבותית שמלווה תבוסה שכזאת (Wickham 2010, p. 70).
עבודה זו תתמקד בתקופה של מלחמת העולם השנייה. אומנם יפן נכנסה באופן רשמי למלחמת העולם השנייה בשנת 1941 בהתקפה על פרל הרבור, אולם, חשוב לציין שיפן הייתה שרויה במלחמה באוקיינוס השקט כבר משנת 1931. יש יפנים אשר מתייחסים לכל תקופה זו כ"מלחמת חמש עשרה השנים" (Fifteen Years War). יפן נכנעה באופן סופי באוגוסט 1945 עם הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי (מדזיני 2006, עמ' 197).
הטקסטים התרבותיים שנוצרו ביפן לאחר המלחמה עשויים ללמד אותנו רבות על הערכים, האמונות והנרטיבים הדומיננטיים בחברה היפנית, כמו גם על האופן בו נצרבה חווית מלחמת העולם בתודעה ובזיכרון היפניים. על ידי ניתוח של שלושה סרטים - על מצב האנושות (The Human Condition) שבוים על ידי קוביאשי מסאקי (Kobayashi); הנבל הבורמזי (The Burmese Harp) ונובי (אש בעמקים, Nobi) שבוימו על ידי איצ'יקאווה קון (Ichikawa) - ארצה לענות על השאלה כיצד סרטים אלו, שנעשו מנקודת מבטו של הצד המובס, מעבירים ביקורת, גלויה וסמויה, על התנהלות הצבא היפני בזמן המלחמה. על שאלה זו אנסה לענות תוך כדי דיון בנושאים כמו פרט אל מול ממסד, הקונפליקט המסורתי של גירי ונינג'ו וכיצד הוא מתבטא בשדה הקרב, והפיכת החברה היפנית לקורבן לאחר התבוסה במלחמה.

בפרק א' אציע סקירה היסטורית קצרה על התפתחות הלאומנות והמיליטריזם בחברה היפנית וכיצד ערכים אלו אפשרו לצבא הקיסרי להיות כל כך אכזרי עד שהוביל את יפן בסופו של דבר לתבוסה במלחמה. בנוסף, אדבר על סוגיית התפתחות תחושת הקורבן לאחר המלחמה תוך התעלמות מפשעי המלחמה שביצעה יפן במהלך המלחמה. בפרקים ב'-ד' אבצע ניתוח תוכן של שלושת הסרטים ואנסה להדגים כיצד הם מתכתבים עם הסוגיות שצוינו.

תוכן ענייניים:
מבוא
פרק א - עליית המיליטריזם היפני ותרומתו לתחושת הקורבן לאחר המלחמה
פרק ב - על מצב האנושות (The Human Condition)
פרק ג - הנבל הבורמזי (The Burmese Harp)
פרק ד - נובי (Fires on the Plain)
סיכום
פילמוגרפיה
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
החוויה של מלחמת העולם השנייה והתבוסה של יפן הייתה טראומטית עבור הרוב הגדול של העם היפני, כפי שהייתה לקורבנות של תוקפנותה של יפן במדינות האחרות. הטראומה הייתה כל כך גדולה, והשינויים בפוליטיקה ובחברה היו כל כך דרמטיים בתקופה שלאחר המלחמה, שנראה שלשנים העוקבות למלחמה היה מעט מאד במשותף עם מה שבא לפניה, לפחות במונחים של חייהם של אנשים רגילים (Wilson 2008, p. 188).
 
עבודה מס' 67875 SHOPPING CART DISABLED
פמיניזם בקולנוע האמריקאי בשנות השבעים, 2006.
סרטה של ברברה לואדן "Wanda" - התעוררות הקול הנשי והשפעותיו של הקולנוע האירופי על הקולנוע האמריקאי באותה תקופה.
2,606 מילים (כ-8 עמודים), 9 מקורות, 274.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו, אדון בסרטה של ברברה לואדן  "Wanda" משנת 1971, ואציג כיצד מסריו של הסרט שוזרים בתוכם את התעוררות הקול הנשי בארצות הברית (וזאת למרות שהסרט נעדר שנים רבות מהשיח הפמיניסטי) ואיך באים לידי ביטוי ההשפעות מן הגל החדש הצרפתי והניאו ריאליזם של הקולנוע האיטלקי באסתטיקה ובתמה של הסרט.

מתוך העבודה:
פריצת הדרך באופן ייצוג האישה בקולנוע סללה החוקרת הבריטית לורה מאלווין במאמרה "Visual Pleasure and Narrative Cinema" שפורסם בשנת 1976. מאמר זה התבסס על תיאוריות פסיכולוגיות של פרויד ולאקן אשר חיזקו את טענתה כי הקולנוע הוא תוצר של "הלא מודע הפטריארכאלי" ולפיכך הוא מבנה ומחזק תבניות זהות מינית, כפי שנקבעו בחברה הפטריארכאלית"(2). מאלווי גורסת, כי באמצעות הקולנוע מחזק הגבר את מעמדו בחברה כנושא חוק המייצר משמעות, לעומת האישה שכל תפקידה הוא להביא ילדים לעולם ולגדלם לתוך סדר חברתי זה.
ברוח דברים אלו ועם כניסתם של שינויים טכנולוגים כמו מצלמת השש-עשרה מילימטר החלו נשים להופיע שוב בעשייה הקולנועית כמפיקות, במאיות, תסריטאיות, עורכות וצלמות הן בתחום הדוקומנטארי והן בתחום העלילתי. כמו כן, התפתחותו של הקולנוע האמריקאי העצמאי בשנים אלו, אפשר לנשים רבות שנדחו על ידי הקולנוע ההוליוודי לייצר קולנוע נשי ולהשמיע את קולן.
 
עבודה מס' 41499 SHOPPING CART DISABLED
עלילה ספרותית בקולנוע.
תפיסות אוונגרדיות בספרות ובקולנוע, רומנטיות ואירוטיות בקולנוע ודרמות ספרותיות מול דרמות קולנועיות.
7,853 מילים (כ-24 עמודים), 10 מקורות, 284.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בדברים אלה ברצוני לבדוק כיצד תופס הקולנוע את העלילה הלקוחה מתוך רומן ספרותי וכיצד מציג הקולנוע את גיבוריו של הרומן. שתי המדיות הספרות והקולנוע קרובות זו לזו באופנים רבים, אולם הכלים הטכניים שיש בידי הקולנוע כדי להמחיש את העלילה הינם מורכבים מאלה של הרומן הספרותי. מן הצד השני יכולתו של הרומן הספרותי להגיע לדקויות תאור ולעומק הינן בולטות מזו של הקלנוע. לכן סבורני כי מעניין לבדוק כיצד מתייחס הקולנוע ליצירה הספרותית כאשר הוא מתרגם אותה ממדיה אחת לשנייה.
בעבודה שלפנינו נעסוק בשלוש קטגוריות מרכזיות, בקטגוריית אוונגרד, בזו של הקונפליקט והמתח ובקטגוריה הרומנטית אירוטית. שלוש קטגוריות אלה מייצגות לדעתי בחתך קרוב את מגוון האפשרויות המכוסה ע"י שני התחומים הנדונים בעבודתי. האוונגרד בקולנוע שיחק את אותו תפקיד שהאופוזיציה משחקת בפוליטיקה. כמו כל אופוזיציה, האוונגרד לקח גישה שלילית שעלתה מתון בקורת על "הקולנוע הדומיננטי - קולנוע הזרם המרכזי". הקולנוע של האוונגרד מציג רמה אלטרנטיבית לזרם המרכזי של הקולנוע בקביעת סט חדש של אידיאולוגיות ומוטיבים. הניסיונות הראשונים של קולנוע האוונגרד היו ליצירת סקטור של הפקה והצגה עצמאית, שונה מהזרם המרכזי של הקולנוע המסחרי. השאלה המרכזית ששאלו האוונגרדיסטים הייתה איזה סוג של אומנות היא הקולנוע? הקולנוע האוונגרד ניסה לחקור את ה"ספציפיות הקולנועית". האוואנגרד טען שהקולנוע צריך להקדיש עצמו רק לאלמנטים שהם ספציפיים לקולנוע. הויכוח על: מהו ספציפי לקולנוע, לעולם לא היה ברור תאורטיקנים. אבל זה ברור שחלקם עברו כר נרחב של תחומים עד לאלימינציה של אלמנטים בקולנוע שנראו להם לא שייכים ולא ספציפיים לאמנות זו, כמו למשל: השפה הורבלית, הנרטיב הדרמטי והמרחב התאטרלי. האלמנטים שאכן נראו להם ייחודיים לקולנוע היו אלמנטים ויזואליים וקינטיים. יתכן וזה נובע מהמסורת והאסתטיקה שממנה באו אנשי האוונגרד, מהאומנויות הפלסטיות והקלאסיות.

תוכן עניינים:
1. מבוא, קולנוע וספרות תפיסות אוונגרדיות
2. ספרות קונפליקט ומאבק בקולנוע
3. רומנטית וארוטית כפי שמופיע בקולנוע
4. סיכום דרמות ספרותיות מול דרמות קולנועיות
5. מראה מקום
6. ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 68756 SHOPPING CART DISABLED
התפוז המכני - מדרש קולנועי, 2011.
מדרש קולנועי- ניתוח יצירות מופת בקולנוע, ניתוח הסרט "התפוז המכני"
2,047 מילים (כ-6.5 עמודים), 2 מקורות, 87.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
העבודה נכתבה במסגרת הקורס מדרש קולנועי, ניתוח יצירות מופת. העבודה היא ניתוח הסרט התפוז המכני של סטנלי קובריק.
הסרט מנותח בכמה רבדים; אחד מבע קולנועי- צילום, עריכה, סמלים דימויים, עריכה, אסתטיקה ועוד. בנוסף, ייבחן הסרט מבחינה פילוסופית(קולנוע אתי)- מה עומד מאחורי הסרט- הקונפליקט התמה המרכזית בסרט, על החברה ועוד.

מתוך העבודה:
כמו כן, ניתן לראות בסרט מעגליות שחוזרת על עצמה, מעגליות אירונית. אלכס הופך ממענה למעונה, כל מי שהתעלל בו בעברו, הופך למתעלל. החברים אשר הפכו לשוטרים ומתעללים בו, הזקן מהרחוב, שאלכס הרביץ לו, כעת אוסף חברים והם מכים יחדיו את אלכס, הבית בו אלכס וחבריו אנסו את אשתו של בעל הבית, והפכו אותו לנכה, הופך להיות לרגע מקלט בשביל אלכס מכל הרוע, אך במהרה בעל הבית מבין מי הוא אלכס, וגם הוא מתעלל באלכס ואף גורם לו לנסות להתאבד. המעגליות נסגרת בשלמות, כאשר אלכס מגיע לבית החולים, ואנו מתוודעים לכך שאלכס חזר להיות אותו אלכס ישן, אלים ובוטה, כאילו לא עבר שום תהליך ושום ניסוי. בספר "מסך גדול" (1982), המבקר, ג'קסון ברג'ס(Burgess), מסכם "בסופו של דבר, 40 דקות מענה אלכס אנשים אחרים, וב-40 דקות אחרות מענים את אלכס".
 
עבודה מס' 62944 SHOPPING CART DISABLED
ניצולי השואה בראי הקולנוע הישראלי, 2004.
כיצד נבנה הדימוי של ניצולי השואה ע"י החברה והקולנוע הישראליים מהקמת המדינה ועד ימינו, והאם הקולנוע העדיף את ניצולי השואה (האשכנזים) על פני בני עדות המזרח.
14,573 מילים (כ-45 עמודים), 37 מקורות, 324.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא
מתידולוגיה:
שאלת המחקר
השערות המחקר
שיטת המחקר
סקירת ספרות
תרבות תקשורת וחברה
סקירה על "מזרח" ו"מערב"
רקע היסטורי - מדינת ישראל
המפגש בין "מזרח" "למערב" וקליטתם בארץ
ניצולי שואה
הקולנוע - רקע
תדמית ניצולי השואה בראי הקולנוע הישראלי
שוליות\שוליות מדומה
ניתוח הסרטים
הסרט "הקיץ של אביה"
הסרט "עץ הדומים תפוס"
סיכום העבודה
ממצאי המחקר
סיכום הממצאים ומסקנות המחקר
ביבליוגרפיה

מבוא

שאלת המחקר: ברצוני לבחון בעבודה זו כיצד נבנה הדימוי של ניצולי השואה ע"י החברה והקולנוע הישראליים מהקמת מדינת ישראל ועד ימינו, האם הקולנוע העדיף את ניצולי השואה (האשכנזים) על פני בני עדות המזרח?

השערת המחקר: מתוך סקירת הספרות לעבודה זו עולה כי הערכים הדומיננטיים בחברה הישראלית משתקפים בתרבות הישראלית, וכן משתקפים בה השינויים שחלו בהם במרוצת השנים. לאור זאת ברצוני להתמקד בתפיסה התרבותית, מתוך הנחה שהאופן שבו מיוצגת דמות ניצולי השואה בקולנוע הישראלי קשור לערכים הדומיננטיים בחברה הישראלית ולשינויים המתרחשים בה. כלומר השערתי היא כי חל שינוי ביחס של הקולנוע כלפי ניצולי השואה משנות ה-80.
חשוב לחקור נושא זה משום שאם אוכיח במחקרי כי הקולנוע מעביר מסרים דומיננטיים הבאים לשמור על סטטוס קוו, ולא מציג את המציאות כפי שהיא באמת, הדבר יוביל לשינוי בגישה לתפיסת העדתיות והסטריאוטיפים השליליים שנבנו במשך השנים כלפי ניצולי השואה וכלפי המזרחיים בקולנוע. שתי קבוצות אלו נחשבות לשוליים בחברה הישראלית, שתיהן לא התקבלו בברכה כשהגיעו ארצה ולא היו רצויות, ההבדל הוא בייצוגם בקולנוע. המזרחיים הוצגו בצורה עגומה ומזלזלת ואילו ניצולי השואה כלל לא זכו לייצוג אמיתי; הקולנוע לא ידע איך להתמודד עם סבלם ועברם הקשה, והעדיף להדחיק ולמחוק את עברם ולהפכם לגיבורים "צברים" שבנו את המדינה. המחקר יוביל לשינוי בגישה ובהסתכלות על תרבויות אלה, ובהמשך לאיחוד בין התרבויות ולשילובן זו בזו.

שיטת המחקר:
שיטת המחקר שלי תהיה ניתוח תוכן איכותני.
סקירת הספרות תתבסס על מאמרים שונים ותכלול רקע תיאורטי וסקירה על הקולנוע הישראלי כנשא תרבות להעברת ערכי החברה ובתוכם הדימוי האשכנזי והמזרחי. זאת תוך בחינת המגמות והשינויים העיקריים שחלו ביחס לניצולי השואה, כפי שהם משתקפים בסרטים הישראליים לאורך השנים משנות ה 50, דרך שנות ה 70-80 ועד ימינו, מתוך הנחה שהייצוג העדתי בקולנוע משנות ה 80 - ואילך ממשיך את המגמות והשינויים.

אנתח את הסרטים: "עץ הדומים תפוס" ו"הקיץ של אביה", ניתוח תוכן בהסתמך על הפרמטרים המופיעים במאמרים אותם אסקור במהלך עבודתי.

אבחן כל סרט עפ"י פרמטרים להשוואה:
1. כיצד מוצגים ניצולי השואה באמצעות הדמויות הראשיות: מראה חיצוני, תכונות אופי,  התנהגות.
2. מהי סביבתו החברתית של הגיבור וזיקתו אליה (עדה, משפחה, חברים) יחסי אם - בת, יחסי אב - בת.
3. מהו מיקומם החברתי והכלכלי של ניצולי השואה בסרט ובמה הם עוסקים?
4. האם קיים בסרט קוד מוסכם להצלחה חברתית וכלכלית ומהי מידת התאמתם של ניצולי  השואה לקוד זה?
5. מהם ייצוגי המרחב שבהם ממוקמים ניצולי השואה? האם ממוקמים במרחב פתוח\סגור,  מואר\חשוך, בטבע - בכפר\בעיר וכדו'.
6. מאפיינים קולנועיים המעצבים את דמות ניצולי השואה : פס קול, זוויות צילום, סמלים וויזואליים בולטים בסרט.

   כפרמטרים להשוואה בין הסרטים יתווספו הנקודות הבאות:
   - האם קיימים מאפיינים חוזרים בדמויות הגיבורים מהם ניתן להסיק על סטריאוטיפ של ניצולי השואה?
   -מהן המגמות המסתמנות בהתייחסות החברה הישראלית לדימוי ניצולי השואה כפי שהן באות לביטוי בסרטים.

הממצאים שיתקבלו יוצגו בטבלת השוואה עפ"י אותם פרמטרים. ויתומצתו לסיכום אשר יכלול דיון בממצאים, תוך התייחסות וקישור למבוא ומסקנות המחקר.
 
עבודה מס' 50624 SHOPPING CART DISABLED
הקולנוע האישי בישראל-אורי זוהר, 2000.
מקורות הקולנוע האישי וניתוחו דרך שני סרטיו של זוהר (מציצים ועיניים גדולות).
3,406 מילים (כ-10.5 עמודים), 16 מקורות, 174.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו אבחן סוג מסוים של הסרטים האישים בישראל תוך ניסיון לבדוק מה היו הגורמים וההשפעות שהביאו להתפתחותם.
אעשה זאת דרך סקירה קצרה על מפת הקולנוע בארץ לפני הופעת הסרטים האישים והשפעות הגל החדש על הדגם החדש שקם, וכן  דרך בחינת סרטיו של הבמאי אורי זוהר בסרטיו : "מציצים" "ועיניים גדולות" .
אנסה לבדוק מהם מניעיו האישים שהביאו לסוג הסרטים הללו וליצור קורולציה מסוימת בין הבמאי ואישיותו  לסגנון עבודתו בסרטיו. וכן לבחון האם מובע איזשהו ייצוג , אמירה או ביקורת חברתית על הישראלים בארץ וכיצד הם באים לידי ביטוי דרך ההבעה הקולנוענית.

תוכן עניינים:
מבוא
מקולנוע מגמתי לקולנוע אישי קולקטיבי
הביקורת והתפתחותו של הקולנוע האישי בארץ
אורי זוהר - תחילת הדרך
הטרילוגיה
מציצים
עיניים גדולות
שפת הדימויים בסרט
שיטות העבודה והסגנון הספונטני לטובת האותנטיות
סיכום
ביבליוגרפיה

ביבליוגרפיה
1. בראשית חיים "מבוא לתולדות הקולנוע", מכללה אקדמית ספיר, תשנ"ט.
2. גרוס נתן," הסרט העברי ", הוצאת המחברים,.1991
3. גרף נורית , "סיפור מהסרטים" ,האונברסיטה הפתוחה .1993
5.שוחט אלה, "הקולנוע הישראלי ,היסטוריה אידיאולוגיה" ,ברירות , .1991
6.שניצר מאיר, "הקולנוע הישראלי" ,הוצאת כנרת -בית ,. 1994
75" . 7 שנות קולנוע" הוצאת מסדה.

מאמרים:
"העיניים הגדולות של יעקב שבתאי ואורי זוהר" -חנן חבר ומשה רון.

"מיתוס הצבר וטקסים של גברים "-מירי טלמון  מתוך:
גרף נורית, גיאד נאמן, אורלי ליבון-"מבטים פקטיבים על הקולנוע הישראלי",
האוניברסיטה הפתוחה.

"החוויה הקולנועית -הבבואה הצברית בסרטיו של אורי זוהר" מתוך לקט
מאמרים לקורס קולנוע עלילתי ישראלי , נאסף ע"י אורנה לוי.

כתבי -עת:
טלילה בן זכאי -מעריב  6.9.73
אלויגרה לב - מעריב 7.74
דורית חכים-"הקאלט העברי הראשון"- עיתון העיר 4.98
דוד סלה "קול העם "1.73-
מאיר שניצר - מעריב 4.95
אהרון דולב ,מעריב 73

סרטים:
"חור בלבנה"-בימוי אורי זוהר , תסריט: עמוס קינן (1965).
"מציצים"-בימוי ותסריט אורי זוהר (1972).
"עיניים גדולות"-בימוי: אורי זוהר תסריט: אורי זוהר ויעקב שבתאי (1974).
 
עבודה מס' 50623 SHOPPING CART DISABLED
הניאו-ריאליזם האיטלקי בקולנוע והשפעתו, 2000.
מאפייני הניאו ריאליזם, התמורות שחולל ודיון במשמעותו כזרם אמנותי קולנועי.
2,643 מילים (כ-8 עמודים), 12 מקורות, 174.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים:
מבוא
הניאו - ריאליזם האיטלקי
תכנים
מבנה הסיפור
שחקנים או דמויות אמיתיות
הסאונד
הצילומים והתפאורה האותנטיים
הבמאי ותיאוריית האוטר
תמורותיו ולקחיו של הקולנוע הניאו-ריאליסטי האיטלקי
הרחבת המעגל הקולנועי בעולם
אמצעים טכנולוגיים
חדירת השחקן-דמות לקולנוע האמריקאי
צילום
התמורות של הקולנוע הניאו-ראליסטי  לקולנוע הישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
בעבודה זו אבחן בשתי רמות את הניאו-ראליזים האיטלקי:
ברמת המיקרו אסביר את הפרספקטיבה החדשה שהקנה הניאו-ראליזים האיטלקי לאסתטיקה של הקולנוע ,תכניו ומהות הקולנוע בכלל.
ברמת המאקרו אבדוק את התמורות והלקחים שחולל הקולנוע הניאו-ראליסטי בעולם בכלל ובישראל בפרט.
לאורך העבודה אשזור דוגמאות של סרטים ובמאים השייכים לאסכולה הניאו-ראליסטית  וכאלה שהושפעו ממנה.
לאחר שאערוך את האנליזה אנסה להסיק האם הקולנוע  הניאו-ראליסטים הוא תופעה חולפת או שמא הוא אירוע משמעותי וייחודי לאיכות ותרבות הקולנוע העולמי.

הניאו-ראליזים האיטלקי
הקרקע המטופחת של הקולנוע האיטלקי ,צמיחת הקולנוע התעמולתי בגרמניה, המחנק הכפוי של תקופת מוסוליני ואימת מלחמת העולם השנייה הם כנראה אלו ששמו את אבן -הפינה לניאו -ראליזים האיטלקי . זרם קולנועי שצמח באיטליה במחצית המאה ה-20, אשר יצר ריאקציה מסויימת לקולנוע האיטלקי הפשיסטי שקדם למלחמה והמשיך להיווצר באיטליה בזמן הקרבות ,זרם  שפתח עידן קולנועי חדש- הקולנוע המודרני , והיה לאחד מנקודות המפנה בתולדות הקולנוע.

ביבליוגרפיה
1. בראשית חיים מבוא לתולדות הקולנוע ,מכללה אקדמית ספיר,תשנ"ט.
2. גרוס נתן," הסרט העברי -פרקים בתולדות הראינוע והקולנוע בישראל", הוצאת המחברים,.1991
3. גרינברג דוד "הקולנוע " ,מהדורה ב ,בהוצאת ספרות מעריב ,.1967
4. גרף נורית , "סיפור מהסרטים" ,האוניברסיטה הפתוחה .1993
5. פרמינגר ענר , " מסך -הקסם", הוצאת אוניברסיטה הפתוחה ,.1995
6. שוחט אלה, "הקולנוע הישראלי ,היסטוריה אידיאולוגיה" ,ברירות , .1991
7. "75 שנות קולנוע" הוצאת מסדה.

סינמטק, גיליון 92,דצמבר1997 -"דה-סיקה על גגות רומא"-דני ורט
סינמטק, גיליון 1996 84,
עיתון "הארץ" ,מוסף גלריה 12, ביולי 1999 "זה כל הקסם"- אורי קליין
עיתון "הארץ" , מוסף גלריה 12, ביולי 1999 ,"יש סיציליה אחרת".

בנימין ולטר ,"יצירת האומנות בעידן השיעתוק הטכני",ספרות פועלים 1983,

סרטים:
1. "פאיזה" במאי רוברטו רוסליני,.1946
2. "רומא עיר של פרזות",רוברטו רוסליני,.1945
3. "האדמה -רועדת"-ויטוריו דה -סיקה.
4. "גונבי -האופניים"-רוברטו דה סיקה  . 1948
5. "גגות-רומא"- ויטוריו דה סיקה, .1956
6. "אור מן ההפקר"- ניסים דיין ,.1973
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/06/2017
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>