היישום אינו מחובר לאינטרנט

פמיניזם בקולנוע האמריקאי בשנות השבעים

עבודה מס' 067875

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סרטה של ברברה לואדן "Wanda" - התעוררות הקול הנשי והשפעותיו של הקולנוע האירופי על הקולנוע האמריקאי באותה תקופה.

2,606 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אדון בסרטה של ברברה לואדן "Wanda" משנת 1971, ואציג כיצד מסריו של הסרט שוזרים בתוכם את התעוררות הקול הנשי בארצות הברית (וזאת למרות שהסרט נעדר שנים רבות מהשיח הפמיניסטי) ואיך באים לידי ביטוי ההשפעות מן הגל החדש הצרפתי והניאו ריאליזם של הקולנוע האיטלקי באסתטיקה ובתמה של הסרט.

קטע מהעבודה:

פריצת הדרך באופן ייצוג האישה בקולנוע סללה החוקרת הבריטית לורה מאלווין במאמרה "Visual Pleasure and Narrative Cinema" שפורסם בשנת 1976. מאמר זה התבסס על תיאוריות פסיכולוגיות של פרויד ולאקן אשר חיזקו את טענתה כי הקולנוע הוא תוצר של "הלא מודע הפטריארכאלי" ולפיכך הוא מבנה ומחזק תבניות זהות מינית, כפי שנקבעו בחברה הפטריארכאלית"(2). מאלווי גורסת, כי באמצעות הקולנוע מחזק הגבר את מעמדו בחברה כנושא חוק המייצר משמעות, לעומת האישה שכל תפקידה הוא להביא ילדים לעולם ולגדלם לתוך סדר חברתי זה.
ברוח דברים אלו ועם כניסתם של שינויים טכנולוגים כמו מצלמת השש-עשרה מילימטר החלו נשים להופיע שוב בעשייה הקולנועית כמפיקות, במאיות, תסריטאיות, עורכות וצלמות הן בתחום הדוקומנטארי והן בתחום העלילתי. כמו כן, התפתחותו של הקולנוע האמריקאי העצמאי בשנים אלו, אפשר לנשים רבות שנדחו על ידי הקולנוע ההוליוודי לייצר קולנוע נשי ולהשמיע את קולן.

תגים:

נשים · פמיניזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פמיניזם בקולנוע האמריקאי בשנות השבעים", סמינריון אודות "פמיניזם בקולנוע האמריקאי בשנות השבעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.