היישום אינו מחובר לאינטרנט

פמיניזם במדע ובתעשיה

עבודה מס' 041222

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי, הפמיניזם בארה"ב ובישראל, היחס לנשים באקדמיה, נשים באקדמיה בישראל ונשים בדרג ניהולי בתעשיה בישראל.

3,176 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

צמיחתה של התנועה הפמיניסטית לאורך המאה ה-20 החלה לתת את אותותיה ברבדים השונים של החברה, הביטוי המעשי לכך היה פתיחת שוק העבודה בכל הדרגים בפניהן, החל בפועלי ייצור וכלה בפסגה הפוליטית. הדוגמאות הבולטות לכך הן מרגרט תאצ'ר שכיהנה כראש ממשלה בטאנגליה, ושרת ביטחון של נורבגיה, תפקידים שבאופן מסורתי מולאו על ידי גברים בלבד ובאחרונה מדלין אולברייט שמונתה לתפקיד שרת החוץ של ארה"ב - מעצמת העל היחידה הקיימת כיום בעולם.
סך כל הנשים שהגיעו לעמדות הבכירות הוא עדיין נמוך ביחס לאחוז הנשים מקרב האוכלוסיה, אך יש לראות גם בהישגים אלה משום ברכה. אם כי אסור בשום פנים ואופן לנוח על זרי הדפנה.
הפיזור של הנשים בתפקידים בכירים למרות האחוז המנוך שלהן מתוך סך המועסקים, הוא גדול למדי. אפשר למצוא נשים בספקטרום רחב של מקצועות לרבות תפקידים בכירים, בדרגים שונים במקצועות השירותיים, במגזר העסקי, ובתפקידים בעלי אופי הנדסי וטרני נטו. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך היא שיתופן של נשים בתוכנית החלל האמריקאית כאסטרונאוטיות בשיגוריהן של מעברות החלל. בתחום שלחברה האמריקאית יש במה להתגאות בו.
בעבודה זו נתמקד במיקום הנשים במדע ובתעשייה לא כלבורנטיות אלא בתפקידים שדורשים ידע מדעי נרחב ויכולת ניהולית מעמיקה. הסיבה שבחרתי בנושא זה היא שדווקא כאן, תחום שיכול להראות על פניו מקצוע גברי טיפוסי, אפשר לראות עד כמה נשברות הסטיגמה באשר ל Gender - כקובע מסלולי מוביליות מקצועיים.

מקורות:

גבעון שלמה - "אשת הברזל" על תקן של מכון מנהלים פברואר 1990, עמ' 6 - 12.
גבעון שלמה - יוכי - כהן - יעל אילן, מהאקדמיה ליזמות עסקית, מנהלים, 35 דצמבר 1990 עמ' 8 - 13.
הרמן תמר - מלמעלה למטה: תנועות חברתיות ומחאה פוליטית. כרך ב' האונ' הפתוחה 1996 84 עמ'.
שנהב יהודה - "מאפיינים ארגוניים המשפיעים על ייצוג נשים וקידומן באקדמיה הישראלית: 1966-1988 " מגמות, כרך ל"ד מס' 1, אוקטובר 1991 עמ' 77 - 99.
Brush Stephen G. - "women in Science and Engineering" American Scientist vol. 79 Sept-Oct. 1991 p 404 - 419.
Israeli D. - "Women movment into management in Israel" International Studies of Management and Administration 16 1987 p. 76-107.
Macia Barinaga - "Surprises Acress the Cultural Devel" Science vol. 263 p. 1468 - 1471
Mary Osborn - 'Status and Prospects of women in science in Europe science vol. 263 11.3.1994 p. 1389 - 1390

תגים:

חברה · נשים · מגדר · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פמיניזם במדע ובתעשיה", סמינריון אודות "פמיניזם במדע ובתעשיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.