היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבשרות הפמיניזם: השוואה בין מרי וולסטונקרפט ואולימפ דה-גוז'

עבודה מס' 066142

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה של שני החיבורים שהביאו להקמתו של הפמיניזם הליברלי.

4,116 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת בשני חיבורים שנכתבו על ידי שתי נשים בסוף המאה ה-18. החיבור הראשון הוא "Droits de la Femme et de la Citoyenne" (זכויות האשה והאזרחית) של אולימפ דה-גוז' (Olympe de Gouges) אשר נכתב בשנת 1791 ומולו "Vindication of the Rights of Woman" (הגנת זכויות האשה) של מרי וולסטונקרפט (Mary Wollstonecraft) אשר חובר בשנת 1792 (בהמשך העבודה יצויין "החיבורים" במקום השמות המלאים).

עבודה זו תתמקד בהיבטים השונים והשווים שבשני החיבורים הנ"ל, החל מהכרת הסביבה המעצבת של שתי המחברות, דרך השקפת עולמן הפוליטית והאידיאולוגית וכלה בתוכן החיבורים. אין עבודה זו מתיימרת להוות מבוא לתולדות הפמיניזם, שכן נושא זה הנו רחב וקוצר היריעה אינו מאפשר ניתוח היסטורי, אולם נעשה מאמץ להראות כיצד השפיעו הנשים המחברות על תודעת הפמיניזם הליברלי בראשית ימיו וכיצד הציבו אבני דרך לאחדים מהרעיונות הפילוסופיים עליהם מושתת הפמיניזם.

העבודה פותחת בסקירה קצרצרה של תולדות הפמיניזם הליברלי, אשר המחברות מהוות שתיים מחלוצותיו הבולטות. בסקירה זו מובאים עקרונותיו של הפמיניזם הליברלי והקשר שבין עבודתו של רוסו למחברות נשואות עבודה זו. בהמשך, תובא ביוגרפיה קצרה של המחברות, מתוך ראיה שהשקפת עולמן הפמיניסטית עוצבה על ידי האירועים שבנו את חייהן ולכן יש לביוגרפיה האישית שלהן מקום מכריע בדיון על חיבוריהן.

מרכז העבודה הוא החלק העוסק בחיבורים עצמם. חלק זה בא לעמוד על השווה והשונה בשני החיבורים מתוך רצון להבין את הדברים המשמעותיים שביססו את הפמיניזם הליברלי בראשיתו. עם זאת, מפאת היקף החומר בחרתי לעמוד רק על נקודות מרכזיות אשר יש להן משמעות עבורי - כאשה וכאדם. בין נקודות אלו ניתן למנות:
- על חינוך והשכלה
- על האופי הנשי
- על הנישואין
- על נשים פוליטיקה

לסיכום, הבאתי את דעתי האישית ובה פירטתי את השפעתן של שתי המחברות ושל חיבוריהן עלי ועל עמדותי.

במהלך העבודה שיבצתי ציטוטים משני החיבורים, ציטוטים אשר נראו לי רלוונטיים לנושא האמור.

תוכן העניינים:
מבוא
פמיניזם ליברלי
סקירה ביוגרפית
- אולימפ דה גוז' (1748-1793)
- מרי וולסטונקרפט (1759-1797)
החיבורים
- על חינוך והשכלה
- על האופי הנשי
- על הנישואין
- על נשים ופוליטיקה
סיכום ודעה אישית
נספח א': וויליאם גודווין על מרי וולסטונקרפט
נספח ב': מכתבה של אולימפ דה-גוז' נגד העבדות
ביבליוגרפיה והערות

קטע מהעבודה:

מתוך הזרמים הרבים הנכללים בפמיניזם, נחשב הפמיניזם הליברלי לראשון ופורץ הדרך הראשון שבהם. הפמיניזם הליברלי צמח מתוך תנועת הליברליזם הכללית שהחלה להתבסס במאות ה-17 וה-18, ועיקרה בא לידי ביטוי בשלושת המהפכות הגדולות: המהפכה התעשייתית בבריטניה, המהפכה האמריקאית והמהפכה הצרפתית.

תגים:

פמיניזם · ליברליזם · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבשרות הפמיניזם: השוואה בין מרי וולסטונקרפט ואולימפ דה-גוז'", סמינריון אודות "מבשרות הפמיניזם: השוואה בין מרי וולסטונקרפט ואולימפ דה-גוז'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.