היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע יפני - ביקורת כנגד מלחמת העולם השנייה בקולנוע היפני

עבודה מס' 070165

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הביקורת על התנהלות יפן במלחמת העולם השנייה כפי שהוצג בסרטים היפנים.

6,773 מילים ,18 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מלחמת העולם השנייה והמלחמה באוקיינוס השקט השפיעו רבות על יפן ומרבית העולם. התבוסה הותירה את האומה היפנית במצב קשה של חורבן, הרס, עוני, רעב ומחלות. לתנאים הספציפיים של התבוסה במלחמה הייתה השפעה מכרעת על זהותו של העם היפני ואיך הם רואים את עצמם ביחס למלחמה ולעולם (Wickham 2010, p. 1). התמודדות עם העבר, במיוחד עם "פרקים אפלים" בהיסטוריה של אדם או של אומה, זאת אף פעם לא משימה קלה. זה קשה במיוחד בעולם מודרני, שבו פוליטיקה, יחסים בינלאומיים ולאומיות, נמצאים לעיתים קרובות בקונפליקט עם תהליך של זיכרון. זה קשה במיוחד עבור אומה שהובסה במלחמה, בגלל הטראומה הפסיכולוגית והתרבותית שמלווה תבוסה שכזאת (Wickham 2010, p. 70).
עבודה זו תתמקד בתקופה של מלחמת העולם השנייה. אומנם יפן נכנסה באופן רשמי למלחמת העולם השנייה בשנת 1941 בהתקפה על פרל הרבור, אולם, חשוב לציין שיפן הייתה שרויה במלחמה באוקיינוס השקט כבר משנת 1931. יש יפנים אשר מתייחסים לכל תקופה זו כ"מלחמת חמש עשרה השנים" (Fifteen Years War). יפן נכנעה באופן סופי באוגוסט 1945 עם הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי (מדזיני 2006, עמ' 197).
הטקסטים התרבותיים שנוצרו ביפן לאחר המלחמה עשויים ללמד אותנו רבות על הערכים, האמונות והנרטיבים הדומיננטיים בחברה היפנית, כמו גם על האופן בו נצרבה חווית מלחמת העולם בתודעה ובזיכרון היפניים. על ידי ניתוח של שלושה סרטים - על מצב האנושות (The Human Condition) שבוים על ידי קוביאשי מסאקי (Kobayashi); הנבל הבורמזי (The Burmese Harp) ונובי (אש בעמקים, Nobi) שבוימו על ידי איצ'יקאווה קון (Ichikawa) - ארצה לענות על השאלה כיצד סרטים אלו, שנעשו מנקודת מבטו של הצד המובס, מעבירים ביקורת, גלויה וסמויה, על התנהלות הצבא היפני בזמן המלחמה. על שאלה זו אנסה לענות תוך כדי דיון בנושאים כמו פרט אל מול ממסד, הקונפליקט המסורתי של גירי ונינג'ו וכיצד הוא מתבטא בשדה הקרב, והפיכת החברה היפנית לקורבן לאחר התבוסה במלחמה.

בפרק א' אציע סקירה היסטורית קצרה על התפתחות הלאומנות והמיליטריזם בחברה היפנית וכיצד ערכים אלו אפשרו לצבא הקיסרי להיות כל כך אכזרי עד שהוביל את יפן בסופו של דבר לתבוסה במלחמה. בנוסף, אדבר על סוגיית התפתחות תחושת הקורבן לאחר המלחמה תוך התעלמות מפשעי המלחמה שביצעה יפן במהלך המלחמה. בפרקים ב'-ד' אבצע ניתוח תוכן של שלושת הסרטים ואנסה להדגים כיצד הם מתכתבים עם הסוגיות שצוינו.

תוכן ענייניים:
מבוא
פרק א - עליית המיליטריזם היפני ותרומתו לתחושת הקורבן לאחר המלחמה
פרק ב - על מצב האנושות (The Human Condition)
פרק ג - הנבל הבורמזי (The Burmese Harp)
פרק ד - נובי (Fires on the Plain)
סיכום
פילמוגרפיה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החוויה של מלחמת העולם השנייה והתבוסה של יפן הייתה טראומטית עבור הרוב הגדול של העם היפני, כפי שהייתה לקורבנות של תוקפנותה של יפן במדינות האחרות. הטראומה הייתה כל כך גדולה, והשינויים בפוליטיקה ובחברה היו כל כך דרמטיים בתקופה שלאחר המלחמה, שנראה שלשנים העוקבות למלחמה היה מעט מאד במשותף עם מה שבא לפניה, לפחות במונחים של חייהם של אנשים רגילים (Wilson 2008, p. 188).

תגים:

קולנוע · יפן · יפני · מיליטריזם · מליטריסטיות · נובי · הנבל הבורמזי · קוביאשי · מאסקי · קון · איצ'יקאווה · מלחמה · מלחמת העולם · המצב האנושי · על מצב האנושות · אומנות יפנית · חיילים יפנים · חיל רגלים · צבא · צבא בקולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע יפני - ביקורת כנגד מלחמת העולם השנייה בקולנוע היפני", סמינריון אודות "קולנוע יפני - ביקורת כנגד מלחמת העולם השנייה בקולנוע היפני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.