היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקודם החברתי של מתבגרים עם ADHD

עבודה מס' 071189

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המשפיעים על מתבגרים עם ADHD והאם ישנם הבדלים בתפקודם החברתי של מתבגרים אלה לעומת אחרים בני גילם?

7,849 מילים ,27 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהפרעות קשב וריכוז ובעיות חברתיות. מקרים של לקות קשב וריכוז (ADHD) תוארו כבר במאה התשע עשרה. ואולם, אף שלקות זו אינה חדשה, שינויים רבים חלו בתפיסת מהותה ובמקורותיה (Owens and Hinshaw, 2017). כיום ADHD מוגדרת על פי ה-DSM-5 כחוסר שקט, התעסקות בידיים או ברגליים לעתים קרובות, נטייה לתנועה מרובה במקום, חוסר מנוחה, התרוצצות וטיפוס גם בנסיבות לא הולמות, קושי בהעסקה עצמית ופטפטנות (Sacchetti and Lefler , 2014). תסמיני הליבה של ADHD, חוסר תשומת לב והיפראקטיביות ו/או אימפולסיביות, עשויים להפוך השתתפות חברתית ותפקוד חברתי כקשים במיוחד עבור הילד. בעיות חוסר תשומת לב עשויות להגביל את ההזדמנויות לרכוש מיומנויות חברתיות באמצעות למידה תצפיתית בגיל צעיר ועשוי להוביל לבעיות בעבודה או יחסים בשל שכחה וקושי להתרכז בשיחה או במשימות. זה אושר במחקרים אשר הראו כי מתבגרים עם ADHD נראה שיש פחות חברויות הדדיות, פחות אהבות, ונראה שהם נדחו הרבה יותר על ידי בני גילם מאשר מתבגרים עם ADHD (Sacchetti and Lefler, 2014).
מחקרים בקרב מבוגרים עם ADHD הראו כי הם חוו יותר בעיות חברתיות והיו בודדים יותר מאשר מבוגרים ללא ADHD. יתר על כן, ההפרעה עלולה להוביל לבעיות ביחסים אינטימיים בקרב מבוגרים. מקרים של לקות קשב וריכוז (ADHD) תוארו כבר במאה התשע עשרה. ואולם, אף שלקות זו אינה חדשה, שינויים רבים חלו בתפיסת מהותה ובמקורותיה (Sobanski et al. 2007).
החשיבות שבעיסוק בנושא זו נובעת מהעובדה כי הפרעות קשב וריכוז הינה תופעה עימה מתמודדים כ-5% מאוכלוסיית המתבגרים וכ-2 עד 5 אחוז מאוכלוסיית הבוגרים בארץ ובעולם. לאור היקף התופעה, מחקרים רבים עוסקים בחקר הסיבות לתופעה, תיאור התופעה וכן השלכותיה בהיבטים שונים ביניהם תחומי החינוך וההשכלה, אולם ההשלכות החברתיות של תופעה זו אינן זוכות להתייחסות הולמת כפי שזוכה לה ההתייחסות הלימודית (Sacchetti and Lefler, 2014).
שאלת המחקר עליה נותנת מענה עבודה זו הינה: מהם הגורמים המשפיעים על מתבגרים עם ADHD והאם ישנם הבדלים בתפקודם החברתי של מתבגרים אלה לעומת אחרים בני גילם? תשובות לשאלת המחקר אותה תיארתי אתן באמצעות הסקירה הספרותית.

תוכן הענינים:
תקציר
1. סקירת ספרות
1.1 הפרעת קשב והיפראקטיביות ADHD
1.1.1 הגדרה ותיחום
1.1.2 גורמים נוירו-פסיכולוגיים ל-ADHD
1.2 תפקוד חברתי
1.2.1 הגדרות
1.2.2 הגורמים המשפיעים על תפקוד חברתי
1.3 תפקוד חברתי של מתבגרים עם ADHD
1.4 הגורמים המשפעים על תפקודם החברתי של מתבגרים עם ADHD
2. דיון
3. סיכום ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקרים של לקות קשב וריכוז (ADHD) תוארו כבר במאה התשע עשרה. ואולם, אף שלקות זו אינה חדשה, שינויים רבים חלו בתפיסת מהותה ובמקורותיה. בתחילת המאה העשרים תפיסת החוקרים הייתה שהלקות נגרמת עקב נזק מוחי, אך כאשר התרבו המקרים בהם לא נצפה נזק כזה השתנה המושג ללקות מוחית. לאחר מכן עבר המוקד לפן ההתנהגותי וההתייחסות הייתה לתופעת פעילות היתר של המתבגרים הלוקים בהפרעה. ב-) DSM-III1980) אצל (Baeyens, Roeyers & Walle (2006) הודגש כי התסמונת היתה בחסר ביכולות קשב וריכוז וכך נטבע המונח "הפרעת קשב והיפראקטיביות".

תגים:

ADHD · מתבגרים · תלמידים · קטינים · קשב וריכוז · תפקוד חברתי · תפקוד · חברה · השפעה · הפרעות · ליקוי למידה · בריאות · היפראקטיביות · אימפולסיביות · ילד · בדידות · הפרעה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקודם החברתי של מתבגרים עם ADHD", סמינריון אודות "תפקודם החברתי של מתבגרים עם ADHD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.