היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD

עבודה מס' 070112

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

9,227 מילים ,55 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

הפרעת קשב היפראקטיבית, ADHD, מלווה ילדים רבים מגיל 3 ואילך. היא מאופיינת ברמות גבוהות של אימפולסיביות, פעילות-יתר וחוסר קשב. שכיחות ההפרעה באוכלוסיה הכללית עולה, בין אם בגלל מודעות ויכולות אבחון טובות יותר ובין אם בגלל השפעת גורמים סביבתיים על התפתחותם של הילדים. ADHD היא הפרעה מקיפה, הפוגעת בתפקודים הרגשי, ההתנהגותי, החברתי והלימודי.
העבודה הנוכחית עוסקת בתפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD. שאלותיה הן:
א. מה מאפיין את התפקוד הלימודי של ילדים עם ADHD?
ב. מהם הגורמים הקשורים לתפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD?
ג. מהן דרכי ההתערבות לשיפור תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD?

על מנת שנוכל לסייע לילדים עם ADHD באופן יעיל, ללא שיפוטיות, לתת להם את התנאים המיטביים לתפקודם הלימודי ולסייע להם למצות את הפוטנציאל הלימודי הטמון בהם, עלינו להבין מה ידוע כיום על הקשיים בפניהם הם ניצבים ועל הדרכים המוכחות להתמודדות עם קשיים אלה.
בסקירה הספרותית נסקר הקשר שבין התפקוד הלימודי לתפקודים הניהוליים, תפקודי- על קוגניטיביים, השולטים בכלל התפקודים הקוגניטיביים, כגון מיקוד קשב והסטתו, עיכוב מידע לא רלוונטי, עיכוב ביצוע פעולות ועוד. תפקוד חשוב נוסף, אליו התייחסנו בנפרד, הוא זיכרון העבודה. זהו תהליך דינאמי, המאפשר החזקת מידע באופן זמני לצורך ביצוע פעולות מילוליות וחזותיות- מרחביות. תיאוריות עכשוויות רואות בליקויים בתפקודים הניהוליים את הגורמים לתסמיני הליבה של ADHD מכיוון שאותם תפקודים הנשלטים על ידם הם אלה הנפגעים ב- ADHD Barkley, 2000; Zentall, 2007; Biederman,) (Monuteaux, Doyle, Seidman ,) (Wilens, Ferrero, & Faraone, 2004 )

גורמים נוספים המשפיעים על תפקוד לימודי באופן כללי, הם ליקויי למידה והדימוי העצמי. בעוד שליקויי הלמידה הנלווים משפיעים על התפקוד הלימודי, הרי שכאשר מדובר בדימוי העצמי, נמצא שהקשר עם התפקוד הלימודי הוא דו- כיווני: דימוי עצמי משפיע על התפקוד הלימודי, אך גם ההיפך.
לבסוף, נסקרו דרכי התערבות שניתן ליישם כדי לשפר את תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD: הטיפול התרופתי, תוכנית התנהגות בית- ספרית והוראה לשיפור פעולת זיכרון העבודה. נראה ששילוב דרכי התערבות הוא הכרחי לקידום התפקוד הלימודי ב- ADHD.

תוכן העניינים:
תקציר
1. סקירה ספרותית
1.1. הגדרות
1.1.1מהי ? ADHD
1.1.2. תהליכים קוגניטיביים המשפיעים על תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD
1.1.2.1. תפקידים ניהוליים
1.1.2.2 זיכרון העבודה
1.1.3 ליקויי למידה, חרדה והערכה עצמית
1.1.3.1 ליקויי למידה ומאפייניהם
1.1.3.2 חרדה
1.1.3.3 הערכה עצמית
1.2. תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD
1.2.1 תהליכים ניהוליים או זיכרון העבודה?
1.2.2 השפעת ליקויי למידה נלווים
1.2.2.1 דיסלקציה
1.2.2.2 דיסגרפיה
1.2.2.3 דיסקלקוליה
1.2.3 השפעת גורמים רגשיים ואישיותיים
1.2.3.1 חרדה
1.2.3.2 הערכה עצמית
1.3 דרכי התערבות לשיפור תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD
1.3.1 טיפול תרופתי
1.3.2 תכניות התנהגותיות
1.3.3 אימון זיכרון הלמידה
דיון
סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

בדרגה התחתונה של "מודעות" נמצאת מודעות ערנית: מודעות לגירויים. מודעות אינטרוספקטיבית נמצאת גבוה יותר, בה אנו ערים לא רק לגירויים מבחוץ, אלא גם לייצוגים ותהליכים פנימיים. אנו איננו מודעים לתהליכי עיבוד אוטונומיים, כקריאת מילה או אחיזה בחפץ. התפקודים הניהוליים מנווטים בין סוגי התפקודים המודעים והלא מודעים ומכריעים מתי יקראו תהליכים מודעים לפעולה (Smith & Kosslyn, 2005).

תגים:

ADD · לקויי למידה · דיסלקציה · דיסגרפיה · דיסקלקוליה · הערכה עצמית · התנהגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD", סמינריון אודות "תפקודם הלימודי של ילדים עם ADHD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.