היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה למרכז ביחסי גומלין עם המרכז ועם האוכלוסיה

עבודה מס' 066049

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי גומלין מפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה למרכז על פי דגם מרכז ופריפריה בתקופת המנדט

5,682 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו נדון בתפקוד מפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה ביחסי גומלין עם המרכז ועם האוכלוסיה. החוקרים הורוביץ וליסק טענו כי המערכת הפוליטית התפתחה בתקופת הישוב מתוך יחסי גומלין מורכבים בין המרכז למרכזי משנה.
בעבודה ננסה להחליט לגבי מפלגת הפועל המזרחי את מאפייניה כמרכז משנה לגבי המרכז בכל מיני תחומים. זאת נעשה ע"י הצגת עיקרי מודל המרכז והפריפריה של שילס ושכלוליו העיקריים של הורוביץ וליסק בפרק הרקע התיאורטי של העבודה.
בפרק הרקע ההיסטורי של העבודה, נסקור את התפתחות המפלגה, מאפייניה, האירועים העיקריים הנוגעים אליה בתקופת הישוב, ונציג את המודלים עליהם נתבסס בדיון העבודה, בבואנו לנתח את המפלגה כמרכז משנה.
ע"י הצגת עיקרי המודל והתאמתו למפלגת הפועל המזרחי, ננסה לענות בדיון על מס' שאלות בנוגע למפלגת הפועל המזרחי-
1. באיזו מידה ובאילו תחומים הייתה למפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה, השפעה על
האוכלוסיה ועל ההחלטות המתקבלות.
2. מהי זיקת הפועל המזרחי אל המרכז בממד החומרי ובממד הערכי.
3. באיזו מידה היתה מפלגת הפועל המזרחי מרכז משנה מערכתי.
4. האם ניתן לזהות מגמות של היחלשות או התחזקות הזיקה בין הפועל המזרחי אל המרכז במהלך תקופת המנדט.
את הדיון נערוך ברצף כנסיון לענות ולהחליט באיזו מידה שימשה מפלגת הפועל המזרחי כמכרז משנה ומה היו טיב יחסיה עם המרכז בתקופת הישוב, לפי מודל דגם המרכז והפריפריה של שילס ושכלוליהם של הורוביץ וליסק.
בפרק הסיכום נקשר בין כל השאלות ותשובותיהן בדיון, ונעריך הערכה כוללת של תפקוד מפלגת הפועל המזרחי, ביחס למודל דגם המרכז והפריפריה של שילס ושכלוליהם של הורוביץ וליסק.
ננסה להגיע למסקנה אם מפלגת הפועל המזרחי היוותה מרכז משנה מערכתי או לא ובאיזו מידה היו מגמות של היחלשות או התחזקות הזיקה בין הפועל המזרחי למרכז במהלך תקופת המנדט.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.פרק תיאורטי
3.רקע היסטורי
4.דיון
5.סיכום
6.רשימה ביבליוגרפית
7.נספחים

קטע מהעבודה:

נקודת המוצא היא שאין הגדרה נוקשה לגבולות המערכת כטריטוריה, אלא טיב הזיקה כלפיה. המושגים של מרכז ופריפריה על פי שילס אינם מספיקים.
המרכז נתפס כבעל משמעות מוסדית וערכית כאחד, ומשמש מקור השראה, מייצג, מפרש ומחדש ערכים ומהווה מקור של סמכות הנשענת על לגיטימציה פורמלית ובלתי פורמלית מצד הציבור המקבל את סמכותו ונשאר נאמן לו (הורוביץ וליסק, 1990, ע' 30).
אי אפשר להגדיר בצורה חד משמעית את המרכז. הוא דומה למושגים ממסד ואליטה שאף הם אינם ניתנים להגדרה חד משמעית.
מצד שני יש את מושג הפריפריה, הכולל את אותם מגזרים בחברה הנתונים לסמכות המרכז.

תגים:

יסודות · המשטר · מפלגות · מערכת · פוליטית · פוליטיקה · התפתחות · מפלגה · תקופת · היישוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה למרכז ביחסי גומלין עם המרכז ועם האוכלוסיה", סמינריון אודות "מפלגת הפועל המזרחי כמרכז משנה למרכז ביחסי גומלין עם המרכז ועם האוכלוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.