היישום אינו מחובר לאינטרנט

משנתו המדינית של אלכסנדר המילטון

עבודה מס' 050513

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משנתו של המילטון בנוגע לפדרליזם בארה"ב והעימות בין המילטון וג'פרסון בנוגע לכך.

8,273 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

דמותו של אלכסנדר המילטון, נתפסת בהיסטוריה האמריקאית כדמות יחודית.
תפיסותיו לגבי האדם וגישתו המדינית פוליטית הופכות אותו לאחד מאבות האומה ואדריכלה של ארצות הברית של אמריקה.
המושבות האנגליות הכריזו על עצמאותן בהכרזת העצמאות משנת 1776. מאותו רגע ואילך היתה נתונה הפוליטיקה האמריקאית בקלחת מרתקת וייחודית של ניסיונות לגבש עמדות אינטלקטואליות כמו גם מעשיות לגבי הדרך שיש לנקוט בה.
אחד האנשים הידועים ביותר כמעצב המדיניות האמריקאית באותם שנים, היה אלכסנדר המילטון. בגישושי המושבות אחר פתרון מדיני הועלו מספר הצעות.
הרעיון שבסופו של דבר ניצב היה הקמת ממשל ריכוזי חדש, רעיון שאותו הגה המילטון. צעד זה של הקמת ממשל ריכוזי חדש היה מבחינתו של אלכסנדר המילטון צעד לקראת יסודה של דמוקרטיה ללא ריסון אנרכיה טוטלית.
המילטון שאף לייסד ממשל ריכוזי, חזק, אוליגרכי בעל יסודות איתנים, שאיפה שנבעה מתפיסתו באשר לאופי האדם. תפיסה זו תלווה את אלכסנדר המילטון לאורך חייו הקצרים. אחד מהנושאים עלהם הייתה מחלוקת היה המאבק לאשרור החוקה. את חלק מחילוקי הדעות בנידון ניתן היה לראות דווקא בכתבי הפדרליסט שבאו לצדד באישור החוקה.
בהמשך עבודתי אציג את המאבק לאשרור חוקת ארצות הברית שבאה מתוך כתבי הפדרליסט שהמילטון היה אחד מכותביו. נציג את תפיסתו של המילטון וחבר רעיו שייצגו את הקו הפדרליסטי שדגל במדיניות לאומית ריכוזית.
המילטון צידד ברעיון הלאומיות והאיחוד הלאומי, השקפת עולם עפ"י ניסה המילטון לבנות בקרב האליטה החדשה בארצות הברית של אמריקה.
תפיסתו המדינית ,שנשענה על השכלתו הארופאית וכפולמוסן מומחה לחוקה האנגלית ,ביקש המילטון להעתיק את המשטר האנגלי אך בדרך המיוחדת לו לארצות הברית.
השאלה שתלווה את עבודתי זו היא כיצד התווה המילטון תורה מדינית שאפשר ליישמה בפועל ומה הייתה תורה זו?
בעבודה נתוודע לויכוח הרעיוני שפרץ בין אלכסנדר המילטון לתומס ג'פרסון, ויכוח בין שני ענקי דור, דמויות מופת. ויכוח זה יצר ניסוחים מבריקים ומיוחדים אודות תפיסת עולמם ותפיסות שלטון שונות הקשורות לאופי האדם, אופי השלטון הרצוי, פיתוח יחסי מסחר, כלכלה , יחסי חוץ ועוד...
כרקע לוויכוח בין המילטון לג'פרסון אתחקה אחר התהוות המפלגות וצמיחת המפלגות בארצות הברית תוך הניסיון להדגיש את תרומת הויכוח בין האישים בהקמת גושי המפלגות , התגבשותן למחנות : פדרליסטים למול רפובליקנים
גפרסונים, נושא שמהווה מרכיב חשוב מעין כמוהו בדמוקרטיה האמריקאית.
הרציונל העומד מאחורי "הדוח על התעשיות" שחובר על ידו וכן את תוכניתו לייסד בנק מרכזי פדרלי שיבסס וייצב את הכלכלה הצעירה והשברירית של המדינה בדרך.
במסגרת העבודה אציג את אפיוני דמותו של המילטון, אמונותיו, תפיסתו והרקע של האדם שניחן בכשרונות ייחודים והיווה מופת מצד אחד ועורר תגובות ורגשות תיעוב מצד שני.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א':
1.1 רקע - אלכסנדר המילטון , סקירה ביוגרפית
1.2 המאבק לאשרור החוקה - "הפדרליסט"
פרק ב':
2.1 העימות האידיאולוגי בין ג'פרסון להמילטון
2.2 הדוח על התעשיות
2.3 סיכום - משנתו הפוליטית של אלכסנדר המילטון
פרק ג':
3.1 אפילוג : סיפור הדו קרב עם אהרון בר
3.2 בחירתו של תומס ג'פרסון לנשיא ארצות הברית
ביבליוגרפיה

מקורות:

הופשטטר ריצ'ארד, "המסורת המדינית של ארה"ב ויוצריה", הוצאת "יחדיו", תשכ"ט, ת"א.
אריאלי יהושע, המחשבה המדינית הארצות הברית: מקורות ותעודות ( 2 כרכים. ירושלים: מוסד ביאליק, 1969 ).
גוטפלד ארנון, ממושבות למלחמת אזרחים: היסטוריה אמריקנית עד 1861, ספריית "אוניברסיטה משודרת". תל אביב, משרד הבטחון- ההוצאה לאור,1986.
גוטפלד ארנון, תחילתה של אומה יישום הרעיון החוקתי בארצות הברית, 1800-1776, הוצאת משרד הבטחון , תל אביב.
מוריסון סמיואל אליוט ואח', ההיסטוריה של ארה"ב, זמורה ביתן, תל-אביב, 1984.
קומא'גר, ה.ס לכטנברג ומוריסון, ההיסטוריה של ארה"ב.
קולקה גיורא, תומס ג'פרסון איש רנסנס אמריקני בעולם של מהפכה-דיוקן חיים ומכתבים ,הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1992.
קולקה גיורא, חירויות הפרט והמבנה החוקתי בדמוקרטיה פדרלית- רציפות ושינוי בממשל ארצות-הברית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1987.
HOFSTADTER ,RICHARD (ed), GREAT ISSUES IN AMERICAN HISTORY (2 VOLS.,NEW YORK: VINTEGE BOOKS,1958).
קולקה גיורא, חירויות הפרט והמבנה החוקתי בדמוקרטיה פדרלית, רציפות ושינוי בממשל ארצות-הברית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, עמ' 177, 1987.

תגים:

הברית · ארצות · מפלגות · אהרון · פדרליסט · אמריקה · מפלגה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משנתו המדינית של אלכסנדר המילטון", סמינריון אודות "משנתו המדינית של אלכסנדר המילטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.