היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלכסנדר מוקדון וקרב איסוס

עבודה מס' 041471

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עליייתו לשלטון והתארגנות הצבא ותאור הקרב באיסוס.

6,269 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עלייתו של אלכסנדר מוקדון והתארגנות הצבא
3. קרב איסוס
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מבוא
שנת 336 לפנה"ס היא שנת מפתח בהיסטוריה של יוון בשנה זו נרצח פיליפ מלך מקדוניה ובנו אלכסנדר תפש את מקומו. מותו של פיליפוס היה משום נקודת הקלה מדינית לאתונה. השתרר מצב של אנרכיה והיה צורך ליישר את המערכת היוונית בכללותה. בטווח המיידי, לא להגיע למצב בו על ערי המדינה הרבות שלה תתרסק לרסיסים ובטווח הארוך היה צריך לדחוק את רגלי הפרשים שהלכו והתחזקו והחלו להתקדם אט אט מערבה לעבר אסיה הקטנה.
גם אצל האב וגם אצל הבן היעד העיקרי היה כיבוש פרס. ברמה האסטרטגית היה ברור לשניהם שאם פרס לא תכבש יבוא הקץ על יוון הן במובן התרבותי והן במובן המדיני. פרס הייתה משום סכנה קיומית אי אפשר היה להסתפק בתיחום קו גבול בין שתי המעצמות, מאחר והמערכת הבינלאומית הייתה מבוססת על בריתות, אי אפשר היה להסתמך עליהן לאורך זמן. מערכת בריתות זו הייתה שבורה וכל יום, מערכי הכוחות היו משתנים. לא הייתה שום ערבות שתהיינה ערי מדינה שתרצינה מסיבותיהן לחבור לפרס. פיליפוס האב רצה ללכת בדרך איטית, לאבטח אט אט
את כל אגף בנפרד ובצורה כזאת ליצור רשת ביטחון מדינית וצבאית שתאפשר בטווח של מספר שנים להכות בפרסים. אלכסנדר לעומת זאת החל לפעול במהירות.
גולת הכותרת של מסעי הנצחונות של אלכסנדר הייתה קרב באיסוס, שבו הכניע את צבאו של דריוש מלך פרס שהוכר בשם "המלך הגדול", החשיבות של ניצחון זה הוא שכאן נפתחה בפניו הדרך לפרס ולהסרת האיום הפרסי אחת ולתמיד. מלך פרס רצה להציע תמורת תשלום כבד, מה שאלכסנדר רצה לעשות בכוח, אבל אלכסנדר ויתר על כך וזאת כדי להראות שהוא משיג את יעדיו המדיניים - צבאיים בכוחו שלו ובכוח צבאו ולא באמצעות תשלום כספי. היה בכך משום הצגת עוצמה שיש להתחשב בה והוא אכן זכה בכך. כיבושן של ערים אלה הותיר בקרב תושביהן
היוונים של ערים אלה רושם חיובי כלפי אלכסנדר. הוא היה משחררן של ערים אלה מהכיבוש הפרסי ובכך השיג את שיתוף הפעולה שלהן.
שאלת המפתח המתבקשת כאן היא איך אלכסנדר כמצביא צעיר ללא שום ניסיון קרבי מצליח להעמיד צבא שחייליו באים מערי מדינה מסוכסכות, יוצא למלחמה נגד מעצמה עתירת ניסיון קרבי ומנצח אותה עד כדי שינויי מהלכים היסטוריים?

מקורות:

ברי ג'י בדברי ימי יוון כרך בי הוצאת פרידמן 1992.
מידז'ייבסקי, יוסף אלכסנדר מוקדון ,הוצאת הדר 1996.
פלוטארכוס , אנשי יוון מוסד ביאליק 1986.
קייגן ג'ון , מסכת הפיקוד , מהותה של מנהיגות צבאית הוצאות דביר 1993.
Fuller J.F.C. - Alexander the Great Minerva Press 1960.
Devine AM - "The Strategies of Alexander the Great and Darius III in the campaign".

תגים:

יוון · אתונה · מוקדון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלכסנדר מוקדון וקרב איסוס", סמינריון אודות "אלכסנדר מוקדון וקרב איסוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.