היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית הקפה "אלכסנדר"

עבודה מס' 062547

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכנת תוכנית שיווקית.

2,598 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

התוכנית השיווקית שלפנינו מציגה את מהלכי הפעולה של הנהלת בית הקפה "אלכסנדר יהודה המכבי" בת"א, לפי אסטרטגיית הצמיחה והגידול בה היא דוגלת מאז היווסדה.
בית הקפה הוקם בשנת 1986 ע"י משפחת דרדיקמן, בעלי העסק שותפים בעבודה השוטפת ובקבלת ההחלטות. במשך שנות הפעילות בית הקפה נחל הצלחה מרובה, המקום רכש לקוחות קבועים בעיקר בזכות היתרון התחרותי של חווית שירות כוללת הבאה לידי ביטוי ביחס האישי מצד בעלי המקום כלפי הלקוחות. זאת נשענת על תמהיל שיווק מנצח הכולל: תפריט רחב וארוך, מחיר גבוה מעט מהממוצע אך נתפס כמוצדק ביחס לתמורה בעיני הלקוחות, מיקום מרכזי ושירות משלוחים, ומאמצי מכירה מעטים למדי בשל המוניטין שנצבר וכמות הלקוחות גדלה והולכת. עם הזמן עלתה הבעיה השיווקית של מוצר כאשר הגיע לשלב הבגרות כלומר התמודדות עם שימור הלקוחות הקבועים החשים מיאוס ביחס למסעדה ובעיקר לגבי התפריט. לאחר התחבטויות רבות הועלה הפתרון של רענון תמהיל המוצרים אשר ילווה במאמצי יחסי ציבור לחיזוק תדמיתי של החברה.
על בסיס נתונים אלו, התקבלה ההחלטה להרחיב את תחום הפעילות ולהקים סניף נוסף, במוצר זהה בתכליתו - אך במיקום גיאוגראפי אחר. השאלה המתבקשת מהחלטה זו היא: "איך לבצע מהלך התרחבות ובד בבד לשמר את היתרון התחרותי?".
התוכנית השיווקית מצליחה לענות על שאלה זו ע"י קביעת אסטרטגיה אשר התגבשה מאוסף עקרונות מנחים לפעילות ההתרחבות: המשך שילוב המשפחה בניהול הסניף החדש תוך שילוב "הנאמנים" אשר גדלו בסניף המקורי בהדרכתם ופיקוחם של המייסדים והקצאת משאבים אנושיים ופיננסיים הדרושים לניצול ההצלחה הצפויה, תוך מוכנות לכל תוצאה אפשרית אחרת.
אסטרטגיית ההפצה שנבחרה היא שמירה על בעלות הסניף, המהווה שליטה מלאה על תהליכי העבודה ופוטנציאל להחזר השקעה מהיר יותר למרות מידת הסיכון הגבוהה יחסית.
התוכנית מגובה בתחזית מכירות המפורטת בתרחיש אופטימי ותרחיש פסימי המצביעים על החזר השקעה מהיר על פיו, בתוך שנתיים תוחזר ההשקעה הראשונית בבית הקפה.

אנו מאמינים בתוכנית השיווקית לחיזוק המותג "אלכסנדר" והגדלת המכירות ומאחלים לבעלי החברה הצלחה בהמשך פעילותם העסקית.

תוכן עניינים:
חלק א' - הכנת תכנית שיווקית
רקע כללי
ניתוח מצב קיים
תמהיל השיווק
s.w.o.t
הגדרת הבעיה השיווקית
מטרה ומהות התוכנית השיווקית
נתונים פיננסים
תחזית מכירות

חלק ב'
טקטיקת השיווק
תקציב
הנמקת התוכנית השיווקית
תחזית דו"ח רווח והפסד

ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

אסטרטגיה תחרותית, מייקל פורטר, הוצאת עטרת, תל-אביב, 1991.
אסטרטגיה של יתרון תחרותי, פרי מיכאל, הוצאת מיצוב, תל-אביב, 1991.
המדריך לבוני מותגים,ד"ר דן הרמן, הוצאת צ'ריקובר, 2001.
סקירת ענף בתי הקפה והמסעדות, B.D.I נובמבר 2002.

תגים:

בילוי · מזון · משקאות · מיתון · בתי · קפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית הקפה "אלכסנדר"", סמינריון אודות "בית הקפה "אלכסנדר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.