היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת אלכסנדר מוקדון על התרבות

עבודה מס' 064804

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד יצר אלכסנדר מוקדון תרבות חדשה, תרבות עולמית.

1,775 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

באזורים שכבש אלכסנדר מוקדון היו נהוגות תרבויות רבות. בכדי לאחד את ממלכתו, נוצרה תרבות חדשה בשם "התרבות ההלניסטית" שלמעשה הייתה התרבות היוונית שהוכנסו בה שינויים בתחומים כמו - שפה, דת ועוד. בצורה זו, כל אחד יכול היה להשתייך לתרבות זו ולא נכפו עליו כללים חדשים. (גולן, תשמ"ג) שמה הקדום של יוון היה הלס, לכן נקראו היוונים הלנים.
אלכסנדר נולד במוקדון שביוון. הוריו היו פיליפוס השני מלך מוקדון ואולימפיאס, בת מלך אפירוס. לאחר גירושי הוריו עזב את מוקדון עם אמו, שחזרה לחצרו של אביה באפירוס, אבל אביו, שהועידו לגדולות, דאג להשיבו לפלה בירתו. חינוכו של אלכסנדר כלל הן השכלה צבאית והן השכלה כללית - במדעים, בספרות ובתורת המדינה והממשל. הפילוסוף אריסטו, מגדולי המלומדים של אותו זמן, שימש לו מורה פרטי. הדרך בה תפס אלכסנדר את השפעת הפילוסופיה על תפקידו כמלך, מצביעה על הבעייתיות הטמונה בתפיסת המלך-הפילוסוף. אלכסנדר נוהג היה לומר כי "אביו נתן לו את החיים, ואילו אריסטו לימדו לחיות כהלכה". אך את התורות שלימדו הפילוסוף ראה כנחלת השליטים ושלהם בלבד.
כשהיה אלכסנדר בן עשרים נרצח אביו פיליפוס, והוא ירש את המלוכה והיה למלך מוקדון. אלכסנדר ראה עצמו כמלך בן מלכים וחניכם של טובי החכמים ראה לו למטרה להשלים את המשימה בה החל אביו - בנית אימפריה שבסיסה מוקדון.

אלכסנדר מוקדון לא יצר את התרבות ההלניסטית , אלא שכיבושיו ומדיניותו היוו את הבסיס לעירוב התרבותי שממנו קמה התרבות ההלניסטית.
הלניזם הינו שם כללי לתרבות יוון מימי אלכסנדר מוקדון (המאה ה 4 לפנה"ס) ועד שנת 14 לספירה. התרבות ההלניסטית הינה מיזוג בין תרבויות יוון והמזרח. היא הופצה ע"י השליטים היוונים כדי להביא לאחידות בממלכה וחזק את נאמנות התושבים לשליט, בכדי למנוע מרידות. (דיין, 2001)

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. השפעת כיבושי אלכסנדר מוקדון על הפצת והתפתחות התרבות ההלניסטית
3. מאפייני התרבות - שילוב התרבות היוונית עם תרבויות המזרח
4. ההלניזם והיהודים בארץ ישראל (התיוונות)
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלכסנדר היה מנהיג כריזמאטי בעל כושר מנהיגות יוצא דופן . כשרון זה ירש משאביו. בעיני עמו נחשב כאל. כולם אמרו שאל המלחמה איתו בכל דרכיו. כמנהיג השאיר רושם בל ימחה. כיום מצויות מטבעות שעליהן מוטבעות פניו. ומצויים פסלים רבים הנושאים את דיוקנו. היה בעל שכל חריף ויכולת טקטית נדירה. מאמו ירש את הדמיון היצירתי שעזר לו רבות בשדה הקרב. כלוחם היה בעל כשרון המצאתי בתחום האמל"ח והטכסיסנות הקרבית.

תגים:

הלניסטי · תרבות · העולם · העתיק · יווני · התיוונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת אלכסנדר מוקדון על התרבות", סמינריון אודות "השפעת אלכסנדר מוקדון על התרבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.