היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדותן של נשים מוכות עם אלימות במשפחה

עבודה מס' 071141

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד חוות נשים את האלימות במשפחה כיצד הן מתמודדות עמה?

7,430 מילים ,19 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

אלימות כלפי נשים בתוך התא המשפחתי קיימת מאז ומעולם. נשים רבות חיות תחת איום מתמשך של אלימות מצד בני-זוג, קרובים או מכרים. הן מוכות פיזית, נפשית, מינית, כלכלית וחברתית על ידי בני זוגן, קרוביהן או מכריהן, ושומרות את אשר נעשה להן בסוד, לעיתים גם מהקרובים להן ביותר. הודות לפעילותם של ארגוני הנשים בהבניית הנושא כבעיה חברתית הפוגעת בכל שכבות האוכלוסייה, עלתה תופעת האלימות לסדר היום הציבורי.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד חוות נשים את האלימות במשפחה כיצד הן מתמודדות עמה? על מנת לענות על סוגיה מורכבת זו, מחקר זה סוקר למעשה בצורת משפך מהי אלימות כלפי נשים, כיצד היא באה לידי ביטוי, מהם מאפייני הגבר האלים, מהי שכיחות האלימות כלפי נשים במשפחה ולבסוף, מדוע נשים נשארות לעיתים רבות בתוך מעגל האלימות המשפחתי.
בנוסף, אל מול התיאוריות השונות שנבחרות במחקר על ידי ניתוח מחקרים קודמים בנושא, מחקר גם מכיל חמש ראיונות עומק חצי מובנים עם נשים אשר חוו אלימות במשפחה.
נשים אלה נדגמו מתוך ארגון מעון חירום לנשים אשר הוקם בשנת 1995 ע"י הרשות המקומית, משרד הרווחה וקואליציית הנשים המקומית ומאז מפעיל מעון לנשים מוכות ולילדיהן הממוקם באזור הצפון. המעון קולט ומטפל בנשים וילדים שהגיעו אליו מכל רחבי הארץ. המעון קולט ומטפל בנשים ובילדיהן "מסביב לשעון" - 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה והוא ערוך לקליטה, שהות וטיפול ב-12 נשים וילדיהן בו-זמנית. דירת המעבר המופעלת ע"י העמותה ערוכה אף היא לשהות וטיפול ב-2 משפחות נוספות, בדרכן לחיים עצמאיים.
מדי שנה שוהים במעון 55-75 נשים ו-70-100 ילדים בגילאים 0-14 למשך תקופות זמן הנעות בין ימים בודדים ועד לתקופה של שנה. בשנת 2017 שהו במקלט המופעל ע"י מעון חירום לנשים 71 נשים יחד עם 93 מילדיהן. בדירת המעבר המופעלת ע"י העמותה שהו בשנה זו ארבע נשים נוספות- יחד עם ילדיהן.
ניכר מתוך הנתונים כי מדובר בתופעה רחבה הן בחברה הישראלית והן בעולם בכלל. על כן אני מוצאת עניין רב בחקר סוגיית התמודדותן של נשים עם תופעת האלימות במשפחה, וודאי בעידן ה-Me too המקבל חיזוק משמעותי בתקופה זו בה הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים זוכה ליחס תקשורתי נרחב כחלק מתהליך צמצום תופעה פסולה זו בכל חברה מתוקנת על גבי הגלובוס.
רקע הדברים שלעיל בא לתת מענה הולם על סוגיית המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד חוות נשים את האלימות במשפחה כיצד הן מתמודדות עמה?

כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק חצי מובנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אלימות כלפי נשים
2.2 מאפייני הגבר האלים
2.3 שכיחות האלימות כלפי נשים במשפחה
2.4 הישארותן של נשים במעגל האלימות
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתתפות המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 מהלך המחקר
3.5 ניתוח הנתונים
3.6 אתיקה
4. ממצאים
4.1 זוגיות בין בני הזוג לפני תקופת הנישואין
4.2 ביטויי האלימות בין בני הזוג במהלך תקופת הנישואין
4.2.1 מאפייני האלימות
4.2.2 תדירות האלימות
4.2.3 תחושת סכנת חיים
4.3 התמודדות האישה עם האלימות כלפיה
4.3.1 מעורבות משפחתית
4.3.2 שלב ההפנמה
4.3.3 תחושות לאחר סיום הקשר ויציאה ממעגל האלימות
4.3.4 המלצות לנשים אחרות החוות אלימות במשפחה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלת המחקר
5.3 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלימות היא פעולה הנעשית מתוך כוונה לפגוע בזולת או הנתפסת כך ונכללות בה פגיעות מסוגים שונים: נפשית-פסיכולוגית, פיזית, מינית, חברתית (גרימת בידוד חברתי) וכלכלית. אלימות במשפחה מתרחשת במסגרת המשפחה ובהקשר של היחסים שבתוכה, לרבות עם בני זוג לשעבר. אלימות במערכת יחסים אינטימית היא בעיה רבת פנים החוצה תרבויות, דתות, מצב חברתי-כלכלי ורמת השכלה (אבגר, 2019), כאשר וולקר (Walker, 2017). מחזק דברים אלה וטוען כי אלימות כלפי נשים היא תופעה חברתית, החוצה גבולות, מגזרים ותרבויות, ומתרחשת לאורך ההיסטוריה ברחבי העולם.

תגים:

משפחה · אלימות · מוכה · נשים · התמודדות · נישואין · גירושין · גבר אלים · מעגל אלימות · פגיעה · נפשית · מינית · כלכלית · חברתית · ארגוני נשים · מקלט · בעל מכה · אישה מוכה · נשים מוכות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדותן של נשים מוכות עם אלימות במשפחה", סמינריון אודות "התמודדותן של נשים מוכות עם אלימות במשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.