היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהלים כמנהיגים ודרכי התמודדותם עם אלימות של תלמידים בבתי הספר היסודיים

עבודה מס' 066059

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמודדות מנהלים עם בעיות משמעת ואלימות בכיתות הטרוגניות רגילות בבתי ספר יסודיים.

5,912 מילים ,20 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מחקר זה דן בהתמודדות מנהלים עם בעיות משמעת ואלימות בכיתות הטרוגניות רגילות בבתי ספר יסודיים.
בית הספר נתפס כמקום מרכזי בו מתקיים אקלים חינוכי המסוגל להתמודד עם בעיות משמעת ואלימות, עם זאת התמורות החברתיות של התקופה האחרונה והשלכותיהן על מערכת החינוך הגבירו את בעיות המשמעת והמנהלים מעידים על עצמם, כי ההתמודדות עם בעיות המשמעת הופכת להיות קשה יותר יותר. בעיות המשמעת והאלימות בבתי הספר מחבלות בהשגת מטרות מערכת החינוך, קרי הקניית ערכים והתמודדות יומיומית עמם.

בעבודה נבחנים הגורמים לאלימות בבית הספר, סגנון הניהול הנדרש בעקבות המלצות וועדות שונות, וממצאים המראים קשר ישיר בין סגנון מנהיגות רצוי להשגת פתרון לאלימות לבין סגנון מנהיגות מעצבת.
בסופו של דבר, לאחר בחינת המסקנות,ניתן לאשר את השערתי- מנהל בעל סגנון מנהיגות מעצב יעיל יותר בהתמודדות מול בעיות משמעת, לעומת מנהל בעל סגנון מנהיגות מתגמל.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא-
מטרת העבודה
שאלות המחקר
השערת המחקר

פרק ראשון-
מנהיגות וניהול
מנהיגות מעצבת ומנהיגות מתגמלת
המנהיגות המעצבת והמתגמלת בבית הספר

פרק שני-
אלימות בבית הספר
אלימות בבית הספר מנקודת מבטם של המנהלים
המלצות לפתרון האלימות בבתי הספר

פרק שלישי-
ממצאים ומסקנות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאחר והחינוך הוא חלק אינטגרלי של החברה בכללותה, השינויים העוברים על החברה משפיעים על מערכת החינוך בכלל ועל בתי הספר בפרט ( שמידע, 1987). מערכת החינוך ממלאת תפקיד מרכזי בתהליכי השינוי הפוקדים את החברה. מצד אחד עליה להכשיר את תלמידיה לתפקד בהווה, כאן ועכשיו, ומצד שני עליה להכשירם לכך שיוכלו ליצור את העתיד, להנהיגו ולחיות בו .
בשנים האחרונות הפכה הסביבה בה פועלים בתי הספר מורכבת יותר (Goldring, 1996) וזאת בעיקר בשל הצטברות המידע הגוברת, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת ובעקבותיהן הקריאות הגוברות לפיתוח יכולתם המקצועית של מורים ולשינויים ושיפורים במערכת החינוך. יחד עם זה, עדיין מתקיים הדפוס שמבנה המערכת הוא קבוע ואינו ניתן לשינוי, ושכל יוזמה צריכה להיבחן על פי יכולתה להשתלב במערכת. הרמה שבה קל ביותר לבצע את תהליכי התגובה וההתאמה של מערכת החינוך למציאות היא רמת ההצהרות.

תגים:

מנהיגות · ניהול · הצלחה · התמודדות · בתי · בית · ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהלים כמנהיגים ודרכי התמודדותם עם אלימות של תלמידים בבתי הספר היסודיים", סמינריון אודות "מנהלים כמנהיגים ודרכי התמודדותם עם אלימות של תלמידים בבתי הספר היסודיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.