היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות לידה על מערכות יחסים של הורים

עבודה מס' 071135

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הבאת ילד לעולם משפיעה על ההורים בהיבטים שונים של זוגיות, מערכת יחסים, חרדה וקונפליקט בית-עבודה?

8,983 מילים ,25 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת הבאת ילדים לעולם על המערכת הזוגית של ההורים בהיבטים שונים של זוגיות, קשרים חברתיים, חרדה ולחץ וכן שילוב קריירה-משפחה והקונפליקט הטבוע בכך.
הבאת ילדים לעולם הינה צעד לגיטימי בקרב כל זוג נשוי. הולדת ילדים וילד ראשון בפרט חובה בתוכו קשיים ומשמעויות רבות עבור זוג ההורים הטרי. ילדים צורכים קשב ותשומת לב מלאה, וודאי עם לידתם, מה שפוגע לעיתים ביכולת ההורים לשמור על גחלת הזוגיות שהיתה קודם לכן, על הזמן שהקדישו ליצירה או שמירה של קשרים חברתיים מחוץ למעגל המשפחתי וכן על הזמן שהקדישו למקום עבודתם.
על מנת לבחון את ההשפעות השונות של ילד ראשון, המחקר בנוי ממספר שלבים. הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בהדרגה מהי משפחה ומהי התפיסה המשפחתית בישראל בקרב החברה החילונית, החרדית וכן הערבית. בהמשך לכך עוסקת הסקירה בבחינת השפעות ילד ראשון במשפחה בהיבטים שונים של זוגיות, חרדה ולחץ, קשרים חברתיים וכן קונפליקט בית-עבודה בקרב ההורים.
החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את אוכלוסיית המחקר והמדגם המייצג, את שיטת ביצוע המחקר, שיטת איסוף הנתונים וכן הליך המחקר. בנוסף, פרק זה בעבודה מפרט מהי האתיקה שהובילה את ביצוע מחקר זה.
החלק השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג את דברי המרואיינות השונות בהקשר לנושאים שנבחנו בפרק הסקירה הספרותית. לבסוף, פרק רביע הינו פרק הדיון המסקנות אשר סוקר באופן אינטגרלי את עיקרי הממצאים התיאורטיים שעלו בפרק הסקירה עם הממצאים האיכותניים של פרק הממצאים ומעלה את עיקרי התובנות של מחקר זה.
כלל השלבים שתיארתי לעיל מטרתם היא לאפשר מענה הולם על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: כיצד הבאת ילד לעולם משפיעה על ההורים בהיבטים שונים של זוגיות, מערכת יחסים, חרדה וקונפליקט בית-עבודה?
בחירתי לעסוק בסוגיה זו נובעת מהיכרותי עם הקשיים השונים הכרוכים בהבאת ילד לעולם כפי שראיתי בקרב חברותיי ומשפחתי ועל כן מצאתי עניין רב בחקר נושא זה.
כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 משפחתיות והולדה בחברה הישראלית
2.2 השפעות הלידה והשלכות על הזוגיות
2.2.1 זוגיות הורים
2.2.2 חרדה ודחק הורים
2.2.3 קשרים חברתיים של ההורים
2.2.4 קונפליקט בית-עבודה
3. מתודולוגית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.4 אתיקה בביצוע הראיונות
3.5 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינות
3.6 ניתוח הנתונים
3.6.1 עץ קטגוריות
4. ממצאי המחקר
4.1 הבאת ילדים לעולם
4.2 קשיים במהלך ההריון
4.2.1 קשיים בקרב אמהות
4.2.2 קשיים בקרב אבות
4.3 קשיים לאחר ההריון
4.3.1 קשיי הורות
4.3.2 קשיי זוגיות
4.3.3 קשיי חברות
4.3.4 קשיי תעסוקה

5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המעבר מגיל ההתבגרות אל עולם המבוגרים כרוך במספר שינויים שעובר האדם. אחד השינויים הינו במעמד המשפחתי כאשר בשלב זה בחיים עולה הצורך למצוא זוגיות, להתחתן ולהקים משפחה על ידי הרחבת התא המשפחתי עם הולדתם של ילדים. החברה הישראלית מאופיינת ומעודדת שיעור גבוה של נישואין ולידות ובגיל צעיר של כניסה לתפקידי משפחה, לגיל הנישואין חשיבות אדירה לגבי המשך מסלול החיים (שטייר, 1995).
שייבץ (2009) מדברת על 5 שלבים בחיי הזוגיות: שלב ירח הדבש בו בני הזוג חיים בתחושה עילאית של מעורבות הדדית ונהנים מהמיזוג שנוצר בשל הנישואין. השלב השני הוא "מאבק הכוחות" בו בני הזוג שבים למציאות מהבועה שיצרו בתקופת "ירח הדבש", בשלב זה כל אחד מבני הזוג מנסה לשמור על הזהות שלו בתוך הזוגיות ובדיקת הגבולות בתוכה. השלב השלישי הוא "עצמאיות" בה כל אחד מבני הזוג מחפש לצמוח באופן אישי לצורך רווחת הזוגיות, שלב זה הוא רגועה ויציב.

תגים:

מערכת זוגית · זוגיות · הורים · לידה · הריון · לחץ · משפחה · ילד · ישראל · קושי · חברה · בית · עבודה · קריירה · הצלחה · גירושין · גידול · ילודה · מערכת יחסים · נישואין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות לידה על מערכות יחסים של הורים", סמינריון אודות "השפעות לידה על מערכות יחסים של הורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.