היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופשת לידה ודמי לידה לגבר בישראל

עבודה מס' 067710

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חופשת לידה לגבר בישראל במבט השוואתי לדין הנורבגי.

1,961 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חופשת לידה ודמי לידה לגבר היו נשמעים בעבר הלא רחוק כמדע בדיוני בישראל. לנוכח תמורות רבות שחלו בתפיסת תפקיד הגבר במשפחה הישראלית, ובעקבות עליית קרנו של עקרון השוויון בין המינים, מצאו לעצמם גם חופשת הלידה וגם דמי הלידה לגבר מקום בחקיקה הישראלית.
בין המטרות שחופשת הלידה לגבר באה לקדם ניתן למצוא, כמובן, קידום שוויון בין המינים, יצירת קשר מהותי בין האב לתינוק בחודשי חייו הראשונים של התינוק, ולא פחות חשוב, עזרה לאם בחזרה נוחה ומהירה למעגל העבודה. אליה וקוץ בה, אבות מעטים מנצלים את הזכות הנתונה להם בחוק, ובשל כך נפגעות תכליות החקיקה הנ"ל.
בעבודתי אציג את הדין הישראלי ביחס לחופשת לידה לגבר על חידושיו וקשייו. לאחר מכן אבדוק את הדין בנורבגיה, מדינה בה לטעמי הדין מתקדם יותר ומגשים בצורה טובה יותר את תכליתה של חופשת הלידה לגבר. בנוסף, אבדוק את הדין הישראלי בנוגע לדמי לידה לגבר ואשווה אותו לדין הנורבגי. לבסוף אציג את הדין הראוי בעיניי שיש לקדם בישראל, תוך התייחסות להצעות חוק רלוונטית שמקדמת את הדין הישראלי לכיוונו של הדין הרצוי.

הערת מערכת: בעבודה אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת, מלבד מראי המקום.

קטע מהעבודה:

הדין הישראלי: חופשת לידה- כללי: בשלבי גלגולו של החוק (1952-1954), התייחסו (1) לחופשת הלידה כזמן שבו האם צריכה להתאושש פיזית לאחר מאמץ ההיריון והלידה. לאחר גלגולים רבים ותיקונים עם רוח התקופות, החוק עוצב - והיולדת נכון להיום, זכאית ל- 14 שבועות חופשת לידה המתחלקים לטרום הלידה ואחריה, אופציית הארכה הינה במידה וחלתה/ אושפזה בביה"ח.
גובה התשלום מעוגן בחוק הביטוח הלאומי (2) המאפשר ליולדת לקבל את מלוא גובה שכרה - על כל חודש חופשה (תקרת דמי הלידה של היולדת הינו חמש פעמים השכר הממוצע במשק).

תגים:

חוק · עבודת · נשים · מגדר · שוויון · מינים · גברים · נשים · נורבגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופשת לידה ודמי לידה לגבר בישראל", סמינריון אודות "חופשת לידה ודמי לידה לגבר בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.