היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופשת הלידה

עבודה מס' 067868

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השלכות הארכת חופשת לידה על חזרת נשים לשוק העבודה בשכר.

8,330 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הריון ולידה הם בין האירועים המשמעותיים ביותר בחייהן של נשים. יכולת הפריון והקמת המשפחה היוותה אמצעי למימוש עצמי עוד משחר ההיסטוריה. לצד אלו, הולכת ותופסת היכולת לעבוד בשכר, להתפתח ולהתקדם בעולם העבודה, אמצעי נוסף למימוש עצמי עבור חלק מהנשים. בהמשך לאלו, בשנים האחרונות חלה עלייה עקבית בהשתתפותן של נשים בכוח העבודה האזרחי: משיעור השתתפות של 29.7% בשנת 1970 עד לשיעור השתתפות של למעלה מ-50% בשנת 2008 ועם זאת, יכולת השילוב של הריון, לידה ועבודה הפכה לדרך חיים כמעט מובנת מאליה עבור נשים.
מכיוון שנשים הן חלק בלתי נפרד משוק העבודה וחלקן במשק הישראלי ובעולם המערבי הולך וגדל, נוצר הצורך לבחון את חיי העבודה ואת חיי המשפחה כחלק ממערכת אחת של עבודה-משפחה.
החברה שבה אנו חיים כיום, מעמידה על כף המאזניים את הצורך ללדת ילדים ולגדלם לעומת הצורך בקריירה או במשרה מלאה. הדעה הרווחת שעבודת האישה חייבת לבוא על חשבון דברים אחרים ובעיקר על חשבון ילדיה, גורמת למרבית האמהות העובדות מחוץ לבית רגשי אשם מפותחים ומתח עצום. בשנים האחרונות הולך וגובר קולם של הפסיכולוגים המצדדים בתרומתה של האישה העובדת לטיפוח ילדיה. אלה טוענים שהרגשת הסיפוק של האישה, בין שהיא עובדת בתוך הבית ובין מחוצה לו, היא אחד הגורמים החשובים ביותר בהתפתחות הילד.
חופשת הלידה הניתנת ליולדות באה לשרת מס' מטרות, ביניהן: התאוששות פיזית של האם מחוויית הלידה, עידוד להנקה, מתן אפשרות להורים לגדל את התינוק בחודשי חייו הראשונים וליצור עמו קשר ראשוני ועידוד הנשים להשתלב בשוק העבודה ולהישאר בו מיד עם תום חופשת הלידה.
בכדי לממש מטרות אלו יש לבחון את תנאי שוק העבודה לנשים ואמהות בישראל, בעיקר לאור העובדה שהצורך של נשים לבצע את תפקידם הכפול (במשק הבית ובעבודה), מגביל את השתתפותן בשוק העבודה, זאת בנוסף לעובדה ששוק התעסוקה מתואר על ידי נשים רבות כנוקשה וכמפלה לרעה, שלא נכון לבוא לקראת צרכי האמהות. ולא בכדי.

חופשת הלידה מאפשרת לאמהות טריות לשלב עבודה וחיי משפחה, ובמקרים רבים אף מחזקת את הקשר שלהן לשוק העבודה על-ידי הבטחת מקום עבודתן. בעבודה זו אנסה לבחון את השלכות הארכת חופשת לידה על חזרתן של נשים לשוק העבודה בשכר, תוך השערה כי הארכה מסוג זו תיטיב עם האם הטריה להמשיך ולהיות עם הרך הנולד בייחוד בשלבים אלו של חייו, ותגרום לאישה לחזור בתום תקופה זו לעבודה שגרתית בביטחון רב יותר ועם פחות חשש המלווה את החזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה.

מבנה העבודה יכלול את ההיבטים הבאים: רקע כללי בנושא חופשת לידה ומטרותיה, החוקים והתקנות בישראל הנוגעות בנושא נשים ועבודה, סקירת המכשולים העומדים בדרכן חזרה לעבודה של נשים לאחר לידה ובחינת תנאי שוק העבודה לנשים ואמהות בישראל.

תוכן העניינים:
מבוא
א. רקע כללי בנושא חופשת לידה, חשיבותה ומטרותיה.
ב. תנאי שוק העבודה לנשים ואמהות בישראל.
ג. חוקים ותקנות בישראל בנושא נשים ועבודה.
ד. מכשולים בדרך חזרה לעבודה לאחר לידה.
סיכום- דיון והמלצות למחקרי המשך.
ביבליוגרפיה.
נספח

קטע מהעבודה:

התפתחות החקיקה המגנה על נשים בשוק העבודה היא, בין היתר, תולדה של התפתחות המושג שוויון הזדמנויות בעבודה. לפי רדאי (1995) ניתן להבחין בשלושה שלבים :
שלב קדם-שוויוני, בו מוענקות הגנות מיוחדות לנשים עובדות בכדי לאפשר להן לעמוד בעומס הכפול של טיפול במשפחה ויציאה לעבודה. מדינת ישראל הייתה בין המובילות במתן הגנות מיוחדות לנשים עובדות, חלקן יועדו לאפשר את כניסתן של אמהות לשוק העבודה, אחרות היו הגנות כפויות על נשים ללא קשר למצבן המשפחתי.

תגים:

שכר · נשים · עבודה · אפלייה · לידה · היריון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופשת הלידה", סמינריון אודות "חופשת הלידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.