היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של אברהם באיסלאם

עבודה מס' 040054

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת סיפור פגישת אברהם ונמרוד, ההגירה מאור כשדים, לידת ישמעאל ,בניית הכעבה, ביקור המלאכים, ביקור אברהם אצל שמואל.

4,181 מילים ,7 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

מוחמד מייסד האסלאם בפתחו את הדת השלישית הגדולה בעולם (מבחינת הסדר הכרונולוגי) לא פעל בחלל ריק. היה לו קשר הדוק עם יהודים ונוצרים והוא הושפע מהם בפרט מהיהודים. מה שהשפיע עליו במיוחד ואשר השאיר חותם בל ימחה על מפעלו המונומנטלי הקוראן - היו התנ"ך ומדרשים יהודיים, ואמנם, מוצאים עקבות מובהקים שלהם בספר הקדוש לאסלאם.

במשנת האסלאם היו חמישה נביאים גדולים שקדמו למוחמד והם: אדם, נוח, אברהם, משה וישו. כל אחד משליחים אלה הביא את דבר אלוהים עוד בימי חייו. אבל שוב ושוב סרו הבריות ממנו וצריך היה לשלוח נביא חדש כדי ששוב ימצאו הבריות את דרך הגאולה.

דמות יסוד שמוחמד נותן עליה את הדעת ואשר רבים אחרים הקדישו לו מחשבה באסלאם, הוא אברהם. מקומות נוספים בהם קיימת התייחסות לאברהם הם כתבי ההיסטוריונים וספרים ערביים מסוג "סיפורי הנביאים "אלכסא", אתעלבי).

דמותו של אברהם היא כה חשובה עד שהקוראן מציין אותו בשם חליל אללה (ידיד אלוהים). מוחמד גם מכנה את אברהם בשם "הגוף" (חסיד) ומיוחס לו את הטפת הדת האמיתית, שהוא מוחמד לא אלא לחדשה, לאחר שסולפה בידי היהודים והנוצרים. אם נזכור ששמו הראשון של שלמה המלך היה ידידיה ונבין את מלוא המשמעות הדתית של שם זה נבין איזו חשיבות ביואולוגית ייחס מוחמד לאברהם.

מכיוון שהאסלאם הוא בבחינת משנה תיאולוגית עם הגיון פנימי משלה, ברור שיהיה לה יחס שונה לדמויות המשותפות לה וליהדות. במקרה שלנו אברהם. על דמותו של אברהם כפי שהיא משתקפת באסלאם נעמוד על פי הרצף הכרונולוגי שלה ביהדות, כדוגמה אם התנ"ך מציין את אור כשדים כתחנה ראשונה של אברהם, נתייחס לנקודה זו גם באסלאם וכן לגבי כל הרצף הכרונולוגי.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המפגש בין אברהם לנמרוד
3. ההגירה מאור כשדים
4. סיפור לידתו של ישמעאל
5. בניית הכעבה
6. סיפור הבארות בבאר-שבע
7. ביקור המלאכים
8. ביקוריו של אברהם אצל שמואל
9. סיכום
מקורות

מקורות:

בר גבריאל (עורך) - רובר ברונשוויג - פולחן וזמן באסלאם הקלסי ובעיות דת בעולם המוסלמי, הוצאת מגנס.
סטיוארט דזמונד - האסלאם הקדום, ספריית מעריב 1972
שלום א. זאוי - מקורות יהודיים בקוראן, תשמ"ג הוצאת דביר
למנסי הנרי - האסלאם אמונותיו ומוסדותיו, הוצאת מגנס 1966
קוך מייקל - מוחמד, מוסד ביאליק 1989.

תגים:

באר · שבע · קוראן · מזה · מוחמד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של אברהם באיסלאם", סמינריון אודות "דמותו של אברהם באיסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.