היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחאה פוליטית בישראל

עבודה מס' 071134

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים וההשלכות של מחאות פוליטיות בישראל?

5,273 מילים ,10 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מדינת ישראל קיימת רק 65 שנים אך לבטים רבים לה. המדינה לאורך שנותיה עברה טלטלות רבות בחברה הישראלי, אם בשל מלחמות קשות על קיומנו, בשל מצבי שפל בכלכלה הישראלית או בשל אי אלו חילוקי דעות בחברה הישראלית. דעות מנוגדות בחברה תוך התבססות על האשמת הממשל כמוצא אידיאלי, אפשרה לאזרחי המדינה לאורך שנותיה לעורר מחאות ציבוריות, חברתיות וכמובן פוליטיות אשר השפעתן ניכרת גם כיום בחברה הישראלית.
במדינת ישראל חיים כ-8 מיליון אזרחים אשר חלוקים בדעותיהם על רבדים רבים ביניהם שיטת הממשל, מצב המשק וכן מדיניות צבאית-פוליטית. לא ניתן לגשר על כלל הפערים הנ"ל ביום אחד ולעיתים לעולם לא אך באפשרות כל אזרח במדינה להביע את דעותיו האישיות, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק ולא מהווה איום על אף אדם או מוסד.
ישנם מקרים שזוהי לא רק דעת יחיד אלא גם דעה של רבים וכך מתארגנת קבוצה עם אינטרסים משותפים שלכאורה נקראת "תנועת מחאה". תנועות מחאה אלו ביכולתן להניע תהליכים או תמורות במדינה באמצעות סחיפת דעת הקהל תוך התבססות על הצגת מגמה ברורה בקרב אזרחים רבים אשר להם כוח השפעה כקבוצה, הרבה יותר מאשר כבודדים.
בעבודתי זו אסקור את הגורמים לפרוץ המחאות הנ"ל, את מרכיביהן וכן את השלכותיהן על הציבור הרחב ועל מדיניות הממשלה, אשר מרבית המחאות פונות אליה בדרישה לתמורה מסוימת באופי הנהגתה או ביחסה אל נושא מסוים אשר הציבור דורש לדון בו.
מחאה חברתית בישראל הינה חלק בלתי נפרד מכלל אזרחיה. גם כאשר נפתחת מחאה בארץ ולא כל האזרחים לוקחים בה חלק מעשי- כולם לוקחים בה חלק אידיאלי. מחאה מטרתה לשנות ובדרך כלל לטובת הציבור. כאשר אנו עדים למחאה הפורצת בקרב הציבור, אנו מביאים עמדה בנושא בקרב סביבתנו הקרובה והרחוקה ועל ידי כך מעודדים את מגמת המחאה או פועלים לביטולה, אך החשוב ביותר הוא שכולנו מביעים עמדה וזהו כבר צעד חשוב בהצלחת המחאה והתהליך לשינוי.
לפיכך, בחרתי בנושא מחקר זה לאור חשיבות הנושא בימינו. לפני כשנתיים היינו עדים לתחילתה של מחאה חברתית אשר נפתחה עם בואו של הקיץ ודרשה בהוזלת מחירי הדיור בישראל. שנה לאחר מכן, בקיץ 2012, ראינו כי שאריות המחאה של השנה שלפניה עדיין מבצבצים בציבור הישראלי כאשר הפעם היה על הפרק מחירי המזון הבסיסי ביניהם החלב והקוטג'. השנה, כשנתיים מגל המחאה הראשון, אנו עדים לתמורות המזעריות שחוללו המחאות הנ"ל. המחירים של מוצרי הבסיס שבו לעולת, מחירי הדירות מטפסים ואף אחד לא מרים דגל אדום. נושא זה הינו פרק משמעותי בחיינו כיום ולפיכך בחרתי לכתוב ולהעמיק בו במחקר זה.
לאור הנאמר ולאור חשיבות הנושא, אחקור ואבחן את נושא המחאות החברתיות-פולטיות בישראל על כל ההיבטים כפי שאסקור בעבודתי ושבאמצעותם אנסה לתת מענה לשאלת המחקר בעבודה זו והיא: מהם הגורמים וההשלכות של מחאות פוליטיות בישראל.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. תוכן עניינים
3. מבוא
4. מתודולוגיית המחקר
5. סקירת ספרות
5.1 מחאה פוליטית-רקע
5.2 המצב בישראל
5.2.1 קום המדינה עד אמצע שנות ה-50
5.2.2 אמצע שנות ה-50 עד מלחמת ששת הימים
5.2.3 שנות ה-70
5.2.4 סוף שנות ה-70 עד שנות ה-90
5.2.5 שנות האלפיים
5.3 חוללות פוליטית
5.4 מחאה פוליטית בעידן האינטרנט
6. שיטת המחקר
6.1 מטרת המחקר
6.2 אוכלוסיית המחקר
6.3 כלי המחקר
6.4 הליך המחקר
6.5 שיטת ניתוח הנתונים
7. ממצאי המחקר
7.1 אפיון נתונים אישיים
7.2 סטטיסטיקה תיאורית של המדגם
7.3 בחינת הקשר בין השכלה למחאה פוליטית
7.4 בחינת הקשר בין גיל למחאה פוליטית
7.5 בחינת הקשר בין הכנסה למחאה פוליטית
7.6 בחינת הרגרסיה
8. דיון ומסקנות
8.1 תרומת המחקר הנוכחי
8.2 מגבלות המחקר
8.3 כיווני המשך
9. ביבליוגרפיה
10. נספח שאלון

קטע מהעבודה:

שפיר אלרוב (2012) טוענים כי המחאות הפוליטיות בישראל מתפרשות על פני מספר עשורים כאשר כל מחאה הינה בעלת גורמים והשלכות שונות. ככלל, כל מחאה הינה בעלת אופי פוליטי שכן דרישת המחאה לרוב נוגדת את אופי השלטון והממשל ודורשת בהחלפתם לאלתר.
עם קום המדינה, טרם היתה המחאה נושא לדיון שכן מדינה שרק קמה ונבנית מאפס, אין אזרחיה מעוניינים להקשות על תחילת דרכה אלא לתמוך ולעודד כל תהליך ומהלך מדיני על מנת לעצב את מדיניות המדינה שנים קדימה. מאידך, קמו מספר מחאות אשר הביעו עמדה נוגדת למדיניות הממשלה בראשית דרכה. ביניהן היו מחאות בדבר תנאי המעבורות של העולים החדשים, מחאת הסכם השילומים עם גרמניה על נזקי השואה וכן מחאת גיוס חרדים אשר אותותיה ניכרים עד היום בחברה הישראלית (ליימן-ווילציג, 1992).

תגים:

ישראל · פוליטיקה · דמוקרטיה · מחאה · אזרחים · דעה · חברה · ממשל · חוק · מוסד · תנועה · יחסים · פער · מעמד · ציבור · ממשל · הפגנות · הפנתרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחאה פוליטית בישראל", סמינריון אודות "מחאה פוליטית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.