היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחאה חילונית לעומת מחאה דתית-חרדית

עבודה מס' 020591

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת צורות המחאה בארץ, ההבדלים בין המחאה החילונית לדתית, ההתארגנות, תיאור פעולת המחאה, מחקר אמפירי ועוד.

5,031 מילים ,15 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את צורות המחאה בארץ תוך השוואה למחאה של הציבור הדתי בארץ מול המחאה של הציבור החילוני. תכלית העבודה היא להעריך האם למחאות דתיות יש תגובות או תוצאות אחרות.

הצגת הנושא
מחאה באה למעשה על מנת לשנות את עמדות הצד השני, ולגשר על פערים, והאמור הוא במיוחד במחאה דתית. הנתק בין "דתיים" ל"חילוניים" הוא עמוק ואולי אף העמוק והקשה ביותר לתיקון מבין כל הנתקים שנתהוו בדורנו בעם היהודי.
ראשיתו של נתק זה הוא במאה ה-18 והגורם הישיר לו היה המפגש בין מסורת יהודית תורנית שעיצבה במשך דורות את המסגרות, את אורחות החיים ואת האמונה של העם, לבין התרבות החילונית האירופאית, כפי שבאה לידי ביטוי במוסדות המדינה. בארגון החברה ובמוסרה, במדעים, בטכנולוגיה, במקצועות הכלכלה ובהבעה היצירתית לסוגיה.
חומרת העימות בין שתי קבוצות אלה נובעת מבסיסן האידאולוגי. שתי הקבוצות חלוקות על רוב ההיבטים הקיומיים של חיי היום יום מה מותר ומה אסור לאזרח לעשות? האם צריכים לשלוט במדינה כללי המוסר וקובץ החוקים הדתיים או האזרחיים? מערכות אלה קובעות את אורח החיים של כל אזרח ואזרח. לפיכך נודעת להן חשיבות רבה. הקושי הינו שבשני אורחות חיים אלה ישנם רכיבים רבים שאינם ניתנים לגישור, שכל אחד מהם מושתת על בסיס ערכי או דתי מסויים שעליו אין כמובן הסכמה בין הקבוצות. המאפיין המיוחד והפרדוקסלי של היחסים בין שתי הקבוצות הוא שקבוצת הרוב מסכימה שקבוצת המיעוט תנהג ע"פי אורח החיים וכללי ההתנהגות שלה ואילו קבוצת המיעוט דורשת כי אורח חייה, לפחות בצדדיו הציבוריים יהיה לחוק המדינה ולתקן ההתנהגות של האוכלוסיה כולה.
מנקודת מבט פסיכולוגית חברתית רוב חברי שתי הקבוצות חיים בנפרד אלה מאלה מבחינה פיסית ונפשית כאחד. בכללו של דבר קיימות קהילות ושכונות נפרדות לשתי הקבוצות.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.התארגנות ומחאה חברתית
3.יחסי דתיים חילוניים
4.תאור פעילויות המחאה
5.מחקר אמפירי
א.המטרה
ב.השיטה
ג.התוצאות
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

תגים:

התנגדות · יחסים · חברתיים · ישראל · דתי · חילוני · אופוזיציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחאה חילונית לעומת מחאה דתית-חרדית", סמינריון אודות "מחאה חילונית לעומת מחאה דתית-חרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.